Tvůrci:
Mark BombackRežie:
Morten TyldumScénář:
Mark BombackKamera:
Jonathan FreemanHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Chris Evans, Michelle Dockery, Jaeden Martell, Cherry Jones, Pablo Schreiber, Betty Gabriel, Sakina Jaffrey, Daniel Henshall, J.K. Simmons, Ben Taylor (více)Epizody(8)
-
Pilotní díl (E01)
-
Všechno je v pohodě (E02)
-
Kamenné výrazy (E03)
-
Následky škod (E04)
-
Návštěva (E05)
-
Zbožné přání (E06)
-
Jób (E07)
-
Poté (E08)
Obsahy(2)
Život rodiny se obrátí naruby, když je syn obviněný z vraždy spolužáka. V dramatickém thrilleru z právnického prostředí, adaptaci bestselleru Williama Landaye. (Apple TV+)
Videa (1)
Recenze (112)
Apple nenastartoval zrovna nejlépe. Nenabídl vyloženě konkurenci, co více ani ne ve většině kvalitní obsah. O to větší je toto překvapení, stylizované do určitého severského drama s krimi podtextem, ale v americkém prostředí. Slibně to začíná, slibně končí, ale prostředek k tomu je určité pohazování příběhem sem tam, nějaká omáčka, která není vyloženě kyselá ani trpká, ale už jste ve filmu slízli lepší. I přes sympatické herecké výkony, příjemně temnou stylizaci kamery i prostředí nebo i dostačující hudbu se nedá říci, že jsem byl plně spokojen a naplněn očekávání z popisů nebo i prvních epizod. Stále ale ve výsledku mluvíme o jednom z nejzajímavějších počinů, který u Applu zatím vznikl. Což je po přibližně tři čtvrtě roce existence s (údajně) konkurenceschopným portfoliem sakra málo. ()
Jsou prospasti, které ani bezpodmínečná láska neumí zaplnit. Ačkoliv se tahle minisérie v závěru odklání od (asi méně stravitelné) literární předlohy Williama Landaye, jedná se i tak o velice depresivní záležitost, ve které nakonec nejde ani tak o vraždu. Veškerou jeho temnotu totiž definuje odcizení a existenciální nejistota matky v konjunkci s citovou zamlklostí jejího jediného syna. Po technické stránce tady nechybí nic, atmosféra výborná, herci jsou dobří až velmi dobří. Co ale nepěkně bije do očí jsou všudypřítomná klišé, která si tvůrci vzhledem k omezené délce jednotlivých dílů mohli odpustit. ()
Protivné decko (vlastne všetky deti v tom seriáli), protivná žena s výzorom vyhúkanej sovy (mimochodom má celý čas ten istý výraz), a v celej situácii neprimerane trpezlivý Kapitán Amerika. Inak dobre zahrané, čerešnička na torte J. K. Simons, ktorý sa tam vcelku objavil asi na desať minút. A dobrý scenár podľa predlohy (knihu som nečítala). Myslím, že najlepšie boli prvá a posledná časť, takže to stálo pozerať do konca. ()
Asi nejlepší seriál/série, kterou jsem v roce 2020 viděl. Zdánlivě nijak zvláštní zápletka otce, který je nucen hájit svého syna, školáka, z obvinění z vraždy. Dejte si to. Nic tak dobrého a napínavého jsem asi neviděl nejen letos ale ani loni. Popis děje mě dost odrazoval ale nenechte se zmást, vyvíjí to se to vše hodně nečekaným směrem a budete koukat na jednu epizodu za druhou. Není to dlouhé. Předlohou je kniha, která má trošku jiný závěr než seriál, to ale nic nemění na kvalitě obou, to si dohledejte až do dokoukáte. Husí kůže po skončení, skvělý soundtrack. Opravdu napínavé od začátku do konce. 5* ()
Poutavý seriál, který kombinuje rodinné a soudní drama o následcích vraždy mladého chlapce, která silně zasáhne rodinu jejichž syn je z vraždy obviněn. Seriál není detektivkou a nějaké "pátrání" a hledání důkazů je na vedlejší koleji. Více se zaměřuje na postiženou rodinu, to jak se jim změní život, jak je vnímají přátelé a hlavně, kde je skutečná pravda. Seriál táhnou slušné herecké výkony a profesionální technická stránka. Naopak pokulhává scénář, který sice dokáže předvést poutavé dialogy ale nemá žádné překvapení nebo jakkoukoli inovaci v rámci příběhu, který není ničím novým a vlastně po celou dobu jede ve známých kolejích a hlavně nedokáže utáhnout všech 8. sérii, které jsou zbytečně natažené, přestože nikdy nepřijdou s ničím vyloženě novým nebo zajímavým. Zkrácení o dva díly, by výsledku jen pomohlo. Slušných 70% ale po vtahujícím úvodu, jsem čekal více. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (10)
- V pokoji Sarah Ghrol (Jordan Alexa Davis) si můžeme všimnout plakátu „Zdeňka Černý: The greatest Bohemian violoncellist“ od českého malíře Alfonse Muchy. (Richard.Jezd)
- Při „filmovém večeru“ ke konci epizody se dívá Jacob (Jaeden Martell) s rodiči (Chris Evans, Michelle Dockery) na film Volný den Ferrise Buellera (1986). (J.F.B.)
- Stejně jako ve filmu Avengers: Endgame (2019) i zde zazní z úst Chrise Evanse věta: „Whatever it takes.“ (Mikahu)
Reklama