Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdysi tady všude byl jen temný les, dnes tu stojí panelákové sídliště. Právě tady je doma chlápek, kterému nikdo neřekne jinak než Vandam. Žije sám v bytě na okraji Prahy a každý den doma cvičí, aby byl v kondici. Večer, když sídlištěm bloudí divoká zvířata, chodí se svými kumpány na jedno. Vandam se snaží udělat dojem na Lucku, která v sídlištní hospodě točí pivo. Často a rád se porve. Je znalec dějin a válek. Má pocit, že svět míří k zániku, že se schyluje k velké bitvě. A tak cvičí, aby byl na tu poslední rozhodující bitvu nachystaný. A taky k tomu vychovává Psycha, mladého kluka, se kterým natírá střechy panelových domů. Kumpáni z hospody Vandamovi přezdívají „národní hrdina“. Prý dal tehdy v Listopadu na Národní třídě dějiny jednou ranou do pohybu. Film podle stejnojmenné knihy Jaroslava Rudiše v hlavní roli s Hynkem Čermákem kombinuje dramatický příběh s černým humorem. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (385)

Fr 

všechny recenze uživatele

„DÍKY VANDAMOVI MÁME TUHLE ZKURVENOU SVOBODU...“ /// Jsou to čuráci… hovno, pičo… Vandam je trochu obskurní postavička města Pražskýho a exhibující Čermák si tohodle tvrďáka s dobrým srdcem patřičně vychutnává. Jinak je to celkem smutnej film o traumatu, neschopnosti citů a lásce k jedný hospodský a hospodě. Víc za těch 80 minut Vandam nepředvede. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Asi se uchlastám. Jako fotr. 2.) Nikdy (kurva NIKDY!) si nenechám srát na hlavu. Jsem prej zasranej národní hrdina. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Valej do tebe, že Vandam je kontroverzní hrdina. Zase jeden 54% skvost, tyhle počty nikdy nezklamou. Hlas lidu - hlas Boží. Pan Altrichter umí velmi pěkně. A s Čermákem jsem měl obavu, že to bude o Čermákovi, a ne, bylo to o Vandamovi. Vandam dal první ránu. Vandam fetoval. Vandam zplodil Psychouše. Vandam ví, jak to je. Vandam se mezi skolením divočáka a oslavou úspěšného lovu dívá stranou. Lidi jsou různí, ale ctnost je jen jedna a tahle společnost je ve válce už pár tisíc let. ()

Reklama

kajas 

všechny recenze uživatele

"Kam jdeš? Lucko, ty vole, dyť já tě mám rád tyvole!" A takhle je to tady se vším. Plus za přesné herce (Kateřina Janečková si už zasloužila více prostoru než v nekonečných seriálech), mínus za scénář generující nudný a divný děj. Z trailerů jsem se těšila, zpětně jsem ráda, že jsem ušetřila za vstupenku do kina. ()

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Takovou prodlevu mezi hodnocením a napsáním komentáře (pardon, teď už vlastně recenze) jsem snad nikdy neměl. Od zavedení nové ČSFD jsem sem tak nějak ztratil chuť chodit. Co ale napsat k filmu? Vlastně ani nevím. Jednu věc bych přesto vypíchnout chtěl. Ač mám Hynka Čermáka rád, docela mě sejří, že mu často není rozumět. A nejsem si jistý, jestli je to chyba jeho, nebo zvukaře. (1 350.) ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Tři a půl, s tím, že za vidění to bez debaty stojí. *** Hořko-ironicko-nostalgická redefinice národního hrdiny v reál-kritické sociální eseji z pražských sídlišť Jižního Města, jež se stalo předmětem zájmu developerů a jejich osvědčených nekalých praktik. Narušují svými bezohlednými plány zaběhané pořádky místních, už tak životem semletých obyvatel, z nichž někteří se křivdám mocnějších přizpůsobují unaveněji, navykleji, jdou jim z cesty rezignovaněji a ochotněji než jiní, aby pragmaticky umenšili škody, které je postihnou - ale najdou se i tací, kteří si prostě nemůžou pomoct a nechat to být. Což z nich ještě nedělá hrdiny, jsou prostě jen jinak poznamenaní a převálcovaní mizernou výchovou a nabídkami životních možností v mizerných podmínkách v mizerné společnosti. Na to, že základním pocitem při sledování snímku optikou humanistických ideálů, hodnot a idejí (optikou "pravdy a lásky", jak je vícekrát cynicky v hospodě připomenuta Mrazákem), je hořkost a bezvýchodnost, je sledování skoro až nepochopitelně, absurdně příjemné, což vnímám jako zvládnutý režijní záměr prozrazující jak ironický odstup, tak zainteresované pochopení. To je mi sympatické. *** Plnohodnotný příběh však zjednodušující konstrukt vyprávění nenabízí (já v tom - možná že mylně - vidím slabinu spolupráce s Rudišem), je to opravdu spíš esej než plnokrevný film, a po svérázném, odtažitém fenoménu Schmitke (https://www.csfd.cz/film/389075-schmitke/recenze/?comment=10059558) mi to připadá trochu škoda, ale do velké míry to vyvažují perfektní herecká převtělení a jako divácky vlídný snímek je to rozhodně vděčné a chytlavé, ač zároveň důsledně nepodbízivé. Už pro ten kvalitně namíchaný koktejl připomenutých jednoznačných nešvarů a paradoxů dnešní z mnoha příčin morálně rozložené společnosti a pro ten mix nejednoznačných pocitů, které to v člověku vyvolá a zanechá spolu s kolotočem stokrát omletých, ale neukončených úvah na téma, co se s tím dá dělat obecně a co s tím může dělat každý z nás, abychom mohli společně žít lépe než v takovém marasmu, všichni, bez ohledu na minulost národní i osobní, to za shlédnutí určitě stojí. *~ ()

Galerie (32)

Zajímavosti (19)

  • Premiérové uvedení na ČT1 zhlédlo přes 727 000 diváků starších 15 let. (rublik05)
  • V závěrečných titulcích je mezi herci uveden i Jaroslav Rudiš, autor knižní předlohy, přesto se však ve filmu neobjeví. Ve scéně, když Vandam (Hynek Čermák) trénuje s Psychem (Jan Cina) na dětském hřišti boxování, si zahrál malou roli otce se synem, který se na Vandama osočí slovy: „Tohle je ale dětské hřiště.“ Scénka se však do finálního střihu nedostala, Rudiš ale v titulcích zůstal uveden. (DJDVD)
  • Film se natáčel (několik lokací) přímo na Národní třídě v Praze. Dále pak v Praze na Hájích. (Yardak)

Související novinky

Vyhrajte cestu na filmový festival v Cannes

Vyhrajte cestu na filmový festival v Cannes

06.03.2020

Program Kreativní Evropa MEDIA letos v únoru už počtvrté vyhlásil celoevropskou soutěž s názvem #euFilmContest, v níž si filmoví nadšenci mohou otestovat své znalosti současného evropského filmu.… (více)

Reklama

Reklama