Reklama

Reklama

Motiv pro vraždu

Krimi / Povídkový
Československo, 1974, 88 min

VOD (1)

Obsahy(1)

Povídkový film zachycující tři různé tváře zločinu. V povídce "Víkend" zabije Karas ženu, kterou před časem znásilnil, aby ji umlčel. Omylem však zabil jinou ženu. V "Rukojmích" terorizuje narkoman Čaban nemocniční operační tým, ale rozvážní lékaři složitou situaci zvládnou. V "Kapsáři" se zloděj Benda hned po propuštění chce vrátit k řemeslu, ale jeho pokus končí tragicky... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (70)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jak již zmíněno, nejedná se o klasickou kriminálku, ale o tři povídky, z nich nejlepší byla ta první ( Víkend ), ta měla v sobě alespoň napětí i když logika uvažování Iljy Prachaře byla na úrovni vegetariána co přijede nakoupovat na jatka. Druhá povídka Rukojmí byla hodně brutální, nevybavuji si kdy jsem viděl brutálnější českou krimošku, ale ten děj. Poblázněná smažka zmateně pobíhá městem tak dlouho až se ocitne u komplikovanýho porodu, to jeden žasne. Třetí povídka Kapsář byla pitomá a dějově naprosto nevýrazná. ()

Dont 

všechny recenze uživatele

Tři průměrné detektivní příběhy, které nenabízejí moc napětí ani překvapení. První je asi divácky nejpřívětivější, druhý je pro mne těžko stravitelná psychohra a třetí má smutný podtext. Více než příběhem Motiv pro vraždu zaujme hereckými výkony, konkrétně všech tří pachatelů zločinů – násilníka Iljy Prachaře, psychopatického závisláka Jiřího Hálka a zlodějíčka Petra Čepka. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Vždycky jsem měl za to, že česká detektivka se proslavila především poctivou detektivní prací, smyčkou stahující se kolem pachatele, a k tomu charizmatickým hlavním vyšetřovatelem. V tomto povídkovém filmu se logicky nedočkáme posledního atributu, ale co je horší, ani ten první není divákovi dopřán, což je obzvlášť markantní u dějství prvého. A nezachrání to ani mladinká Zdena Studenková v proklatě krátkých minišatech s kravatkou;) O těch deset procent nad průměr se Motiv Pro Vraždu vytáhne jen díky skvělému psychotizujícímu narkomanovi Jiřího Hálka a v některých scénách slušné atmosféře, na které má lví podíl Petr Hapka. 60% ()

otík 

všechny recenze uživatele

Hodně smutné povídkové kriminálky, které jakoby vypadly ze života některých osob stojících na protipólu spořádaného života. První povídka "Víkend" je průměrná, druhá "Rukojmí" je pořádně napínavá a skvěle natočená, třetí povídka "Kapsář" je zase nebývale smutná a přitom skvěle zahraná Petrem Čepkem. Určitě zajímavě udělané kratší kriminální případy. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Povídková kriminálka, která se s tématy moc nepáře. V první povídce Víkend zaujme Ilja Prachař v roli chlápka, který znásilní Zdenu Studenkovou (nehorázná šťabajzna a zároveň i její první filmová role) a poté co ho pozná se mu situace vymkne z rukou. Ve druhé povídce Rukojmí vyloženě řádí Jiří Hálek jako narkoman, který se nezastaví před ničím, aby dosáhl své dávky (velká škoda, že tento vyjímečný herec dostával před kamerou jen samé malé úlohy a tohle byl jeho velký herecký koncert). V posledním vyprávění Kapsář zase kraluje Petr Čepek coby propuštěný vězeň, který chce na svobodě sekat už jen dobrotu, ale dlouho mu to nevydrží. Jeho bývalou partnerku hraje moje femme fatale Jana Brejchová (té krasavici to seklo v jakékoliv roli). Hudbu dělal Petra Hapka a je poznat, že byl nadaným žákem a obdivovatelem Zdeňka Lišky, zejména v povídce Víkend jakoby Liškovi vypadl z oka (noty), nebo jeho disharmonické bubny v Rukojmí. Každá povídka se snaží divákovi objasnit to jediné - motiv pro vraždu. A sakramentsky to funguje! ()

Galerie (7)

Zajímavosti (2)

  • Natáčeno také v Praze (Korunovační ulice, Nusle, Letenské sady, stanice metra Vyšehrad, hotel Olympik v Karlíně), Sýkořicích (vrahova chata). (M.B)
  • Filmovanie prebiehalo v Posázaví, v okolí Zbečna a Nižboru. (dyfur)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno