poster

Lidská skvrna

  • USA

    Human Stain, The

  • Německo

    Der menschliche Makel

  • Francie

    La Couleur du mensonge

  • Slovensko

    Ľudská škvrna

Drama / Romantický / Thriller

USA / Německo / Francie, 2003, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zputnik
    ****

    Jak charakterizovat tento snímek? Řečeno slovy jedné z postav Andersonova snímku MAGNOLIA (1999): "Minulost je za námi, ale stále se s námi vleče." Ale nedá se zůstat pouze u tohoto. Pro mě osobně jde především o další výborně zpracované zamyšlení nad pokryteckým a přitroublým pojetím "boje proti rasismu". Podobně mi vyzněl například snímek STORYTELLING (2001) - prostě popis toho, co rádi nazýváme rasismem... a ejhle, ono tomu vždy tak není. Na straně druhé pak přehlížení toho, co je znepokojující a se silným rasistickým podtextem. LIDSKÁ SKVRNA na to jde oproti STORYTELLING přímočařeji, jasněji a s větším aspektem pouze na tu první stránku. Navíc vše podáno v dobrém filmařském zpracování a s dobrými hereckými výkony. O to více mě pak tento snímek překvapil a potěšil. Shrnuto a podtrženo: Nenudil jsem se, film mě pohltil.(17.3.2005)

  • F.man
    ***

    Jsem hodně v rozpacích. V Lidské skvrně jsem viděl několik parádních momentů a ač šlo o poměrně odtažité postavy byl jsem ochoten pochopit jejich problémy a jednání. Proto mě mrzí spousta Bentonových klišé, které do filmu nakonec vecpal. Nechat hlavní linku a zaměřit se na ni, vytvořit z postav nějakou pořádnou zápletku (což by nemuselo být ani moc těžké), byl by to vážně parádní snímek... Takhle nám za 105 minut sice nádherně představí postavy, s celým svým pozadím, motivací, historií, ale tím to hasne. Žádný posun, relativně bez děje... Takže i přes to, že jsem se nenudil a dívalo se na to poměrně dobře, za tu obrovskou prázdnotu jen průměrné tři hvězdy a trochu zklamání. A to i přes skvělého Hopkinse. Coleman, you think like a prisoner. You're white as snow and you think like a slave.(2.9.2009)

  • Allien.9
    **

    ALE NOTAK! Tenhle film má poměrně zajímavý děj a zároveň ty nejlepší herce (Hopkins, Harris, Kidman, Sinise). Proto vůbec nechápu, jak mohlo vzniknout tohle... Celý film je šíleně nudný. Nemá spád, žádné "odrážející" momenty, které by činily snímek zajímavým - děj je zkrátka přesně nalinkovaný od začátku do konce - což je opravdu ubíjející. A co je vůbec nejhorší? Všichni výše jmenovaní herci působí, jako by byla "Lidská skvrna" jejich první hereckou zkušeností. Nepřekonatelný Anthony Hopkins je nevýrazný, jindy milá Nicole Kidman působí až neuvěřitelně nesympaticky, charismatický Ed Harris se objeví sotva na deset minut a můj soukromý miláček Gary Sinise má zajímavou roli, ale velmi málo prostoru. Poslední dva zmínění herci jsou záchranou celého filmu... Takže je mi líto, ale jediné, na co budu RÁDA vzpomínat, je roztomilá a originální scéna, ve které Anthony Hopkins tančí s Gary Sinisem ("Tanči se mnou! Neboj se, nechci tě sbalit.") a naprosto dokonalý závěrečný rozhovor mezi Gary Sinisem a Edem Harrisem - KRÁSA - ten mě opravdu fascinoval!(22.1.2009)

  • matezzz
    **

    Nějak jsem tomu nemohl přijít na kloub. Pořád jsem čekal, kdy se stane něco, co mě zaujme, ale pak přišel konec. Neoblíbil jsem si žádnou postavu, děj mě nudil. Herecké obsazení by na první pohled mohlo hodně slibovat, bohužel scénář zaostává. Alespoň pro mě. Nevěděl jsem ale do čeho jdu, takže zklamaný jsem naštěstí moc nebyl.(8.11.2007)

  • Vančura
    *****

    Výtečná adaptace Rothovy stejnojmenné románové předlohy - tomu filmu nemám absolutně co vytknout. Herecké obsazení je excelentní - všichni herci se ke svým postavám hodí typově i věkově (! pro mě mimořádně důležité, neb jsem obecně znechucen filmy, v nichž příliš staří herci hrají výrazně mladší postavy, a naopak; poznámka na okraj pro ty, komu přišlo duo Hopkins & Kidman sexuálně nesourodé - románový Coleman Silk je ve skutečnosti ještě o několik starší, než kolik bylo Hopkinsovi, když ho ztvárnil v tomto filmu) a film se knižní předlohy drží velice věrně. Značná část obsahu knihy byla z filmu samozřejmě vypuštěna - to by ani jinak nešlo, když román má (v českém vydání) 284 stran, a film "jen" 106 minut, co kterých všechno narvat prostě nešlo. Pokora, s níž scenárista přistoupil k Rothově textu, pro mě byla nakonec hlavním důvodem, proč film hodnotím tak kladně - sledovat ho pro mě bylo velice příjemným zážitkem, kdy před mýma očima ožíval děj knihy, kterou jsem s velkým zaujetím četl před několika měsíci. Film má navíc velmi dobrou kameru, příjemný hudební doprovod a skvěle zvolené lokace - koukat na něj je celkově velmi příjemný filmový zážitek (nechápu nízké hodnocení, které si zde film vysloužil). Rothova kniha je naprosto zásadní román 20. století, a oscarový režisér Robert Benton ji na filmové plátno převedl s mimořádným citem, který se přesně trefil do mého vkusu. Velmi se těším na další dva filmy natočené podle Rothových knih, které by měly brzy přijít do kin: American Pastoral a Indignation - podle dostupných informací zatím vypadají minimálně stejně slibně, jako LIDSKÁ SKVRNA.(7.7.2016)

  • - Režisér Robert Benton vstoupil na filmové plátno scénáři k úspěšným projektům jako Superman či Bonnie a Clyde s Warrenem Beattym a Fay Dunaway. U slavného díla Kramerová vs. Kramer je uvedený kromě scénáře také v kolonce režie. (imro)

  • - Na severoamerickém kontinentu debutoval snímek během víkendu 31. 10. – 2. 11. 2003 v limitovaném počtu kin (160) a z diváků vydoloval 1,08 mil. dolarů. V promítačkách se udržel až do začátku února 2004 a celkově si odnesl 5 381 227 dolarů. (imro)

  • - Román, který sloužil jako předloha pro film, patří do Americké trilogie spisovatele Philipa Rotha, která začala knihami „Americal Pastoral“ a „I Married a Communist“. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace