Reklama

Reklama

Motiv pro vraždu

Krimi / Povídkový
Československo, 1974, 88 min

Obsahy(1)

Povídkový film zachycující tři různé tváře zločinu. V povídce "Víkend" zabije Karas ženu, kterou před časem znásilnil, aby ji umlčel. Omylem však zabil jinou ženu. V "Rukojmích" terorizuje narkoman Čaban nemocniční operační tým, ale rozvážní lékaři složitou situaci zvládnou. V "Kapsáři" se zloděj Benda hned po propuštění chce vrátit k řemeslu, ale jeho pokus končí tragicky... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (63)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jak již zmíněno, nejedná se o klasickou kriminálku, ale o tři povídky, z nich nejlepší byla ta první ( Víkend ), ta měla v sobě alespoň napětí i když logika uvažování Iljy Prachaře byla na úrovni vegetariána co přijede nakoupovat na jatka. Druhá povídka Rukojmí byla hodně brutální, nevybavuji si kdy jsem viděl brutálnější českou krimošku, ale ten děj. Poblázněná smažka zmateně pobíhá městem tak dlouho až se ocitne u komplikovanýho porodu, to jeden žasne. Třetí povídka Kapsář byla pitomá a dějově naprosto nevýrazná. ()

sud 

všechny recenze uživatele

1. Víkend: klasická detektivka s klasickou zápletkou. Skvělý Ilja Prachař, dobrý Václav Postránecký. Po všech stránkách nevybočující z řady, ale neudící a celkem zajímavé. 2. Rukojmí: takový malý thriller, rozehraný na malém prostoru. Vynikající Jiří Hálek. 3. Kapsář: skvělý příběh, ovšem mizerná režie a ani herci s tím nic neudělají. Ale i tak ucházející Petr Čepek s Josefem Abrhámem. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Vždycky jsem měl za to, že česká detektivka se proslavila především poctivou detektivní prací, smyčkou stahující se kolem pachatele, a k tomu charizmatickým hlavním vyšetřovatelem. V tomto povídkovém filmu se logicky nedočkáme posledního atributu, ale co je horší, ani ten první není divákovi dopřán, což je obzvlášť markantní u dějství prvého. A nezachrání to ani mladinká Zdena Studenková v proklatě krátkých minišatech s kravatkou;) O těch deset procent nad průměr se Motiv Pro Vraždu vytáhne jen díky skvělému psychotizujícímu narkomanovi Jiřího Hálka a v některých scénách slušné atmosféře, na které má lví podíl Petr Hapka. 60% ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Velmi dobrý normalizační kriminální tryptich, od zajímavých autorů, pro všecky, to byl de facto režisérský debut a to dost výrazný. Pro mě osobně, jasně nejlepší druhá, která je i nejvíc ceněná, často se o ni mluví, jako o tě, která rázně překračovala, dobové konvence žánru, jmenovala se "Rukojmí", Jiří Hájek v roli nebezpečného narkomana, který potřebuje nutně novou dávku morfia, je zde opravdu excelentní, jeho role je opravdu hodnověrná. Ve třetí mě bohužel trochu vadila, ta kolotočářská hudba, na kterou jsem alergickej, jinak první a třetí, jsou oproti té druhé, velmi sugestivní, už méně výrazné, i co se týče jednotlivých hereckých výkonů.. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Když dávaj v sobotu odpoledne na nově nějakou tu detektivku ze 70. let, tak se na to vždycky rád podívám. Ale tohle mě trochu překvapilo, protože jsem netušil, že to budou 3 příběhy, který spolu nemaj žádnou souvislost... Kdybych měl každej příběh ohodnotit zvlášť, tak bych to viděl asi takhle: Víkend - ***, Rukojmí - ****, Kapsář - ** ()

Galerie (7)

Zajímavosti (2)

  • Natáčeno také v Praze (Korunovační ulice, Nusle, Letenské sady, stanice metra Vyšehrad, hotel Olympik v Karlíně), Sýkořicích (vrahova chata). (M.B)
  • Filmovanie prebiehalo v Posázaví, v okolí Zbečna a Nižboru. (dyfur)

Reklama

Reklama