Reklama

Reklama

Motiv pro vraždu

Krimi / Povídkový
Československo, 1974, 88 min

VOD (1)

Obsahy(1)

Povídkový film zachycující tři různé tváře zločinu. V povídce "Víkend" zabije Karas ženu, kterou před časem znásilnil, aby ji umlčel. Omylem však zabil jinou ženu. V "Rukojmích" terorizuje narkoman Čaban nemocniční operační tým, ale rozvážní lékaři složitou situaci zvládnou. V "Kapsáři" se zloděj Benda hned po propuštění chce vrátit k řemeslu, ale jeho pokus končí tragicky... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (70)

topi 

všechny recenze uživatele

Povídková kriminálka, která se s tématy moc nepáře. V první povídce Víkend zaujme Ilja Prachař v roli chlápka, který znásilní Zdenu Studenkovou (nehorázná šťabajzna a zároveň i její první filmová role) a poté co ho pozná se mu situace vymkne z rukou. Ve druhé povídce Rukojmí vyloženě řádí Jiří Hálek jako narkoman, který se nezastaví před ničím, aby dosáhl své dávky (velká škoda, že tento vyjímečný herec dostával před kamerou jen samé malé úlohy a tohle byl jeho velký herecký koncert). V posledním vyprávění Kapsář zase kraluje Petr Čepek coby propuštěný vězeň, který chce na svobodě sekat už jen dobrotu, ale dlouho mu to nevydrží. Jeho bývalou partnerku hraje moje femme fatale Jana Brejchová (té krasavici to seklo v jakékoliv roli). Hudbu dělal Petra Hapka a je poznat, že byl nadaným žákem a obdivovatelem Zdeňka Lišky, zejména v povídce Víkend jakoby Liškovi vypadl z oka (noty), nebo jeho disharmonické bubny v Rukojmí. Každá povídka se snaží divákovi objasnit to jediné - motiv pro vraždu. A sakramentsky to funguje! ()

zette 

všechny recenze uživatele

Myslim, ze se jedna o zdarile povidky. Prvni povidka zaujme predevsim dobrym scenarem, napjatou atmosferou, krasnou Studenkovou a vybornym Iljou Pracharem. Ve druhe povidce Rukojmi, ktera je podle me nejlepe zrezirovana doslova dominuje Jiri Halek jako zavislak na morfium. Treti povidka dost pokulhava za celkem vysoce postavenou latkou prvnich dvou povidek. ()

Reklama

-henry- 

všechny recenze uživatele

Rukojmí: jediná část, kterou jsem viděl. Retrospektivní způsob vyprávění a sugestivní forma (přesné a účelové užití širokého objektivu, pomalé závěrky, zmrazených záběrů v kombinaci s grafikou, hudba/zvuk) pro vyjádření pocitu narkomana a zdůraznění neúprosně utíkajícího času vůbec nepůsobí hloupě ani po letech. Navíc idea, ze v moderní společnosti nemá zločin šanci je pořád aktuální :) (viz třeba Kriminálky Miami apod.) ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Velmi dobrý normalizační kriminální tryptich, od zajímavých autorů, pro všecky, to byl de facto režisérský debut a to dost výrazný. Pro mě osobně, jasně nejlepší druhá, která je i nejvíc ceněná, často se o ni mluví, jako o tě, která rázně překračovala, dobové konvence žánru, jmenovala se "Rukojmí", Jiří Hájek v roli nebezpečného narkomana, který potřebuje nutně novou dávku morfia, je zde opravdu excelentní, jeho role je opravdu hodnověrná. Ve třetí mě bohužel trochu vadila, ta kolotočářská hudba, na kterou jsem alergickej, jinak první a třetí, jsou oproti té druhé, velmi sugestivní, už méně výrazné, i co se týče jednotlivých hereckých výkonů.. ()

J R C Pecuchet 

všechny recenze uživatele

Tři povídky s kriminální zápletkopu zpracované jako celovečerní film. Asi nejvíc mne zaujala druhá povídka s názvem " Rukojmí ", ve které Jiří Hálek vystupuje jako narkoman ohrožující své okolí pistolí. Ve třetí povídce s názvem " Kapsář " uvidíte krásnou Janu Brejchovou a budoucího reřiséra Filipa Renče jako syna Petra Čepka co by propuštěného zloděje - kapsáře z vězení. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (2)

  • Natáčeno také v Praze (Korunovační ulice, Nusle, Letenské sady, stanice metra Vyšehrad, hotel Olympik v Karlíně), Sýkořicích (vrahova chata). (M.B)
  • Filmovanie prebiehalo v Posázaví, v okolí Zbečna a Nižboru. (dyfur)

Reklama

Reklama