VOD (3)
Obsahy(1)
Asger Holm, bývalý policista, kterému byla přidělena služba na tísňové lince, odpoví na volání od unesené ženy. Když je hovor náhle přerušen, začíná po ženě a jejím únosci pátrat. S telefonem jako jediným nástrojem, obklopen stěnami kanceláře vstoupí Asger do závodu s časem, aby zachránil ohroženou ženu. Zločin, který odkrývá, je však mnohem větší, než se na začátku mohlo zdát. Jeden z nejslibnějších tvůrců nové dánské filmové generace režisér Gustav Möller ve svém prvním celovečerním filmu oceněném na filmovém festivalu Sundance Cenou diváků za nejlepší zahraniční film experimentuje s lidskou představivostí, smysly, strachem a přesvědčením, že nejsilnější filmové momenty jsou ty, které nevidíte. (Aerofilms)
(více)Videa (6)
Recenze (460)
Naprosto geniální hra s fantazií diváků, již podněcují střípky příběhu, který se nám kousek po kousku odhaluje skrz několik telefonních hovorů, a ruchy na druhém konci linky. V roli policisty, který nedovede zachovat od případu dostatečný odstup, a pak už jen hasí, co nestihl pokazit, exceluje Jacob Cedergren, v jehož úsporných gestech a pár kapkách potu na čele se odehraje další velká část příběhu. A přestože kamera nás nechává proniknout pouze do stísněného prostoru call centra, smršť nápadů debutujícího Gustava Möllera rozněcuje v našich představách silný příběh s krutými zvraty, výborně vykreslenými postavami a silnými dějem. 85 minut na jednom místě a přitom kdesi daleko za ním. Nejpříjemnější překvapení letošního filmového roku! ()
Je to o nápadu, o jeho zpracování, o stoprocentně stísněné atmosféře jednoho call centra, kde je, pravda, celá řada nelogických situací. Ale vem to čert. Já těch 85 minut seděl se zaříznutejma trenclema a ani se nehejbal jak to bylo napínavý. Tísňově volání mě uzemnilo skvělými dialogy, omylnou hlavní postavou a momenty, které se mi jednoduše zařízly pod kůži. Další minimalistická kvalita, na kterou jen tak nezapomenu. ()
Na skandinávské kinematogreafii oceňuji její svébytnost. Líbí se mi, když si stojí za svým a nesnaží se kopírovat americké trháky. I tady na malém prostoru jsem ocenila kameru. Je mnohem těžší natočit zajímavé snímky v komorním prostředí, než když jsou k dispozici barevné přírodní scenérie. Tady byla kamera přesná, dokázala podtrhnout podstatné, nepřikrášlovala ani neodváděla pozornost. Pro někoho možná pomalé tempo, já jsem ocenila postupné rozkrývání. Pohled pouze z jedné strany, nevidíme unesenou ženu, žádné prostřihy na silnici ani na řidiče, jen muž na příjmu. Když se zdánlivě nic neděje, šrotuje to nahlas nejen hlavnímu představiteli, ale i divákům. Aspoň mě. Velmi zdařilý debut!! ()
Když celý film stojí na jediném chlápkovi, je potřeba, aby se vám - jedno jakým způsobem - zalíbil. Já z něj měla ale docela rozporuplné pocity. Ačkoliv mi přišlo, že podal herecky dobrý a uvěřitelný výkon, neskutečně mě štvala jeho nadřazenost a jednání se svými kolegy i lidmi na druhé straně linky. Dost mě to rušilo a výsledkem bylo, že mě zajímalo už jen to, co se děje tam, kam nevidíme. Dalo by se říct, že tenhle film je o jednom jediném okamžiku. A ten u mě zafungoval. Potom se to ale tak nějak nešikovně rozplynulo, najednou byl konec a mně to takhle prostě nestačilo. Slabší 4* ()
Chytľavo jednoduchá zápletka. Niečo ako Tiesňová linka s Halle Berry, ale ešte komornejšie, neakčnejšie a jednoduchšie, keďže sa pohybujeme celý čas len v dvoch miestnostiach (a na konci asi po dobu 20 sekúnd v chodbe). Napriek tomu napínavé. Disponuje to minimálne jedným solídnym twistom, hlavný hrdina je napriek zjavne temnej minulosti fajn a celé to odsýpa a funguje. Trocha mi nesedeli len dve veci: pomerne laxný prístup polície k prípadu a to, že jej nechal mobil. Druhý raz si to už nepozriem, ale 3* by boli nefér. ()
Galerie (13)
Photo © Nikolaj Møller
Zajímavosti (9)
- Před českou premiérou filmu proběhla premiéra filmu na Karlovarském IFF 1. července 2018. (Varan)
- Vznikem filmu bylo video na YouTube unesené ženy, která volala na pohotovost, zatímco její únosce seděl poblíž. Režiséra Möllera zarazilo, kolik se dá říct pouze slovy a bez vizuálního doprovodu. (ČSFD)
- Režisér, producent, kameraman i střihač se navzájem znají. Všichni vystudovali Národní filmovou školu v Dánsku. (tessincolor)
Reklama