Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh filmu Pražské orgie nás zavádí do poloviny 70. let. Slavný americký spisovatel Nathan Zuckerman – často využívané alter ego Philipa Rotha – přijíždí do Prahy, aby zachránil a odvezl rukopis nevydané knihy. Na své pražské misi se seznámí se svéráznou a nezkrotnou spisovatelkou Olgou a pronikne na vyhlášené večírky, na nichž každý hledá únik ke krátké svobodě po svém. Postupně se proti své vůli stane nejen divákem, ale i účastníkem dekadentního představení, v němž mnozí hrají falešně, a nikomu nelze věřit. Zuckermanova pražská návštěva, plná bizarních setkání s podivuhodným uskupením různorodých lidí se brzy stane téměř dobrodružnou a nebezpečnou misí. Zuckerman si nakonec není jistý, kdo je přítel a kdo je provokatér a donašeč. Kdo jsou lidé z dekadentních orgií v domě syna slavného malíře? Kdo je vyplašený student, který ho upozorňuje, že musí okamžitě opustit Československo? Kdo je jeho průvodce normalizačním peklem, vyhozený divadelní režisér a nyní údržbář v kotelně muzea? A kdo je jeho Olga: skandalistka a rebelka nebo hráčka dvojité hry? V ohrožení se ocitá nejen Zuckermanova svoboda, ale možná i jeho život. (Bioscop)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (142)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Na nový film Ireny Pavláskové se vždycky budu těšit, i když riziko je to čím dál tím větší. Pražským orgiím se nedařilo v kinech, prosvištěly jimi tak rychle, že se člověk ani rozkoukal, a už byly pryč. Je to škoda, mohlo to být fakt velké. Populární románová předloha, skvělá historka o tom, jak si Irena sama dojela pro autorská práva. Ale bohužel se jaksi zapomnělo na to, že slavný román původně spadající pod Sixty-Eight Publishers, je jen jedním dílkem ze série o Nathanu Zuckermanovi, takže divák neznalý souvislostí se nemá čeho chytit. Postavy nezná, musí se vyrovnat s velmi nevěrohodnou výpravou, s velmi špatným dabingem (v angličtině by to mohlo být ok) a neznámými tvářemi v hlavních rolích, které vedle klasických českých herců příliš nefungují. Na druhou stranu, pokud už se začtete, filmová ilustrace docela poslouží jako doplněk, ale nesmíte od toho chtít víc. Je mi líto, dvě skvělé hlášky a rozkošná vedlejší role Jana Hrušínského na celý film určitě nestačí. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Je to podle novely Rotha, který se bohužel premiéry nedožil. Roth je držitelem Pulitzerovy ceny. Nejsilnější chvíle filmu zařizuje dvojice zahraničních herců. Možná nízké hodnocení souvisí s dlouhým prologem v New Yorku s dobovými feministkami , setkání s českým párem a až pak dojde na prosbu propašovat z Československa rukopisy. Českého diváka u filmu určeného na vývoz zaskočí některá zjednodušení nebo naopak přepjatosti , výklady kolik intelektuálů za normalizace pracovalo v kotelnách . Olga hrdinu zajímá, ba fascinuje, ale také znejisťuje a děsí. Znaky Československé totality se ukazují až polopaticky: fronty, karikatury tajných na každém rohu, důležití papaláši v limuzínách. To hlavní co prostupuje celým filmem je strach. Dávám 50% plus něco navíc za dost povedených hlášek a filosofických postřehů. ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

Nejzásadnější chybu vidím v tom, že namluvené postavy vyznívají jako dabing z nějakého zahraničního filmu. Kolikrát ani pořádně nesedí do huby. Tohle je mizérie. Druhá věc co mě hned práskla do očí, je nevěrohodná výprava, příběh se odehrává v roce 1976, ale bohužel tak z velké části nepůsobí. Zkrátka nemá tu normalizační atmosféru ani náhodou. Hned v úvodu záběr na pas, který je jak z období nového milénia. No a příběh samotný nedrží pohromadě, kolísá a o hereckých výkonech je škoda se zmiňovat. Velmi chabé, nevýrazné a podprůměrné. Částečného napětí a pár dobrých minut se dočkáme až v závěru a to je na takový film a téma strašně málo. Kdyby aspoň hudba za něco stála, žel k filmu se vůbec nehodila. Škoda, nepovedlo se. ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Na horší dabing si nedokážem spomenúť. Nepochopím, prečo si Česi natočia film a dajú si tam mrte zahraničných hercov, aby ich potom nedokázali ani predabovať. Vrchol je, že ešte aj Klára Issová je minimálne miestami dabovaná, snáď sama sebou, ale úplne trápne sa jej huba hýbe úplne inak než slová, ktoré divák od nej počuje vyslovovať. Ale inak tuposťou tie dialógy len málo čo predčí. Najmä tie hovadiny o fakovaní, čo tam mlela tá Ruska. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Póza, póza, nic než póza. 1)  Rothovu knihu jsem nečetl. Neumím tedy posoudit, jak moc se na výsledném bizáru podílela literární předloha a jak moc 59letá scenáristka a režisérka Irena Pavlásková, která získala práva od tehdy 80letého autora v roce 2013. Autor napsal knihu Pražské orgie v roce 1985 ve svých 52 letech na základě osobní zkušenosti. Jejího zfilmování se nedožil._____  2)  Rádoby intelektuálské rozhovory podávané na úrovni první čtené zkoušky v divadle mě nepřesvědčily._____ 3)  Ani nepochopitelná jazyková nivelizace, kdy anglicky spolu mluví někdy i Češi mezi sebou, kvalitě díla neprospěla._____ 4)  Lehce kafkoidní scény střídaly orgie z názvu. Tam jsem pak postrádal rozhořčeného majora Zemana s obuchem v ruce. Děj se odehrával v roce 1976 a to už Zeman měl svůj seriál dotočený a zřejmě odešel na zasloužený odpočinek._____ 5)  A tak vlastně jediným uspokojivým zážitkem byl 46letý příjemný Kanaďan Jonas Chernick (americký spisovatel Zuckerman). ()

Galerie (27)

Zajímavosti (9)

  • Na pražském hlavním nádraží nesmyslně zní porevoluční strojové hlášení patrně z Plzně. Odjezdová cedule, u které stojí hlavní hrdina, je patrně z Městce Králové. (kiv)

Související novinky

Tvůrci milují Kongresové centrum Praha

Tvůrci milují Kongresové centrum Praha

09.12.2019

Že je Praha lákadlem pro filmové štáby, již dlouho není tajemstvím. Nehledě na krásu města, jsou to ale také šikovné týmy, na které se přijíždějící producenti mohou spolehnout. Díky českému… (více)

Reklama

Reklama