Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Garbo mluví! hlásaly reklamy, když hvězda němého filmu Greta Garbo debutovala ve filmu zvukovém. O devět let a dvanáct klasických filmových dramat později byla talentovaná filmová legenda připravena na novou změnu. Garbo se směje! slibovala reklama její první komedie, jiskřivého příběhu o přísné ruské komisařce, která vyměnila svou ženskost za sovětské bratrství – dokud se nezamilovala do elegantního pařížského světáka (Melvyn Douglas).
Ernst Lubitsch, který pracoval s rafinovaně sžíravým scénářem, jehož spoluautorem byl Billy Wilder, věděl lépe než kdo jiný, jak spojit vytříbenost se skvělým vtipem. "I ta nejdůstojnější lidská bytost je minimálně dvakrát denně směšná,” vysvětloval svůj proslulý "Lubitsch Touch”. A přesně tak vnímáme zamilovanou Ninočku Grety Garbo: jako klidně důstojnou a přesto roztomile směšnou. Uvidíte ji stejně. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (99)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

V rámci kariéry Grety Garbo funguje Ninočka jako její osvědčený top, film "líbící se všem". Zastiňuje z této pozice ale bohužel celou škálu mnohem lepších filmů. A je skutečně absurdní jít do Ninočky s tím, že uvidíme Garbo se poprvé smát (proč mi jenom takhle doporučovali film i v Ponrepu? :( ). Její smích už dávno předtím prověřil němý i zvukový film, můj nejoblíbenější příklad je z Královny Kristýny, kde byla nádherně přirozená. Ostatně tento reklamní trik měl sice ve své době opodstatnění, proč se ale pak všichni unifikovaně nesmějí i se Ženou dvou tváří? Aha, tam zase chybí to prověření zubu času a selektivní výběr do všech těch pseudoseznamů zlatého fondu (světové kinematografie). Takže hoďme radši za hlavu všechny tyto křivé náhledy na věc a nechme se jednoduše rozesmát soudružkou Garbo, kterak studuje mapu na tramvajové zastávce a posléze se jako malé dítě nechá sbalit na nejednoduší ženské cetky. Zahodí ideály komunismu a pochopí, že půlnoční setkání rafiček na ciferníku hodin je ta nejromantičtější věc na celém světě. Melvyn Douglas se stal milencem Garbo celkem třikrát, poprvé to bylo v Jakou mne chceš mít (1932) a po úspěchu v Ninočce byl doporučen také do její labutí písně v Ženě dvou tváří (1941), která se měla stát Ninočkou 2, ale Pearl Harbor to překazil. Jest to dobrý herec, má styl i humor, a navíc si ho dokážu představit ve spodním prádle, aniž bych se musela červenat. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Zpočátku mi vadilo, že soudružka Ninočka je tu jakožto bolševička líčena jako stroj, který nemá smysl pro humor, je strohá, chladná a věcná, romantika, emoce nebo rozhovor o běžných věcech jí je cizí. To se však změnilo po scéně v restauraci a rázem už jsem věděl, že Lubitschův snímek je na 5*. Od zmíněné scény jsem sledoval skvělou romantickou komedii s perfektní Gretou Garbo a Melvynem Douglasem. S blížícím se závěrem je tu také vkusně a citlivě nastaveno zrcadlo komunistickému režimu (cenzura, obavy hlavních hrdinů, atd.), ale poměrně trefně také kapitalistickému zřízení, což možná nejlépe vystihuje úplný konec filmu. Dávám jednoznačných 5*. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

„Jak může bolševická propaganda získat mezi muslimy úctu, když se Vaši zástupci Buljanov, Iranov a Kopalski opíjejí tak, že vyhodí koberec z okna hotelu a stěžují si vedení, že nelétá?“ Já to tedy nevím a nechápu ani to, jak může uvědomělá soudružka zapomenout na blaho svého lidu při feromonových komunikacích s jakýmsi buržoázním feudálem, ale jinak jsem si zcela jist, že Ninočka je vynikající komedie z doby, kdy se filmy ještě točily pro radost diváctva. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Nádhera. Konverzační mistrovství meziválečných holywoodských filmů (spoluautor scénáře je Billy Wilder!) v rámci celkem bizarní komické zápletky o sovětské agentce, která se zamiluje do francouzského hraběte. Nekončící vtipy na kontrast mezi omezující sovětskou ideologií a kapitalistickým vykořisťováním jsou podány s lehkostí vlastní těm nejlepším černobílým filmům zlaté éry. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Tento snímek už má čtyřiaosmdesát let, ale za sebe můžu říct, že vypadá mladší. Švihák jeden. Příliš jsem si toho od něj nesliboval, ale příjemně mě překvapil, protože mě, i přes některé zjednodušené pohledy na jisté situace, po celou dobu bavil a ani ta romantická část mě nikterak nedeptala. Greta Garbo byla skvělá v uvědomělé i v méně uvědomělé poloze, použitý humor na mě i dnes výborně fungoval, a pokud se budu chtít vyhnout dnešní všudypřítomné politické korektnosti, asi mi nezbude nic jiného, než hledat únik ve starších filmech, které se točily pro diváka a ne pro schvalující komisi. Komunisti byli špatnými vládci, tomuto názoru rozumím a souhlasím s ním, proč ale téměř nikomu nevadí současná cenzura a stále se zvyšující mantinely, které drží stádo na jediné správné cestě, to nechápu. A když mě k takovým myšlenkám přivedl snímek z roku 1939, je jasné, že je stále aktuální, přestože politické větry už vanou z opačného směru. Ale to nebylo hlavním přínosem této záležitosti. Za nejdůležitější považuji to, že jsem se mohl zasmát a na chvilku zapomenout na všechno to, co mě štve. / "Tento pokoj by se vám hodil, ale obávám se, že by neladil s vaším přesvědčením." / "Stydím se v téhle místnosti vyndat fotku Lenina." / Poučení: Každý uvědomělý soudruh musí dbát na to, aby nepodlehl svodům prohnilého, buržoazního západu. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (13)

  • Obliba Ninočky nastartovala vlnu obdobně koncipovaných filmů, mezi nejvýraznější z nich patří Comrade X (1940). (NinadeL)
  • Greta Garbo byla zděšena, když zjistila, že scénář Ninočky po ní vyžaduje hrát opilou. Nikdy nepila přes míru a tvrdila, že role z ní udělá lacinou ženu. Režisér Ernst Lubitsch ji dlouho přemlouval, aby roli vzala, dokonce s ní seděl dvě hodiny v autě, když odmítala přijít do studia. Nakonec svolila ke kompromisu a soukromě natočila dva záběry s Melvynem Douglasem, které byly ve střižně následně prostříhány se záběry večírku v nočním klubu. (Babous)
  • Ernst Lubitsch film režírovat vůbec nechtěl. Ustoupil pouze tlakům studia MGM, jež mu za to slíbilo produkování jeho snímku Obchod za rohem (1940). (Vodnářka)

Reklama

Reklama