Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Němcovi ustáli velkou manželskou krizi a život v maloměstských Domažlicích je spojuje. Píše se rok 1847. Josef se stal příkladným uznávaným finančním komisařem a Božena (A. Geislerová) obávanou „zpravodajkou“ z českého venkova do Havlíčkových novin. Oba manželé žijí politikou a nadějí, že císař konečně uzná práva Čechů. Mají stejné cíle, jsou silný pár. Dokud do jejich životů a snů nezasáhne revoluce a nerozmetá je na kusy. (Česká televize)

(více)

Recenze (67)

Aquila 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nemyslím, že propad 3. dílu by byl chybou Aňi Geislerové. Postava ale jaksi není kontinuální scénáristicky/režijně. V 2. díle byla Božena vášnivá jak k mužům, tak k psaní, což Aňa ve svém rejstříku má. Ale ve 3. díle vášnivost nějak vyprchala, jak ve vztazích, tak k tvorbě, a zbyla jen unuděná manýristická postava, což však s Němcovou z 2. dílu nedává smysl. Tento díl tak sklouzl k pouhému zachycení dobové nálady, tedy k novodobé tradici ČT. ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Měla jsem pochybnost ohledně přeobsazení Ani Geislerové do role spisovatelky. Nemám ji moc ráda, protože hraje pořád stejně, nebo dostává role, kde se to tak žádá. Tentokrát mi ale její ustaraná tvář tolik nevadila, i když souhlasím s názorem, že je herečkou současnosti a role z historie jsou mimo její herecký rejstřík. Vadí mi ale celý příběh čerpající z nějakých starých dokumentů, které si převyprávěly do stávající podoby autorky scénáře. Dneska spolu žijí lidé volně bez sňatku, mají spolu děti, střídají partnery, mají různé psychology a ústavy pro týrané ženy, ale před 200 lety to bylo jinak. Božena, nahlížena pohledem 21. století, to je krok vedle. Představte si učitele, až budou probírat v literatuře Boženu Němcovou a její dílo, co si budou muset od svých žáků vyslechnout. ()

Reklama

FuLister 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konečně se dělalo i něco jinýho než, že se souložilo, i když samozřejmě od toho upuštěno úplně nebylo. Samozřejmě bych tomu mohl vyčíst spoustu jiných věci (Geislerovou nemám rád a Kameníková mi teda přišla mnohem lepší atd.), ale na druhou stranu vlastně to konečně bylo víc i o psaní. To že si nějaký závazky z manželství nebere moc vážně je pravda, ale koneckonců, dneska všichni asi taky nejsou svatoušci. Hlavně když už to souložení nezabírá většinu děje. ()

chrispe 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Doteď si pamatuji, jak jsme se učili o Českém národním obrození a mě to vůbec nebavilo, prostě zástup divných jmen nějakých staříků, kteří se dohadovali, zda se bude kapesníku říkat čistonosoplena. O to víc mě to (byť velmi velmi náznakově a zkratkovitě) zaujalo tady. Josef a Božena jsou zde velkou čát děje od sebe. Nemají si moc co vyčítat, podvádějí se navzájem, píšou si dopisy, které chodí pozdě i kdyby neměli zpoždění a když už se vidí, dají pořádně zabrat posteli. Život Josefa v Uhrách je drsný, ale on je drsný chlapík, takže to asi bere sportovně. Život Boženy v Praze je... no možná tady poprvé jsem si řekla, že je vážně blbá. Ne proto, co zvedá ze židle velkou část sledujících - totiž že si užívala s milenci - ale kvůli scéně s cukrem, ve které byla ukázaná velká nešetrnost v domácnosti a sobeckost. Protože Božena nebyla blbá, to víme všichni, sama si toho byla dost dobře vědoma. A to že bylo šetření a uvědomění si hodnoty věcí nad její síly... to bych chápala v těch sedmnácti, kdy měla nově domácnost, učila se, teprve přicházely děti, ale teď? Co se týče proměny hlavní představitelky. Já asi nemám Ani Geislerové co vyčíst, scéna smrti Hynka... koulely se mi z očí slzy jako hrachy. Ale stejně tu záměnu moc nechápu. A zvlášť s tím flashbackem do minulosti s Antonií Reissovou to pro mě mělo i dost komický rozměr. První dva díly mě bavily víc. Ale myslím si, že to bylo i tím, že tady se do toho malýho prostoru muselo vtěsnat TOLIK věcí, až to na mě najednou působí strašně povrchně. ()

Brtniik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dle očekávání to Aňa rozsvítila, ale hraný dokument - nic jiného to není, je tak nějak ukoptěný a patlá se v nepodstatnostech. Hurá, i v tomto díle sex! ___ Jaká by to byla krása vidět Božku jako snílka z hlavou v oblacích, ne se slepicemi na peršanu... Tímto prismatem se nám nemůže nejevit jako kapitální kráva. Velká škoda. ___ 4 quixote: Ticho nyní tvůrce ve všech médiích děsí - ke všemu se břinká... U klasického rádia bych to chápal - bojí se, aby při ladění v pauze nebyli přeskočeni, ale nejspíš někdo někde přečetl, že je to šik (v.č. slavné BBC), anebo, a to je pravděpodobnější, platí-li se skladatel, hudebníci či poplatky OSA, tečou peníze a lze něco odklonit. Jinak mi to nedává smysl. Těžko budeš v hospodě mluvit na spolustolovníka a u toho třískat botou o stůl, aby projev nebyl tak strohý... Kdoví, co se to děje. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (1)

  • Když v čase 17:20 policejní úředník zakládá spis na Josefa Němce (Jan Hájek) a zapisuje jeho jméno a povolání na kartu, napíše tam německé slovo „komisař“ pouze s jedním „s“. Správně se ale píše „Kommissar“. (Pimburger)

Reklama

Reklama