poster

Lidská skvrna

  • USA

    The Human Stain

  • Německo

    Der menschliche Makel

  • Francie

    La Couleur du mensonge

  • Slovensko

    Ľudská škvrna

  • Nový Zéland

    The Human Stain

  • Velká Británie

    The Human Stain

Drama / Romantický / Thriller

USA / Německo / Francie, 2003, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cimr
    ***

    Nejdřív jsem si říkal - co proti tomu filmu všichni namítají? Vždyť je perfektní! Ale pak tam začalo být až moc ,,nešťastných náhod" a člověk z toho cítil jakousi odtažitost. Nakonec se příběh obrátil v obyčejné, místy nudné a místy vyloženě nechutné (ty erotické scény, brrr!) vyprávění o dvou lidech, co měli prostě smůlu. A výš už film bohužel nedosáhl.(28.1.2007)

  • venison
    ***

    Forma filmu trošku zmatečná a spíš režijně podprůměrná.. Příjemní jsou herci jako Anthony Hopkins (poblázněný stařík), Nicole Kidman (narušená uklízečka, která ráda souloží s neznámými muži), Ed Harris (velmi malý štěk) či Gary Sinise (jeho postavu jsem moc nepochopila, ale nejspíš byl vypravěčem).. Všechny charaktery jsou pro diváka v podstatě nepříjemné a nemají téměř žádné pozitiva, pro která bychom je mohli mít rádi.. Ovšem příběh Colemana Silka je hodně silný, ač s ním nemusíme zrovna 2x sympatizovat.. Trošinku mi připomíná pointou "Předčítače" (Hanna nechce přiznat, nemohla sepsat soudem předložené dokumenty, i když se tím mohla vyhnout vězení) nebo "Návrat Sommersbyho" (Jack nechce přiznat, že čin nespáchal, protože není tím, kým se zdá být a zachránit si tak život)..(18.3.2013)

  • Hal_Moore
    ****

    Trochu pomalejší, trochu komornější drama, které mě díky nepříliš kladným komentářům příjemně překvapilo. Film řeší závažný problém současné (vlastně řeší stálý problém) americké společnosti - rasismus. Téma přitažlivé jak pro diváky, tak pro kritiky. Vynikající herecké výkony bez výjimky zvedly kvalitu filmu o několik řádů, Hopkins si s velice charismatickou postavou porozumněl náramně a Nicole Kidman dokáže i zprvu nepřitažlivou postavu zahrát jako přitažlivou. Ed Harris se objevil jen na pár minut a i přesto dokázal většinu osazenstva přehrát rozdílem třídy. Jak on to dělá, že všude na sebe strhne nebývalou pozornost (ve Skále navždy změnil pohled na filmové záporáky, kteří již nemusí být pouze špatní... v Nepříteli před branami působil sympatičtěji a tak nějak více cool - nerad to slovo používám - než Jude Law a opět to byla záporná postava... v Čisté duši a Dějinách násilí všechny mrknutím oka přehrál..) Kdo ale překvapil, je Gary Sinise. Ten podává nejlepší výkon ze všech zúčastněných a nejspíš nejlepší herecký výkon své dosavadní kariéry. Hudební stránka nebyla špatná, ale vadila mi monotónnost melodická i rytmická. Dokonce jsem si neodpustil hlasité zasmání během docela vážného rozhovoru, když matka říká Wentworthu Millerovi, že se chová jako vězeň. Vzhledem k jeho pozdější roli v Prison Breaku jsem prostě nemohl jinak. Co říci závěrem? Určitě po tolika kritických komentářích příjemné překvapení.(29.12.2006)

  • Radiq
    ***

    Že Nicole nebyla sexy? No právě naopak. V tílečku, s cigaretu v ruce, byla fakt hodně sexy, když pominu to, že dělala uklízečku. Ale na to sere diskžokej. Řekl bych dokonce, že po dlouhé době se mi fakt líbila (jestli ne nejvíc). Hopkins byl taky fajn, ale celej film jsem nemohl přijít na kloub tomu, jak se dvěma černochům může narodit bílej - taky jsem si chvíli myslel, že to je žid a ti jeho rodiče nějací moc tmaví židi, asi opálení jeruzalemským sluncem, nebo tak něco. A on místo aby se bránil proti narčení z rasismu, tak nechtěl přiznat barvu... :))). Děj z minulosti se mi tam moc nehodil (jako dějově jo, ale atmosféricky ne). No a Ed Harris, kterýho jsem jenom s problémama rozpoznal a kterej byl fakt hodně zápornej, to byla lahoda. Fakt hustej jedinec. Zato Gary Sinise byl takovej "já až půjdu kolem, tak vám provrtám nohu zubní vrtačkou, abyste si mě všimli nebo ze mě nepošli". Ale tak jako jo.(28.1.2007)

  • Anderton
    *****

    Akademické, založené na hereckých výkonoch, komorné a o rasizme. Akademické v štýle napr. Proof alebo Birth, ktoré nezbierajú veľa cien, pretože ich realita nie je prefiltrovaná vysokým rozpočtom a ústupkami divákovi. Herecky výživné nie preto, že by postavy trpeli výbuchmi vášní a emócií, ale preto, že iba z pohľadu alebo pohybu dokážu charakterizovať svoju postavu. O rasizme trochu inak, ako sme zvyknutí z jednostranne podaných oscarových drám, aj z opačnej strany. O zavrhnutí vlastných koreňov a o tom, že blízky človek nemusí byť iba z našej sociálnej vrstvy, stačí mať s dotyčným spoločné niečo, čo nás s ním spojí v pravý čas a na pravom mieste. Chladné pre tých,ktorých emocionálne rozohreje oscarový Howard alebo Zwick.(14.6.2012)

  • - Na severoamerickém kontinentu debutoval snímek během víkendu 31. 10. – 2. 11. 2003 v limitovaném počtu kin (160) a z diváků vydoloval 1,08 mil. dolarů. V promítačkách se udržel až do začátku února 2004 a celkově si odnesl 5 381 227 dolarů. (imro)

  • - Román, který sloužil jako předloha pro film, patří do Americké trilogie spisovatele Philipa Rotha, která začala knihami „Americal Pastoral“ a „I Married a Communist“. (imro)

  • - Režisér Robert Benton vstoupil na filmové plátno scénáři k úspěšným projektům jako Superman či Bonnie a Clyde s Warrenem Beattym a Fay Dunaway. U slavného díla Kramerová vs. Kramer je uvedený kromě scénáře také v kolonce režie. (imro)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace