Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Inšpektor Tanzi (Maurizio Merli) je postrachom rímskeho podsvetia a na narastajúcu zločinnosť v meste odpovedá tvrdými zákrokmi proti kriminálnym živlom ako aj nie zrovna jemnocitnými metódami vyšetrovania a vypočúvania obvinených. Jeho snaženie je však neustále marené vyššími policajnými úradníkmi, majúcimi výhrady voči jeho tvrdým praktikám ako aj súdmi, prepúšťajúcimi arogantných darebákov zakrátko po zatknutí na slobodu. Keď však mesto začne terorizovať gang cynického hrbáča Moretta (Tomas Milian), kompetentní si uvedomia, že situáciu môže vyriešiť jedine Tanziho nekompromisný prístup. (Karamanlis)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (12)

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Mám rád Lenziho poliziotteschi filmy, nakoľko majú spád a nie sú prehnane urozprávané či prepolitizované, hoci napríklad konkrétne tu je zrejmá kritika nepružného talianskeho súdneho systému. V Roma a mano armata to Umberto rozbalil síce v o čosi menej krvavom, no inak v podobne razantnom a beštiálnom štýle ako v o dva roky staršom, unikátnom Milano odia: la polizia non può sparare, vsádzajúc pritom znovu na psychopatické herecké pózy svojho obľúbenca Tomasa Miliana a Maurizia Merliho, opätovne tu stvárňujúceho postavu policajného komisára, ostrého ako britva. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Maurizio Merli /Il Commissario di Ferro, Napoli Violenta, Na Plny plyn/ v roli nekompromisneho komisara, ktory potiera zlocin v meste Rim. Oproti nemu stoji zloduch zase reprezentovany Tomasom Milianom /Velka Prestrelka, Traffic -nadvlada Gangu/. merliho som si zase vdy mylil s Gemmou alebo aj s Lucom Merendom, az teraz viem, kto v com hral a kto jak vyzeral. Milian bol herec na urovni, veril som mu vzdy aj kladne, ale aj zaporne roly, dokonca tu Milian zozral aj naboj - a nebol to vtip. Kazdopadne pre mna nadpriemerne poliziotteschi, medzi tie slabsie radim Policajt v Hong Kongu, a moc sa mi nevidelo ani Milano Rovente/. Tempo na urovni, stale sa nieco deje, okrem uz tych dvoch spominanych hercov som videl aj Giampiero Albertiniho /Svaty Rok, Povidka o Policajtovi/ a aj Ottaviana dell´Acquu /Obcan se bouri, velke vydirani, Dva Vytecnici/. A samozrejme aj catenacci /Dva vytecnici,m Suda a Licha/. Dialogy boli perfektne, sedel som pred filmom takmer so zatajenbym dychom, fakt stale sa nieco dialo, nuda nehrozila. Pre mna aj vlastne Lenziho odpoved na Dirty Harryho z USA. Jo a este jedna sympaticka vec - Lenziho filmy sa odohravali v rodnej zemi, ne jak BS/TH - ti boli zamerikanizovani : 82 % ()

Reklama

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Lenziho opěvovanému poliziotteschi poněkud shází tah na branku, což je dáno hlavně jeho epizodickou strukturou. To, že se "stále něco děje" totiž v praxi znamená, že před komisařem Tanzim v podání charismatického Maurizia Merliho neustále vyskakují nové případy (znásilnění, loupežné přepadení, nález mrtvoly atd.), on je během několika minut vyřeší - obvykle pěstmi, střelbou nebo divokým kroucením volantem - a pouští se zase do jiných. Hrbáčovo kutí piklů má nejspíš všechny tyhle dějové střípky obepínat a zajistit, aby se příliš nerozutekly, ale moc tento záměr nevychází. Nakonec mne na této veskrze průměrné kriminálce nejvíc zaujala ta fešanda v roli Anny a mnoho stylistických i tematických podobností s "policejními" filmy z Indie. ()

hrona 

všechny recenze uživatele

Tomas Milan jako nemilosrdný hrbatý zabiják a sympaťák Merli jako nekomrpomisní s ničím se nemazlící policista. Film má dobrou pointu, akce střídá akci, od začátku do konce se člověk nenudí. Celý film je prošpikován různými kriminálními epizodkami ze špinavého podsvětí Říma, přes to ne úplně zapleteny do mafiánských sfér. Trošku mi vadil fakt, že kdykoliv se začalo dít jakékoliv bezpráví na obyvatelstvu, vždy se náhodně objevil hlavní hrdina, který vše urovnal buď zbraní anebo pěstí. Ale ve výsledku je to v pohodě koukatelné i v aktuální době. Zkrátka kdo chce vypnout a pobavit se nad pořádnou akcí, ne moc přemýšlet, Řím plný gangsterů je dobrá volba. ()

tenebrae86 

všechny recenze uživatele

Umberto Lenzi patří mezi pár režisérů, kteří mě asi nikdy nepřestanou bavit. V jeho tvorbě je pořád co objevovat. Žánru poliziotteschi jsem musel přijít na chuť až časem, vždy jsem byl spíše na gotické horory a giallo, ale v posledních letech jsem si hlavně skrze filmy Enza G. Castellariho (Občan se bouří 74' a Cesta rajské smrti 77') tento žánr zamiloval. Lenzi uměl horory i giallo, ale z toho co jsem poslední dobou viděl (Syndicate Sadists 75', Almost Human 74' a The Cynic, the Rat & the Fist 77') soudím, že v žánru poliziotteschi patřil k naprosté špičce. Konkrétně tento zásek má vše, co by měl takový film mít. Násilí, nápaditá a často až srandovně přepálená nonstop akce, násilí, spousta mrtvých, mrtví teenageři, automobilové honičky, bitky, násilí, mrtví civilisté, divoké přestřelky, spousta násilí, nasilí na ženách a další přestřelky, honičky, tvrdé drogy, násilí a akce :). K tomu dokonalý hrbatý záporák v podání legendárního Tomase Miliana, Ivan Rassimov jako násilnický feťák a dealer, blonďatý klaďas - násilnický polda s mohutným knírkem Maurizio Merli, parádní dynamická muzika a samozřejmě velice kvalitní technické zpracování naproti značně nízkému rozpočtu. Jo a spousta násilí :). Jediné mínus a jediné co mi vadilo byl fakt, že film (stejně jako třeba Eaten Alive 80') obsahuje scény, které byly použité i v jiných filmech produkovaných Lucianem Martinem. Trošku mě to zmátlo, člověk si ty filmy pak občas plete, ale asi to byl tehdy běžný postup. ()

Reklama

Reklama