Režie:
John WooScénář:
Dean GeorgarisKamera:
Jeffrey L. KimballHudba:
John PowellHrají:
Ben Affleck, Uma Thurman, Aaron Eckhart, Paul Giamatti, Joe Morton, Colm Feore, Michael C. Hall, Kathryn Morris, Ivana Milicevic, Fulvio Cecere, John Cassini (více)VOD (1)
Obsahy(3)
To, co se zprvu jednomu inženýrovi zdálo jako skvělý nápad, jak získat miliony dolarů, se zvrtlo do stavu, kdy musí prchat, aby si zachránil holý život, a snažit se přijít na to, proč ho vlastně pronásledují. (Filmbox)
Videa (1)
Recenze (446)
Až na Eckharta mizerně zahraná sci-fi hříčka se samoúčelnou akcí utopenou v příběhové šedi. Opět jsem se utvrdil v názoru, že Woo je přeceňovaný režisér (na půdě Hollywoodu to platí dvojnásob) a to mi nikdo nevymluví ani míříc na mě s párátkem v puse dvěma devítkami. Váhání mezi dvěma a třemi hvězdami mi nakonec ulehčil "vypointovaný" konec s loterijním tiketem a já se, litujíc papoušky žijící x týdnů s prochcanými novinami na dně klece, přikláním k té horší variantě. A pro případ, že by mi taky někdo vymazal paměť, jsem si přichystal do trezoru obálku poslední záchrany s následujícím obsahem: fotka Afflecka, špunty do uší, páska přes oči. Požadovat totiž za jeho "herecký výkon" ve Výplatě výplatu - to je na výplatu dvaceti ranami holí.. ()
Ben Affleck mě jako obvykle nezklamal a hodně mi vadil v hlavní úloze, Uma vypadala hrozně a celou jejich lásku jsem jim ani chvíli nevěřila, celé to působilo poněkud násilným a zmateným dojmem, ale přesto se na to dalo dívat a to hlavně kvůli nesmírně zajímavému námětu. Pořád si myslím, že John Woo měl zůstat doma, tam byly jeho filmy nepřekonatelné. ()
Dickova povídka se změnila v celovečerní film, takže se počet předmětů v obálce podstatně zvětšil, a protože od povídky k filmu uběhlo rovných 50 let, i kompletně změnil. Scénář je docela dobrý, ale podrobné logické zkoumání nesnese. John Woo natočil inteligentní a překvapivě málo akční sci-fi, u které jsem se ani na okamžik nenudil a ani s obsazením jsem neměl problémy, takže jsem se přiklonil k vyššímu hodnocení (je to tak na tři a půl). ()
Když jsem zkoukl Next s Cagem (příjemné překvapení) a následně si četl komentáře, téměř každý ho srovnával s filmem Paycheck. Ale podívat se na něj..to byl fakt krok mimo. Cage má oproti Affleckovi charisma, Uma Thurman se do role vůbec nehodí a Aaron Eckhart že má hrát záporáka?! (souhlas s golfistou) Nemastnost, neslanost..nudnost. ()
Poctivé akčné scifíčko, ako má byť. Téma manipulácie (či ovplyvňovania) minulosti aj budúcnosti je pre mňa stále zaujímavá, ak je aspoň čiastočne originálne poňatá a musím povedať, že Výplata sa mi páčila viac než depresívny a megalomanský Cruisov Minority Report. Aj keď ani Výplata nie je žiadne veľdielo, aspoň sa na nič sa nehrá a jednoducho baví - akciou, zápletkou, hláškami (ironickými, heroickými aj "múdrymi")... ako to dnes v Hollywoode fičí. Priznám sa, že herecké umenie som podrobne nesledovala (nepovažovala som to za nutné, keďže nároky neboli vysoké) a nechcem sa k nemu zodpovedne vyjadrovať...no miestami mi Affleckov večne prekvapený výraz šiel na nervy, ale zdalo sa, že Aaron Eckhart si svojho slizúňa patrične užil a Colm Feore sa parádne hodil na poskoka s kamenným ksichtom (Koho mi to len pripomína??? Už viem! Poznáte herca Jonathana Banksa? Tak ten sa väčšinou tvári ako Colm Feore vo Výplate:-). ()
Galerie (45)
Zajímavosti (19)
- V knižnej predlohe je súčasťou stroja času aj mechanické rameno, s ktorým možno manipulovať v minulosti. Toto rameno sa však vo filme neobjavilo. (Greenpeacak)
- Na stěně visí kalendář zobrazující datum 22. prosince a pátek. Ten den ovšem byla kalendářně středa. (Pyron)
- Původně měla být Affleckova postava fanouškem New York Mets, ale Ben je ve skutečnosti velký fanda Boston Red Sox. Tak John Woo zaměnil tyto týmy ve scénáři. (Chatterer)
Reklama