Režie:
Guy RitchieScénář:
Guy RitchieKamera:
Alan StewartHudba:
Christopher BensteadHrají:
Matthew McConaughey, Charlie Hunnam, Michelle Dockery, Colin Farrell, Henry Golding, Hugh Grant, Jeremy Strong, Eddie Marsan, Lyne Renee, Tom Wu, Jason Wong (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Sofistikovaná akční komedie z dílny scenáristy a režiséra Guye Ritchieho Gentlemani sleduje příběh britského drogového krále Mickeyho Pearsona (Matthew McConaughey), který se snaží prodat svoje impozantní drogové impérium dynastii oklahomských miliardářů. (Vertical Entertainment)
Videa (9)
Recenze (946)
Původně jsem dal tři, ale už teď (po měsíci?) ani pořádně nevím, o čem to vlastně bylo. Kdyby to nebyl 129. nejlepší film na csfd a kdyby to na mě pořád odněkud nelezlo, nechal bych to být. Ale takhle prostě nelze. Tři hvězdičky jsem dal Shawshanku, a na ten si i teď (po více než čtvrt století) pořád matně vzpomínám. ()
Osvěžující a ve vší vážnosti vtipná kriminálka, která spolu s Podfu(c)kem patří mezi to nejlepší, co Guy Ritchie natočil. Příběh je tak akorát zamotaný a trošku překombinovaný, aby dokázal v důležitých místech překvapit, ale přesto zůstal i při své nadsázce "realistický", a tedy nepůsobil jako totální fantasmagorie. Líbí se mi způsob vyprávění a nejvíce mě oslovily postavy. Nejde o nějaký vývoj charakterů, na to není prostor, jde o to, jak skvěle charaktery padly na tělo jednotlivým hercům. Sledovat krále Matthew McConaugheyho, jeho nejskvělejšího pobočníka Charlieho Hunnama, sexy Michelle Dockery, jakož i vtipálky Hugha Granta a Colina Farrella je čiré potěšení. 9/10 ()
Takhle má začínat rok 2020! Nejlepší Ritchie od Podfu(c)ku. Tedy za posledních 20 let. Báječný scénář jak v dialozích, tak zápletkou a její vytříbenými postavami, či hravým lemováním vyprávění jakože dle scénáře napsaného jednou z nich. A samozřejmě zužitkováním hereckých charizmatů celé té mňamkózní bandy. Chválím, jak je Ritchieho dospělácká zábava slovně sprostá a zařve v ní hafo lidí, ale neobsahuje žádné grafické násilí a zdůrazňuje rozdíl mezi morálním dnem záporáků a charakterní úrovní “hodných gangstrů”. Uvědoměle chytrá gangsterka s elegancí. Největším bossem je v ní McConaughey, ale největším frajerem Hunnam. A nejvtipnější samozřejmě Farrell. ()
Guy Ritchie svou režijní kariéru v roce 1998 nastartoval režijním debutem gangsterkou Sbal prachy a vypadni jejíž zákulisí je hodně divoké, jisté ale bylo, že Ritchie tehdy dokázal předvést, že má v sobě nezpochybnitelný talent, který tkví především v tom, že má divoký a hyperaktivní styl a přístup k vyprávění. Ritchie následně v roce 2000 navázal další gangsterkou Podfu(c)k a následně se lety vypracoval k blockbusterům jako dvojice filmů se Sherlockem Holmesem v podání Roberta Downeyho Jr., filmovém Krycí jméno U. N. C. L. E., Král Artuš: Legenda o meči nebo hraný Aladin. Po téměř dekádě (poprvé od RocknRolly) se ale Ritchie definitivně vrátil k žánru, který mu nastartoval kariéru a i když jsou Gentlemani možná ritchieovští až na půdu a Ritchie se až příliš drží svých příliš jasných trademarků, právě v tom tkví kouzlo Ritchieho Gentlemanů, kteří jsou skutečně záživnou filmovou podívanou. Gentlemani jsou díky svým hrdinům uhlazenější než u Sbal prachy a vypadni nebo Podfu(c)ku, Ritchie se ale pořád drží hrdinů, kteří jsou ve svém nitru ty pravá gangsterská hovada. Slušně oblečená a s chováním gentlemana ale pořád hovada. Na rozdíl od SPAV nebo Podfu(c)ku platí, že protagonisty nejsou méněcenní členové podsvětí ale ti důležitější charaktery. Hlavy drogových impérií, consiglierové nebo důležitá esa podsvětí. Výjimkou tu jen Colin Farrell, který sám o sobě prohlašuje, že není gangster, protože gangster opravdu není i když se technicky jako gangster celkem chová. Jeho Kouč má svůj morální kodex a i když své žáky vychovává k tomu aby byli schopni rozkopat držku, rozhodně nerad páchá zbytečné násilí. Farrell je společně s Charlie Hunnamem a Hughem Grantem členem trojlístku, které si své role opravdu užívá. Zatímco Farrell je právě ten dobrák s morálním kodexem, Grant tu hraje novináře, který má uši všude, je schopný dostat se ke spoustě šťavnatým informacím a rozhodně nejde o novináře, kterému jde o spravedlnost. Grant tu představuje toho novináře, který nejprve zjišťuje špínu a pak se ptá kdo nabídne nejvíc. Grant si tuhle pozici nadrženého úchylného novináře strašně užívá a předvádí jeden z nejlepších výkonů ve své kariéře za posledních pár let. Nejvíc za to ale stojí přece jen podání postavy Raye Charlie Hunnanem. Hunnam tu nahodil pózu totálně chladného profesionála, který je jako consigliere mimořádně schopný a například scéna kdy v bytě při užívání trávy seřve partu výrostků za to, že jsou závislí na heroinu je totálně boží. I Matthew McConaughey je jako Pearson totálně boží a své si tu v pohodě odehrají i Henry Golding, Michelle Dockery nebo Jeremy Strong. Trio hlavních hvězd ale tvoří především právě Farrell, Grant a Hunnam. U Gentlemanů platí, že Guy Ritchie z roku 2019 není už tím Guyem Ritchie jako v roce 1998. To znamená, že roky Guy Ritchie zrál a tudíž rozhodně nedorazí v podobě Gentlemanů divočina jako u SPAV nebo Podfu(c)ku, pořád jsou ale Gentlemani neskutečně zábavnou hyperaktivní filmovou jízdou, která chrlí jeden zajímavý nápad za druhým, hraje si s faktem, že je film vyprávěný jako filmový scénář kde je možné cokoliv a vše je schválně tak trochu přitažené za vlasy. Je to celé šílená jízda, ovšem neskutečně zábavná jízda, která si s divákem prostě náramně hraje a baví ho celou dobu. Těch nápadů možná v celkovém součtu není tolik jak je u Ritchieho člověk zvyklý, ve finále to ale člověku tak nějak stačí, protože je prostě rád, že vidí po delší době solidní britskou gangsterku. Krásně to vypadá, krásně to utíká, je to vtipný, svižný, ještě jednou neskutečně zábavný a především pořád ten klasický nápaditý Guy Ritchie, který sice točí uhlazeněji a dospěleji, ta britská nezkrotná sila co ale v roce 1998 dorazila se Sbal prachy a vypadni v něm pořád je. A stojí za to tuhle zábavnou gangsterku, kterou si navíc herci očividně užili vidět. Už jenom kvůli, že vám ten film vysvětlí, že označení kunda černá vlastně vždy nemusí vyznít úplně rasisticky...... Viděno v kině: 2x () (méně) (více)
S obrovským potěšením musím konstatovat, že Gay Ritchie už je zase Guy a se svou autorskou tvorbou není zdaleka tak v pitchie, jaxe zdálo po všech těch otřesných homokládovinách posledních let, od Šerloků přes Muže ze strýce až po vrchol žumpoidní filmařiny - obskurně odporného a přiblblého Aladina. Po jedenácti letech přitepleného čekání si to konečně přihasil s guydiózním cumbackem, kterým, nebojím se říct, dokonce překročil svůj stín, vržený tenkrát naprosto fantastickým Podfuckem. Tato totálně vymazlená, dialogově dokonalá, nápaditá, do posleního džojntu promyšlená a citlivě vycuntovaná taškařice ho vrhá zpět tam, kde má být a kde jej všichni tolik zbožňujeme, tedy mezi obskurní a bizarní figurky anglosaského podsvětí, poháněné kulometným střihem, skvělou hudbou, cynickým tumorem, třemi prdelemi originálních filmařských fines a neotřelou scénáristickou invencí. A samozřejmě vynikající práci s kašpary. A že jsou tu úžasní fuckt úplně všichni – od ležérně přirozeného Meťjů MekKvíra, přes sympatického Karlíka Huhňala až po s naprostou grácií exhumovaného Dotačního Hjůga! Ovšem to pořád není nic proti famózně napsané, ještě lépe zahrané a úchvatně oháklé postavičce Kouče. Naprostý kult, Kolín je extraklasa a svou kreací zastínil snad i Pitkova cigošského boxera, přičemž jeho finální mimické gesto mě uvrhlo do naprostého nadšení a okamžitého proškrtání mého hereckého žebříčku. Prostě dokonalost po všech stránkách, kterou si s chutí sjedu ještě mnohokrát, a samozřejmě snad ani nemusím dodávat, že kdo tomu dá méně než čtyři, je nevkusný, sebestředný a suchopárný pičus, co nenávidí filmy! ()
Galerie (121)
Zajímavosti (27)
- Ide o druhý film, v ktorom hrá Hugh Grant postavu s menom Fletcher. Tým prvým je Hudba a text (2007), kde hrá postavu menom Alexis Fletcher. (LUIGISde)
- Na konci filmu se Fletcher (Hugh Grant) snaží prodat námět na tento film majiteli televizní společnosti. Majitelem je sám režisér filmu Guy Ritchie, jedná se o cameo. (Dr_Virus12)
- Kromě narážky na pana Wolfa je zřejmý i další odkaz na film Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994): když Raymond (Charlie Hunnam) umravňuje feťáky v jejich doupěti, je tu zjevná alegorie s Tarantinovým filmem, v němž Jules Winnfield (Samuel L. Jackson) dává přednášku klukům, odhodlaným podrazit Marcelluse Wallace (Ving Rhames). (awful)
Reklama