Reklama

Reklama

Epizody(6)

Obsahy(1)

Kdo ví, jak se stalo, že si Kája Berka na návštěvu k dědečkovi a babičce do Ružbachu zapomněl vzít s sebou pyžamo. Prababička mu ochotně půjčila noční košili po pradědečkovi, o němž se v rodině tradovalo, že byl směšný snílek a vynálezce nesmyslných předmětů. Jedině prababička pokládala svého zesnulého manžela, profesora na místním gymnáziu, za zneuznaného génia. Kája, poté, co prosnil noc v pradědečkově noční košili, dal babičce plně za pravdu. Nejenom, že zažil v pradědečkově vyučovací hodině výlet do pravěku, ale dozvěděl se tady důležitou informaci. Jeho starší bratr Radim, konstruktér velké automobilky, se už dávno trápí se svým vynálezem převratného významu. Pradědeček prozradí Kájovi, že na podobném vynálezu auta, které bude jezdit zadarmo a bez škodlivých zplodin, sám kdysi pracoval a důležitou dokumentaci zakopal na zahradě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (177)

Zbygniev 

všechny recenze uživatele

Jeden z dalších scifi seriálů pana Vorlíčka a povedl se. Na každý díl se člověk vždy těši,co bude dál. Opět trefné obsazení herců, zvláště do záporných rolí. Július Satinský,Jana Švandová či nepříliš známý Martin Mejzlík,zahráli své role znamenitě. Triky jsou sice hodně zastaralé,ale to snad ani v té době lépe nešlo. V každém případě,je to ukázka typického chování čechů, jak někoho okrást, chlubit se cizím peřím,a mít z toho ještě prospěch. Nejlépe to předvedl Martin Mejzlík. ()

tein 

všechny recenze uživatele

Příliš zbytečně překombinované, naivní až hloupé a plné nesmyslů. Ale prostě klasika je klasika a té i ty opravdu veliké nedostatky se holt promíjí. V dnešní době by to byl totální propadák ale z nolstalgie tomu dávám 5* a to hlavně za ty části s úžasným Vladykou coby geniálním pradědečkem. Rozhodně se u toho nesmí přemýšlet a je třeba to brát jako malé dítě co se nechá opít rohlíkem. Brains off, thumbs up 😉 ()

Reklama

manonfire 

všechny recenze uživatele

Bizarní blbinka pro děti, která měla své momenty, ovšem do svěžesti a roztomilosti Čestmíra jí dost chybělo, jelikož ten poskytoval prostor absurdnosti dětské rozvernosti soustředěné v dospělých postavách (Menšík, Nárožný, Bohdalová), kdežto v Křečkovi i ti lepší z osazenstva (Satinský, Sloup, Kopřiva s Vladykou) neměli dost silné momenty, aby vynahradili zbytek druhotřídního hereckého obsazení, kde dětské role byly vcelku o ničem, postavy rodičů nevýrazné (Zahajský, Turzonovová) no a Brodský to je totální průser, něco tak ňoumovitého, zženštilého a necharizmatického se skutečně nevídá. Upřímně, i triková část byla ve srovnání s takovými Návštěvníky místy až trapná, hudba pak tuctová. 40% ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Byly to spíš křeče v noční košili, ale co, ono tehdy nebylo z čeho vybírat. Pro děti to měla být jakási pozvánka do světa dospělých, která měla ukázat, že lidi jsou svině a kdo nekrade, okrádá rodinu a že bez ostrých loktů se může kdejaký neználek zahrabat. Milé děti, vezměte si příklad ze starého pana Křečka, takhle se dělá kariéra. Zapomeňte na naivitu mladého Brodského. Když opominu tento kontex, jednalo se o legrační a dobrodružné fantasy, kde si tvůrci udělali perfektní kličku ohledně cestování časem, prostě si oblékli pradědečkovu noční košili. ()

Siegmund 

všechny recenze uživatele

Teprve 22 let po jeho vzniku se mi podařilo zhlédnout tento skvělý Vorlíčkův seriál. Mimořádně oceňuji nenásilnou propagaci vědy, výzkumu, učení a nadaných žáků. Také se mi líbilo, že byly do děje zapracovány čtyři generace. Kromě perfektně zahraných hlavních rolí dal film příležitost mnoha dobrým hercům tzv. malých rolí. Dovolil bych si vzpomenout třeba vynikající Janu Synkovou nebo neméně skvělého Jiřího Líra, či Luďka Kopřivu. Pokud bych chtěl tomuto dílu něco vytknout, tak snad jedině to, že děj byl někdy zbytečně rozvláčný. (Sobota 19.12.2009) ()

Galerie (47)

Zajímavosti (9)

  • V kabinetu pradědečka Radima je možné mezi různými vynálezy zahlédnout kvadrofonograf, hudební zařízení, které se původně objevilo ve filmu Tajemství hradu v Karpatech (1980). (ultrainferna)
  • V jednej zo scén Kája (Ondřej Regazzo) stojí v oku inžiniera Křečka (Július Satinský) a pozerá sa cez jeho zrenicu. V takomto prípade by však stál v ceste svetlu predchádzajúcemu cez jeho oko a vytváral tak tieň, ktorý by sa premietol na sietnicu a ničil tak „obraz“. (ČSFD)

Reklama

Reklama