Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Je 2. polovina 22. století a kosmická loď Ikarie XB 1 putuje k Alfě Centauri za průzkumem mimozemských forem života. Její posádka, složená z vědeckých kapacit různých oborů, je daleko od sluneční soustavy vystavena neznámým, nepředstavitelným hrozbám. Ale veze si s sebou i řadu svých všedních lidských starostí a radostí. (NFA)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (350)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

S každým dalším zhlédnutím musím obdivovat výtvarnou stránku filmu, jeho atmosféru i herecké výkony. Je to dokonalý sci-fi šperk, který jako by byl součástí moderního výtvarného umění, jako tomu je u německých expresionistických filmů. Posádka je podobná té budoucí v kosmické lodi Enterprise, kde by se o komunistické dalo také hovořit. Jenže komunistická společnost nikdy fungovat nemůže, protože na to jsou lidé až příliš rozdílní, a tak je tomu i u té vesmírné. Film nepostrádá napětí, kopici mrtvol, radost z nového života i nového objevu. Na herce je radost pohledět. Taková Irena Kačírková jen pronese pár slov, napůl z oka spustí slzu, přimhouří víčka a člověk jí věří vše. A co se týká odkazu na 20. století, pak i v původním seriálu Star Trek se najde podobný díl.... viděno už ani nevím po kolikáté, spokojenost ale zůstává. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Do Kubrickova mistrovského díla 2001 bylo tehdy ještě daleko, ke Scottově Vetřelci ještě dál a tak si režisér Jindřich Polák natočil vlastní sci-fi, které se vymyká jakémukoliv jinému českému filmu a v rámci žánru zůstává v domácí tvorbě dodnes ojedinělé. Naprostá klasika, doprovozená uhrančivě skvostnou hudbou Zdeňka Lišky, působivými triky a skvělým hereckým obsazením. V roli vědců, putujících vesmírem k nečekanému objevu, se představí takové legendy českého filmu jako - Zdeněk Štěpánek, František Smolík, Radovan Lukavský, Rudolf Deyl ml. či Otto Lackovič. Ikarie XB 1, je dodnes opomíjeným a polozapomenutým snímkem, což je věčná škoda, protože má rozhodně co nabídnout i dnešním divákům. Film už nám trošičku zestárnul, ale jeho tíživá atmosféra stále trvá. Hodně pochmurný příspěvek pana Poláka. ()

Reklama

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Mohl by mi někdo vysvětlit, proč mi dosud tenhle hrozně super film unikal? Proč jsem na něj pravidelně nenarážel v televizi? Proč jsme na něm se školovu nebyli v kině? Proč mi, do prdele, nikdo neřekl, že Češi natočili tak parádní sci-fi film, se skvělou výpravou, hudbou, herci, příběhem? Sakra, kam se na tohle hrabou některé dnešní sci-fi sračky. ()

Ištván87 

všechny recenze uživatele

Úžasné scífko, z něhož si nejspíš Star Trek vypůjčil ústřední téma. Skvělí herci, rozehrávající vynikající scénář, výborná kamera, bezkonkurenční hudba!!! Nebýt těch bohužel zastaralých triků a prapodivné taneční scény, byl by to naprosto dokonalý snímek. Ale nadávat na ty triky nebudu. Ten film je starší než Vesmírná Odysea a točený v komunistickém Československu. Lze se jen poklonit. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Ve své době inteligentní sci-fi na světové úrovni, s ucházejícími triky a navrch okořeněné českou hereckou elitou. Více než poklidný děj zaujme pedantská práce s kamerou a její vztah k okolnímu uzavřenému prostředí, který v mnohém evokuje i novější Vesmírnou odyseu a navozuje místy mnohem čistší žánrovost než celá řada jeho následovníků. Neškodilo by sice trochu více pesimismu a napětí, ale stále se je na co dívat, degradace stárnutím hrozí Ikarii a její sympatické posádce jen minimálně... 75% ()

Galerie (39)

Zajímavosti (45)

  • Režisér Polák bol pri prípravách natoľko dominantný, že si bez jeho súhlasu nedovolili rekvizitári sami popustiť uzdu fantázii a stále ho atakovali otázkami, či budú mať ľudia v budúcnosti kravaty a či môžu byť zemiaky súčasťou ich jedálnička. (Raccoon.city)
  • Film sa mal pôvodne natáčať na farebný materiál, ale pre CinemaScope vhodný Kodak bol tak drahý, že by jeho nákup ešte viac navýšil už beztak vtedy vysoký rozpočet 6 miliónov Kčs. Farebná Agfa, kameramanmi prezývaná Aqua (podľa typického azúrového nádychu), zas kvôli veľkému zrnu a farebnej nestálosti pre CinemaScope vhodná nebola. Preto nakoniec natočili snímku na čiernobiely materiál. (BlueNeon81)
  • Kameraman Ján Kališ často zaberal tváre hercov tak, aby dobrá polovica filmového plátna zostávala voľná pre detaily pozadia. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama