Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MajkHany
    ***

    Hodně mi to připomínalo sněženky a machry po 25 letech. Proč mají vždy autoři pocit, že když něco natočí po X letech, všichni musí být rozhádaní, nešťastní, rozvedení a tvářit se jako hovna. Skončil tak básník Štěpánek, Sněženky i tyhle Bobule... Dejte si nějaké bobule a trochu toho úsměvu do života milí zkvašení autoři ;-)(2.7.2020)

  • Matty
    **

    Spíš kýčovitý turistický katalog a věšák na product placement než film. Zápletka skoro neexistuje, osmdesát procent scén by šlo vystřihnout, aniž by to poznamenalo smysl a vyznění filmu. Podzápletky z filmu trčí a vyznívají do prázdna (např. aktivity dětí). Postavy se od sebe vzdalují a znovu k sobě nacházejí cestu naprosto nahodile (např. policistka se v závěru dá dohromady s jedním z hlavních hrdinů, ačkoliv mezi nimi během celého filmu nedošlo k ničemu, co by vysvětlovalo jejich vášnivý polibek). Všechny podvody, vztahové neshody, nezodpovědné chování (Honza se zas a znovu opíjí, s kamarádem tráví podstatně víc času než s partnerkou a dětmi) jsou v závěru jako zázrakem odpuštěny. Stačí podvést většího podvodníka, omluva, náprava a proměna nejsou třeba. Nostalgické rámování filmu Postráneckého voice overem (a neustálým vzpomínáním na jeho postavu) spíš vytrhává z letní atmosféry a přispívá k těžkopádnosti vyprávění, které se už tak vinou nezvládnuté rytmizace zoufale vleče. Když si odmyslíme tři čtyři fungující vtipy, zůstane akorát hezky nasvícené nic. Zejména zásluhou vyšší řemeslné úrovně jde o nejlepší ze všech tří dílů, ale je to zhruba totéž, jako když si krabičák namísto do plastového kelímku nalijete do sklenice na víno. 45%(26.6.2020)

  • filmfanouch
    ***

    První Bobule z roku 2008 v režii Tomáše Bařiny jsou dodnes fajn českou letní komedií, která na poměry české filmové produkce 21. století opravdu funguje jako letní oddechová zábava s tím správně zvoleným obsazením, nádhernými záběry (nejen) moravského kraje a je v několika momentech skutečně vtipná. Má své chyby a nejde o tu nejvhodnější reprezentaci české filmové tvorby 21. století, přesto je ale pořád fajn a neurazí ani po letech. 2Bobule v režii Vlada Lenného byli o rok později bohužel velmi nedůstojné navázání, kterému zlomila vaz nejen podzápletka mafiánem Jirkou Krampolem a nájemnýma zabijákem Jirkou Kornem. Kouzlo slušné jedničky bylo pryč a především se opravdu nepodařilo přijít s námětem, který by byl tím funkčním navázáním a nepřinesl nic nového a byl vlastně jen horší variací jedničky. Od té doby ohledně třetího filmu nepadlo ani slovo, přece jen se ale nakonec s plány na realizaci 3Bobule šlo na povrch. Zrovna moc důvodu k radosti ale nebylo- Hlavní hvězdy, které se dožili natáčení se sice vrátili, režii si ale vzal na starost Martin Kopp, režisér příšernosti jménem Bajkeři. Zároveň byl ale napsáním scénáře pověřen krom scénáristy klasických televizních mýdlových oper Tomáše Vávry také Matěj Podzimek. Ten sice též stojí za scénářem k několika dílům Ulice, stejně tak ale spolupracoval na scénáři k televizním filmům Metanol a Dukla 61, tedy televizním filmům, které strčí do kapsy většiny filmové české tvorby 21. století. Naděje v navázání na spíše první díl tak žít mohli a potěší fakt, že se 3Bobule nakonec opravdu vrací ke kořenům a po 12 letech fungují jako solidní duchovní nástupce prvního dílu, který má sice opět své neduhy, přesto ale neurazí a přetaví vzpomínky na celou trilogii Bobule spíše v pozitivní. Ze začátku sice není úplně jasné, že se tvůrci série opravdu vrací ke kořenům a úvodních pár minut vzbudí nejisté pocity. Jakmile se navíc Langmajerova postava začne ptát Hádka na to co spolu kdysi zažili tak jsem pomalu začínal bát, že se tady koukáme v tom lepším horším případě na Trainspotting 2 a v tom výrazně horším případě Sněženky a machři po 25 letech. Tedy takové ty sequely ve kterých se kultovní hrdinové vracejí aby si zavzpomínali na stará dobrá léta a nakonec si řekli, že jsou přece jen staří. Stejně tak se musí na jednu stranu cenit, že mají postavy své vlastní vlastnosti převzaté z předchozích dílů, zároveň si ale někdo může začít říkat jestli by to přece jen nechtělo dát postávám něco nového. Jenže to se právě nakonec povede. Přes dekádu se na 3Bobule čekalo a zestárli tak herci tak logicky jejich postavy. Hlavní herecké trio má už starší děti a i když je Langmajerův charakter pořád infantilní lůzr, Hádkův charakter furt chlápek co vlastně neví co od života chce a charakter Vořískové/Rambové taková šedá eminence mezi nimi k vývoji tu přece jen dochází. Langmajerův charakter si začne uvědomovat, že je lůzr a že by možná měl přijít se změnou a Hádkův charakter možná přece jen nalézá své pravé ideální místo v životě, nejzajímavější charakterní arch tu ale nakonec má právě postava Terezy Voříškové/Rambové. Po smrti otce zdědila vinárnu ale musí se vyrovnat s tím, že na to pořád nemá a na reakce okolí. Voříšková/Ramba navíc dokáže skutečně hrát už pouhým obličejem a scény kdy v pozadí hrajou archivní nahrávky Vaška Postráneckého (které stihl před svou smrtí pro film natočit) dokonce fungují po jisté emoční stránce. Stejně tak se na 3Bobule musí ocenit fakt, že konečně někdo u nás dokázal sehnat sympatické a talentované dětské herce, kteří umějí hrát a navíc nejsou v ději přidané navíc. Trio Prokop Zach, Šimon Klacl a Anna Krejčířová jsou nakonec skutečně fajn a potěší to především díky tomu, že u nás na takovéto schopné dětské herce ve filmech zase tak skutečně zvyklí nejsme. Po scenáristické stránce jinak sice potěší, že se opravdu pracuje s tím, že uběhla nějaká doba a hlavní hrdinové ušli nějaký krok, zároveň se ale scénář neobejde bez lehkých WTF momentů, které jsou u takové české komedie bohužel klasikou. Přesto mají ale 3Bobule přece jen několik funkčních vtipných momentů a dokonce jsou schopné pro jednou nabídnout vtip o psím hovně, který je vtipný! To sice neospravedlňuje ty méně povedené fóry, 3Bobule ale rozhodně díkybohu nejsou českou komediální leukémií. S triem Langmajer, Hádek a Voříšková/Ramba+ dětskými herci se naštěstí skutečně dobře pracuje, bohužel se to ale dle mně nedá říct o ostatních charakterech. Vedlejší postavy filmu neurazí, ale takový Mirek Táborský je degradován na pouhou komickou figurku, což je u něj jistě škoda a Michal Isteník je fajn ale ve filmu je hrozně málo a je to škoda. Potěší ale třeba vtipné cameo Martina Hoffmana, trochu navíc pak ale působí zase cameo Karla Rodena. Jan Filip jinak jako kameraman dokáže zachytit několik vydařených záběrů na vinice a ve finále jsou z celé trilogie možná ty záběry skutečně nejlepší. A tím bych se pomalu dostal asi k té nejzásadnější otázce. Jsou 3Bobule nejlepším filmem trilogie? Není to sice dvakrát těžký úkol, přece jen mi to ale nedá a musím říct, že ano. 3Bobule mají chyby, scénář ve finále opravdu není zas tak komplikovaný jak by se dalo říct a krom hlavní dospělé trojice+hlavní dětské trojice se o vedlejších postavách nedá co říct, pořád je to ale fajn odpočinková komedie na které jsou řemeslné kvality vidět a skutečně dokáže bez větších očekávání uspokojit. A především se díkybohu nejedná o celovečerní product placement (po vzoru takového Dědictví 2) jak se dálo obávat. Naopak jsou 3Bobule skutečně důstojným návratem ke kořenům a ve finále skutečně fajn letní komedie. Trilogie Bobule se nezapíše do dějin jako jedna z nejpamětihodnějších filmových trilogií, přesto ale po ní zbudou minimálně dva slušní zástupci komediálního žánru, který má herce, šikovné řemeslníky a to správné víno na správném místě. A i v závěru se jedná o to správné zakončení. Dá se jen doufat, že nás 4Bobule nečekají, protože podobně funkční zakončení by podruhé dorazit nemuselo a mohlo by se jít spíše v neslavných cestách 2Bobule. 3Bobule by ale i po dalších zhlédnutích mohli obstát jako skutečně fajn komedie.... PS: Doprovodná píseň od Kryštofa je v rámci série jasné nejhorší a každým dílem se jde od pořád super Atentátu níž a níž......(25.6.2020)

  • bearmeedek
    **

    Původní Bobule byla ve své době pěknou komedií, oslavou moravských vinic a folklorem ze života vinařů - samozřejmě s komediální nadsázkou. Dvojka chtěla pokračovat, ale dost se posunula do vod taškařice za každou cenu. Přesto to byla ještě komedie a se známými postavami. A teď nová trojka. Prý se vrátila ke kořenům a k prvnímu filmu. To musel vymyslet nějaký blbec. Přál jsem si, aby to byla odlehčená letní komedie, která mimo jiné opravdu vrátí po vynucené pauze lidi do kin. Absolutně hlavním nedostatkem filmu je, že v něm není možno najít komedii. Nejsou vtipy a nevypadá to, že by je tam někdo vůbec chtěl mít. Naopak film je docela ponurý, panuje zde depresivní nálada, což může být odrazem současné reality, ale potom měl mít film jinou kategorii. Pamatuji si, že po prvním filmu Bobule měla spousta lidí chuť hned po filmu zajít na víno. Já jsem už v půlce tohoto výtvoru věděl, že si hned doma dám pivo a panáka, jako výraz tryzny. Je mi to líto, vůbec jsem tento výsledek filmu nepřál.(27.6.2020)

  • Spiker01
    ***

    Jednou za čas se i v rámci českého mainstreamu urodí film, co není úplně k nepřežití a k tomuto se u mě série Bobulí určitě řadí. Jedná se sice o patrně o nejslabší díl (musel bych si po letech zopakovat dvojku) s předvídatelnou zápletkou a černobílými charaktery, ovšem má své feel good momenty, jež vás po skončení na chvilku zvládnou přesvědčit, že jste svoje těžce vydělané chechtáky za časů korony neutratili úplně zbytečně. Jen tu Terezu Voříškovou nám vyměnili za toho času těhotnou a nemístně nabalovanou Terezu Ramba (existují umělecká jména). PS : Karel Roden je ve filmu 2 sekundy, Marian Roden 2 minuty. PPS : Češi vážně neumí product placement a nikdy se to nenaučí...lehký nadprůměr...6/10(1.7.2020)

  • - Tereza Ramba původně ve filmu nechtěla hrát, ale po přečtení scénaře změnila názor. (Duoscop)

  • - Kvůli epidemii koronaviru byla zrušena slavnostní premiéra filmu, která se měla konat 12. března 2020. [Zdroj: iDnes.cz] (rakovnik)

  • - Natáčelo se v Praze a poté na Pálavě, např. ve vinných sklepech v obci Bulhary, Moravské Nové Vsi, v okolí Zaječí a Klentnice. [Zdroj: iDnes.cz] (rakovnik)