Reklama

Reklama

Obsahy(1)

LIDSKÁ SKVRNA je příběh váženého univerzitního profesora Colemana Silka (Anthony Hopkins), jenž si celým svým životem nesl jedno obrovské skličující tajemství. Tajemství, které se mu podařilo skrývat před svými dětmi, manželkou a přáteli celých 50 let až do doby, kdy do jeho života vstoupil spisovatel Nathan Zuckerman (Gary Sinise). Vypravěč tohoto příběhu, který se zatnul do Silkova tajemství, aby znovu oživil životopis skutečného Colemana Silka. Pravda o jeho identitě exploduje do spalujících a devastujících souvislostí. Divoký intimní cit k mladičké živelné bytosti Faunii (Nicole Kidman) už jen završil velikou tragédii jeho života. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (136)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Výtečná adaptace Rothovy stejnojmenné románové předlohy - tomu filmu nemám absolutně co vytknout. Herecké obsazení je excelentní - všichni herci se ke svým postavám hodí typově i věkově (! pro mě mimořádně důležité, neb jsem obecně znechucen filmy, v nichž příliš staří herci hrají výrazně mladší postavy, a naopak; poznámka na okraj pro ty, komu přišlo duo Hopkins & Kidman sexuálně nesourodé - románový Coleman Silk je ve skutečnosti ještě o několik starší, než kolik bylo Hopkinsovi, když ho ztvárnil v tomto filmu) a film se knižní předlohy drží velice věrně. Značná část obsahu knihy byla z filmu samozřejmě vypuštěna - to by ani jinak nešlo, když román má (v českém vydání) 284 stran, a film "jen" 106 minut, co kterých všechno narvat prostě nešlo. Pokora, s níž scenárista přistoupil k Rothově textu, pro mě byla nakonec hlavním důvodem, proč film hodnotím tak kladně - sledovat ho pro mě bylo velice příjemným zážitkem, kdy před mýma očima ožíval děj knihy, kterou jsem s velkým zaujetím četl před několika měsíci. Film má navíc velmi dobrou kameru, příjemný hudební doprovod a skvěle zvolené lokace - koukat na něj je celkově velmi příjemný filmový zážitek (nechápu nízké hodnocení, které si zde film vysloužil). Rothova kniha je naprosto zásadní román 20. století, a oscarový režisér Robert Benton ji na filmové plátno převedl s mimořádným citem, který se přesně trefil do mého vkusu. Velmi se těším na další dva filmy natočené podle Rothových knih, které by měly brzy přijít do kin: American Pastoral a Indignation - podle dostupných informací zatím vypadají minimálně stejně slibně, jako LIDSKÁ SKVRNA. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Trochu pomalejší, trochu komornější drama, které mě díky nepříliš kladným komentářům příjemně překvapilo. Film řeší závažný problém současné (vlastně řeší stálý problém) americké společnosti - rasismus. Téma přitažlivé jak pro diváky, tak pro kritiky. Vynikající herecké výkony bez výjimky zvedly kvalitu filmu o několik řádů, Hopkins si s velice charismatickou postavou porozumněl náramně a Nicole Kidman dokáže i zprvu nepřitažlivou postavu zahrát jako přitažlivou. Ed Harris se objevil jen na pár minut a i přesto dokázal většinu osazenstva přehrát rozdílem třídy. Jak on to dělá, že všude na sebe strhne nebývalou pozornost (ve Skále navždy změnil pohled na filmové záporáky, kteří již nemusí být pouze špatní... v Nepříteli před branami působil sympatičtěji a tak nějak více cool - nerad to slovo používám - než Jude Law a opět to byla záporná postava... v Čisté duši a Dějinách násilí všechny mrknutím oka přehrál..) Kdo ale překvapil, je Gary Sinise. Ten podává nejlepší výkon ze všech zúčastněných a nejspíš nejlepší herecký výkon své dosavadní kariéry. Hudební stránka nebyla špatná, ale vadila mi monotónnost melodická i rytmická. Dokonce jsem si neodpustil hlasité zasmání během docela vážného rozhovoru, když matka říká Wentworthu Millerovi, že se chová jako vězeň. Vzhledem k jeho pozdější roli v Prison Breaku jsem prostě nemohl jinak. Co říci závěrem? Určitě po tolika kritických komentářích příjemné překvapení. ()

Reklama

milicjant 

všechny recenze uživatele

No jo, přiznám se bez mučení - v polovině filmu jsem usnul. Želbohu se tak stalo v letním kině a ti pohůnci, se kterými sem tam byl, mě tam letně oděného nechali jen tak ležet. (jistě se rovněž královsky bavili) Po procitnutí v časných ranních hodinách jsem, se smířlivým konstatovámím, že Lidská skrvna opravdu nebyl film mého života, doklopýtal podchlazený domů :). ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

ALE NOTAK! Tenhle film má poměrně zajímavý děj a zároveň ty nejlepší herce (Hopkins, Harris, Kidman, Sinise). Proto vůbec nechápu, jak mohlo vzniknout tohle... Celý film je šíleně nudný. Nemá spád, žádné "odrážející" momenty, které by činily snímek zajímavým - děj je zkrátka přesně nalinkovaný od začátku do konce - což je opravdu ubíjející. A co je vůbec nejhorší? Všichni výše jmenovaní herci působí, jako by byla "Lidská skvrna" jejich první hereckou zkušeností. Nepřekonatelný Anthony Hopkins je nevýrazný, jindy milá Nicole Kidman působí až neuvěřitelně nesympaticky, charismatický Ed Harris se objeví sotva na deset minut a můj soukromý miláček Gary Sinise má zajímavou roli, ale velmi málo prostoru. Poslední dva zmínění herci jsou záchranou celého filmu... Takže je mi líto, ale jediné, na co budu RÁDA vzpomínat, je roztomilá a originální scéna, ve které Anthony Hopkins tančí s Gary Sinisem ("Tanči se mnou! Neboj se, nechci tě sbalit.") a naprosto dokonalý závěrečný rozhovor mezi Gary Sinisem a Edem Harrisem - KRÁSA - ten mě opravdu fascinoval! ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

I když film nabízí hvězdné obsazení a chvílemi i dokáže diváka doslova přikovat ke křeslu (nebo židli, záleží, co kdo preferuje. Někdo se dívá i v kleče nebo v leže - každý jsme nějaký), přesto jakoby vždy tak nějak zvolní, sem tam plácne nějakou debilitu a pak už jen ukazuje, co už ti bystřejší dávno tuší. Přesto všechno ale solidní film, který bych doporučil každému, kdo ze mě bude chtít vytřískat nějaký thriller s Wentworthem Millerem, který dle neoficiálních zpráv ze sebe stále nesmyl to vězeňské pyžmo. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (4)

  • V úvodní scéně, když hraje Anthony Hopkins žolíky, popíjí se svým protivníkem lahvový Pilsner Urquel. (dandislav1991)
  • Režisér Robert Benton vstoupil na filmové plátno scénáři k úspěšným projektům jako Superman či Bonnie a Clyde s Warrenem Beattym a Fay Dunaway. U slavného díla Kramerová vs. Kramer je uvedený kromě scénáře také v kolonce režie. (imro)
  • Román, který sloužil jako předloha pro film, patří do Americké trilogie spisovatele Philipa Rotha, která začala knihami „Americal Pastoral“ a „I Married a Communist“. (imro)

Reklama

Reklama