Tvůrci:
Mark BombackRežie:
Morten TyldumScénář:
Mark BombackKamera:
Jonathan FreemanHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Chris Evans, Michelle Dockery, Jaeden Martell, Cherry Jones, Pablo Schreiber, Betty Gabriel, Sakina Jaffrey, Daniel Henshall, J.K. Simmons, Ben Taylor (více)Epizody(8)
-
Pilotní díl (E01)
-
Všechno je v pohodě (E02)
-
Kamenné výrazy (E03)
-
Následky škod (E04)
-
Návštěva (E05)
-
Zbožné přání (E06)
-
Jób (E07)
-
Poté (E08)
Obsahy(2)
Život rodiny se obrátí naruby, když je syn obviněný z vraždy spolužáka. V dramatickém thrilleru z právnického prostředí, adaptaci bestselleru Williama Landaye. (Apple TV+)
Videa (1)
Recenze (112)
Seriál, ktorý drží divákov pri obrazovkách svojou atmosférou a charizmou manželského páru, ale Chris Pine to tam jasne ťahá. Viem si ale predstaviť aj rýchlejšie riešenie prípadu, celý ten proces a záverečné zvraty by sa zmestili aj do celovečerného filmu. Apropo riešenie, okrem toho naťahovania deja je trochu slabinou aj ten neurčitý záver. Otvorené konce, pochybnosti, to nemusí osloviť každého diváka. Napätie tomu nechýbalo, naozaj len škoda toho záveru, ja mám radšej, keď sa ten uzol dokáže rozviazať a máme to uzavreté. ()
Řemeslně velmi dobře zpracovaný seriál z dílny Apple TV+, u kterého však všechno to pozlátko přebíjí nečekaná chuť všednosti. Dějově se celý seriál téměř až do samotného konce nese na vlně podivného beználadí, ve kterém se nás tvůrci snaží přesvědčit, že vědí co dělají. Bohužel to však celé osciluje někde mezi procedurální kriminálkou a sociologickým dramatem, přičemž v obou žánrech to pluje hlavně po povrchu. Tuhle bezradnost naplno odkrývá závěrečná epizoda, která se od zbylého děje značně odtrhává. Celá totiž slouží jen k tomu, aby na diváka mohla zdvihnout pomyslný ukazováček a s vykřičníkem a otevřeností mohla celý seriál zakončit. S pozdvihnutým obočím je pak třeba upozornosti na fakt, že dle seriálu jednoznačně morálně nesprávné postavy (třeba pedofil) nejdou hodny toho používat výrobky Apple. ()
Wow!!!! Ja nemam slov. Tak toto bolo zatial TO NAJLEPSIE, co som videla tento rok. A jeden z najlepsich serialov. Vrelo odporucam. Defending Jacob je tak putavo a thrillerovo natocene, ze je tazke sa od telky odtrhnut!!! Od zaciatku az do konca udrzuje divaka v napati. Ja som skoro ani nedychala. Kazdy jeden diel nuti premyslat, ci to bol alebo nebol Jacob. Prve styri diely som si pozrela za jeden den a dalsie dva hned na dalsi den, potom som netrpezlivo cakala na moznost serial dopozerat. Kazdy diel tak ubehne, az je to skoda. Herecke vykony su tiez velmi presvedcive. Na Michelle Dockery som bola zvyknuta ako na Lady Mary z Downton Abbey, oblecenu v satach z 20.rokov minuleho storocia. Zrazu hra uplne inu postavu zo sucasnosti a rozprava americkou anglictinou a prave to je na herectve super. Som rada, ze neostala zaskatulkovana, ale aj po megauspesnom Downton Abbey sa chopila dalsich zaujimavych prilezitosti vo filme aj v televizii. ***SPOILER ALERT Vyssie ako 5* sa uz ist neda, davam krasnych 90% a mozno by som dala aj viac, nebyt otvoreneho a nevyjasneneho konca. Zaverecna epizodka bola fakt super, maximalne napinava, ale ten zaver ma trosku sklamal. Neviem, mozno bude pokracovanie, tak preto sa vlastne pripad uplne neuzavrel. Clovek caka, aby sa dozvedel, kto bol vrahom a nakoniec nielenze to nie je priamo vypovedane (i ked vsetko nasvedcuje tomu, ze to urobil Jacob), ale este viac sa to zamota, cim vznika dalsia nevyjasnena otazka ohladom tej autonehody. Kazdy si moze urobit vlastnu interpretaciu, ale radsej by som v tom mala jasno. Otec Jacoba si neprizna, ze by to mohol byt jeho syn, ale preco potom hned na zaciatku vyhodi noz? Pocas dovolenky pri mori sa napatie len stupnovalo, stale som cakala, co sa stane. Ak by neslo o sfilmovany roman, ale o realitu, dokazal by rodic zit cely zivot s takym hroznym klamstvom a vedomim, ze jeho dieta je skoro iste vrahom a mozno by tym ohrozoval zivot dalsich, ale pritom by sa tvaril, ze si zachranil rodinu? Dost pochybujem. KONIEC SPOILERU.*** Velmi smutny, velmi silny, fascinujuci pribeh. 9/10. Perfektne!!!! 👍Za mna jasny kandidat na Golden Globes. ()
Za poslední roky jeden z nejlepších dramatických seriálů po všech stránkách. Čekal jsem dle recenzí a všeobecných pozitivních ohlasů nadstandardní podívanou, ale věřte mi, tohle je ještě lepší. Herecky nesmírně silná záležitost, ústřední trojice hlavních postav bezesporu nezklamala. Od Michelle Dockery jsem čekal luxusní výkon (což splnila, takže se překvapení nekonalo), dále mě kladně překvapil i Chris Evans (doufám, že do budoucna bude obsazován do typově podobných rolí, v těch dramaticky vypjatějších momentech seriálu podal neskutečně procítěný a naturalistický výkon, dokonce i husina se dostavila). Ale Jaeden Martell je za mě tím pravým jádrem tohoto projektu, bez něj by byl výsledek pouze poloviční. Ten má do budoucna našlápnuto skvěle, neznám moc věkově podobných herců, kteří by na tom s nadáním byli podobně. Samotný příběh s vámi mává jako s nějakou hadrovou panenkou, fakticky ty zvraty (a že jich je) ve vyvolají jen údiv a šok, že se z toho budete vzpamatovávat dlouho. Závěr jsem čekal sice o malinko odlišnější, to nic nemění na tom, že i tato varianta uzavření této zapeklité zápletky měla něco do sebe (ten poslední záběr top). Apple TV se vytasil s opomíjeným klenotem. Za mě 9/10 ()
Série jako celek je neskutečný scénáristický odpad. Podívat se jen na epizody 1-7-8 (a požná jen ty poslední dvě) a dojem ze seriálu by byl o 200% lepší. Nejenže vyprávění je plné trapné vaty, ale navíc obsahuje několik obrovských přešlapů, které ho žánrově degradují na hranici odpadu. Za prvé, Jacob ani nevěděl co se na místě činu stalo. Takže lhal, jako by někoho kryl. Dále, policie tvrdila, že ten kdo ho nahlásil (nějaká co běžela kolem) ho otočila a prakticky tím znehodnotila místo činu. S touto informací se nijak nepracuje (přestože Jacob tvrdí, že ho otočil také… nikdo nic nenamítal). Otec od první epizody mluví o Jákobovi v minulém čase - jako kdyby byl mrtvý - angličtina má jasná pravidla. To je snad největší fail celého scénáře. Neschopnost pracovat s dějem. Místo vyšetřování a hledání stop se prakticky většinu času děje v tom jak se každý cítí. Co si myslí. Co si asi myslí ostatní. Jak se chovají ostatní. A jak je to vlastně hrozné, když někoho takhle podezírají. 80% času se tráví jen tímto odpadem, místo předmětu celé série: obhajoba Jacoba a vyšetřování případu. To že Jacob se chová jako mentál (asi v polovině mi bylo úplně jedno jestli ho zavřou nebo ne), jeho otec je jako idiot (tolik vyloženě debilních rozhodnutí na jednu postavu snad v žádné jiné sérii nepamatuju) a matka je neustále totálně psycho, jen umocňuje celé scénáristické zoufalství. Celkem vzato, s jiným scénářem nebo jako celovečerák, by to bylo alespoň koukatelné. Takhle to uniklo odpadu jen díky posledním dvéma epizodám. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (10)
- Stejně jako ve filmu Avengers: Endgame (2019) i zde zazní z úst Chrise Evanse věta: „Whatever it takes.“ (Mikahu)
- Jaeden Martell a Chris Evans zde hrají syna a otce. Spolu se už objevili ve filmu Playing It Cool (2014), kde hráli stejné role a předtím ve filmu Knives Out (2019), kde hráli jako bratranci. (SONY_)
- Ve 39. minutě, když Jacob (Jaeden Martell) jede s Andym (Chris Evans) k jezeru na ryby, a poté když Laurie (Michelle Dockery) skládá prádlo do skříně, slyšíme v pozadí skladbu „Time To Give“ od britské rockové kapely White Lies z jejich pátého studiového alba „Five“. (Trajektt)
Reklama