Reklama

Reklama

Obsahy(1)

LIDSKÁ SKVRNA je příběh váženého univerzitního profesora Colemana Silka (Anthony Hopkins), jenž si celým svým životem nesl jedno obrovské skličující tajemství. Tajemství, které se mu podařilo skrývat před svými dětmi, manželkou a přáteli celých 50 let až do doby, kdy do jeho života vstoupil spisovatel Nathan Zuckerman (Gary Sinise). Vypravěč tohoto příběhu, který se zatnul do Silkova tajemství, aby znovu oživil životopis skutečného Colemana Silka. Pravda o jeho identitě exploduje do spalujících a devastujících souvislostí. Divoký intimní cit k mladičké živelné bytosti Faunii (Nicole Kidman) už jen završil velikou tragédii jeho života. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (136)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Jakkoliv mám rád Anthonyho Hopkinse i Nicole Kidman, do tohoto filmu a hlavně do rolí, které dostali, se mi nehodil ani jeden z nich. To takoví Gary Sinise a Ed Harris, ti byli mnohem přesvědčivější. Příběh Colemana Silka je opravdu dosti nudná záležitost a já přemýšlím, jestli jsem A.H. někdy viděl hrát v podobné mizérii. Asi ne. Nejlepší (a vlastně i pravděpodobně jediná pořádná) scéna - Hopkins a Sinise tančí. ()

bublajsa 

všechny recenze uživatele

Dala bych *** a 1/2, ale kvůli náklonnosti k siru Hopkinsovi(!) jsem se přiklonila ke čtyřem místo ke třem. Prostě se mi tenhle komorní příběh líbí. Mám k němu osobní vztah. Je faktem, že teorie s černochem s modrýma očima je trochu přemrštěná (neříkám, že takový osud a hříčka přírody se stát nemůže, ale pak neměli obsazovat Tonyho), ale prostě mám tenhle film ráda. Pro jeho atmosféru, pro hlavní vztah a pocity, které mi dává. I přes to množství nedostatků. Nejsem náročná. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Tenhle podivný film je celý postavený jen na hereckých výkonech. Anthony Hopkins je natolik přesvědčivý, že bych mu snad uvěřil i to, že hraje černocha. Nicole Kidman jako potetovaná uklízečka kupodivu nevypadá nepatřičně ani s vidlemi v kravíně. Ve společných scénách jsou naprosto dokonalí. Ed Harris a Gary Sinise nemají tolik prostoru a proto za ústřední dvojicí trochu zaostávají. Flashbacky mě přišly méně zajímavé, i když chápu jejich důležitost pro film. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Nejdřív jsem si říkal - co proti tomu filmu všichni namítají? Vždyť je perfektní! Ale pak tam začalo být až moc ,,nešťastných náhod" a člověk z toho cítil jakousi odtažitost. Nakonec se příběh obrátil v obyčejné, místy nudné a místy vyloženě nechutné (ty erotické scény, brrr!) vyprávění o dvou lidech, co měli prostě smůlu. A výš už film bohužel nedosáhl. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Robert Benton se značně "vláčným" vypravěčským stylem snaží dosti komplikovaným a těžkopádným způsobem postihnout příliš širokou škálu bolestivých témat: sobectví, rasové předsudky, úzkoprsost, morální krátkozrakost, pokrytectví, trauma z Vietnamu… . Nechronologické vyprávění, flashbacky, dlouhé dialogy, statické scény – typické znaky, podle nichž ihned poznáte, že film vzniknul podle knihy. Benton se to ani nijak nesnaží maskovat a kromě neustálého dojmu, že jenom předčítá děsivě tlustou bichli vzbuzuje nechtěný smích naprosto nezvládnutými scénami („Tohle zbylo z mých dětí"). Film drží nad vodou pár dobrých herců (kromě Kidmanové hlavně Sinise a Harris) a jedno užitečné varování: Pozor na černou magii. 60% Zajímavé komentáře: Isherwood, Turiec, Radiq ()

Galerie (52)

Zajímavosti (4)

  • Na severoamerickém kontinentu debutoval snímek během víkendu 31. 10. – 2. 11. 2003 v limitovaném počtu kin (160) a z diváků vydoloval 1,08 mil. dolarů. V promítačkách se udržel až do začátku února 2004 a celkově si odnesl 5 381 227 dolarů. (imro)
  • Režisér Robert Benton vstoupil na filmové plátno scénáři k úspěšným projektům jako Superman či Bonnie a Clyde s Warrenem Beattym a Fay Dunaway. U slavného díla Kramerová vs. Kramer je uvedený kromě scénáře také v kolonce režie. (imro)
  • Román, který sloužil jako předloha pro film, patří do Americké trilogie spisovatele Philipa Rotha, která začala knihami „Americal Pastoral“ a „I Married a Communist“. (imro)

Reklama

Reklama