Režie:
Jan KomasaScénář:
Mateusz PacewiczKamera:
Radosław ŁadczukHudba:
Michał JacaszekHrají:
Maciej Musiałowski, Vanessa Aleksander, Danuta Stenka, Jacek Koman, Agata Kulesza, Maciej Stuhr, Adam Gradowski, Piotr Biedroń, Jędrzej Wielecki (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tomek Giemza (Maciej Musiałowski) je usvědčen z plagiátorství a vyloučen ze studia práva. Rozhodne se však tuto skutečnost skrýt a nadále dostával finanční pomoc od rodiny Krasucki (Danuta Stenka a Jacek Koman) – rodičů své přítelkyně z dětství Gabi (Vanessa Aleksander), do které se tajně zamiloval. Podvod však vychází na světlo. (sator)
(více)Videa (1)
Recenze (187)
Naturalistický thriller, ktorý otvorene podáva nielen spoločenské problémy súčasného Poľska (vzostup krajnej pravice), ale v konečnom dôsledku aj globálného Sveta. Rozoberajú sa tu témy imigrácie z tretích krajín a pôsobenie liberálnych politikov v bývalom východnom bloku a autori prinášajú aj pohľad do zákulisia PR agentúr, ktoré sa špecializujú na diskreditáciu celebrít a politikov. Sledujeme príbeh slizkého, kariéristického hajzla, ktorý sa práve v takej agentúre zamestná a veľmi rýchlo si osvojí špinavé praktiky spojené s nenávistnými kampaňami a vytváraním Hoaxov. Po čase však rozohrá hru, ktorá bude mať fatálne následky. Režisér Jan Komasa mňa po filme Corpus Christi znovu utvrdil, že je jedným z najväčších režisérskych talentov súčasného Poľska a k tomu je tu k dispozícii plejáda talentovaných hercov. Záverečná pasáž mi vyrazila dych a ešte veľmi dlho po dopozeraní som ostal v šoku. ()
Zvráceně chytré a velmi současné. Z poměrně banální balady o zesměšňovaném exstudentovi práv se stane nečekaně promyšlená a ve finále hodně krvavá sonda do světa manipulací sociálními médii. Komasa s přehledem předestírá mrazivě realistický příběh sociálního inženýrství s jistotou světového formátu. Skvěle zahrané a napínavé do poslední chvíle. ()
Zajímavý film, ale zůstává, a mám dojem že záměrně, spíš hyperbolickým obrazem doby než vyprávěním silného příběhu. Nevede k tomu ani tak to že je hlavní postava ultimátní zmrdeček, ale že po vynikající první polovině, kde ten člověk působí až nepříjemně uvěřitelně, se s čím dál vyhrocenějším příběhem z něj stane trochu karikatura. Vůbec mi pak už nebyla jasná jeho motivace, ztratil jsem pocit že je nějak "lidský", člověk se svými slabostmi a touhami. S tím jak je stopáž dlouhá mě už ani nebavilo se na něj dívat. Čemuž nepomáhá ani to že čím víc vše ve filmu eskaluje, tím míň to bylo věrohodné, až z Hatera ke konci zbyl do jisté míry jen od reality odtržený konstrukt. Ale jisté je že si ho budu pamatovat mnohem víc než jeho prequel Místnost Sebevrahů, kterou jsem kdysi viděl na LFŠ. 7/10 ()
Komasa se u mě pohybuje vždy na čtyřech hvězdičkách. Sice lízá jako jejich horní, tak spodní hranici, ale zdá se, že ji asi nikdy nepřeleze ať už jakýmkoli směrem. Trochu předlouhé a myslím si, že kyberpolicie by tomu přišla na kloub, ovšem v jakémkoli jiném hledisku absolutní pecka (herci, scénář, režie, originalita...) a my Polákům jen tiše závidíme. 90% ()
Do nejmenších psychóz, kurvovství a hovadismu vypiplaný dramat państwowy, ve kterém opravdu není ke komu přilnout. Na straně jedné totiž stojí famózně zahraný, mimořádně slizký bezemoční sociopat, na té druhé pak překorektnělý sluníčkářský buzerant a zkurvený populistický vítač, jejichž interakce ovlivňují vychcaná Sórošovic famílie a katalogově odporná, bezskrupulózní paní Novotná z Burakryjów. Tedy něco, jako byste se v kulisách cigánské demonstrace za ztrojnásobení sociálních dávek museli rozhodnout, jestli fandit přihlížejícím tupým skinhedům nebo vypatladným levicovým smažkám z Antify. S takto rozdanými kartami dobro prostě nezvítězí, tedy nezbývá, než se prostě kochat dokonale napsanými patopostavami a promakaným dějem plným animálního zmrdství, morální pokřivenosti a šosácké debility. Zároveň také mrazivé memento pro nadcházející digitální degeneraci o zhoubném vlivu a dezinformační moci cíleně ovcujících asociálních sítí a internetů na jakékoliv kritické myšlení. Zajebisty Komasa! ()
Galerie (17)
Zajímavosti (3)
- Divadlo, které navštíví Tomasz (Maciej Musialowski) a rodina Krasuckových, se objevuje i ve filmu Místnost sebevrahů (2011). Toto divadlo zde navštíví rodina Santorski. (Petrmachovec)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach vo Varšave. Natáčalo sa od 28. októbra do 22. decembra 2018. (MikaelSVK)
- Když si Tomasz (Maciej Musialowski) prohlíží fotku v bytě Beaty (Agata Kulesza), je na fotce vidět Beata a postava z filmu Místnost sebevrahů (2011) jménem Dominik Santorski. Tato postava je synem Beaty, čímž se potvrzuje, že se oba filmy odehrávají ve stejném světě. (Petrmachovec)
Reklama