Režie:
Robert RedfordKamera:
John BaileyHudba:
Marvin HamlischHrají:
Donald Sutherland, Mary Tyler Moore, Judd Hirsch, Timothy Hutton, M. Emmet Walsh, Elizabeth McGovern, Dinah Manoff, Adam Baldwin, Fredric Lehne (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Komorní příběh tří lidí, kteří se přestali slyšet. Režijní debut Roberta Redforda vyznamenaný čtyřmi Oscary. Komorní příběh jedné zdánlivě „docela obyčejné“ středostavovské finančně zajištěné rodiny vypráví o komunikaci a schopnosti slyšet své nejbližší. Dospívající Conrad žije pod dohledem korektního a spravedlivého otce, daňového poradce Calvina Jarretta, a své vždy pečlivě upravené a spořádané matky Beth. Proč tedy dojde k jeho nervovému selhání a téměř zhroucení? Kde vlastně začalo trauma, které s chlapcem postupně na svých sezeních rozkrývá otcem doporučený psychiatr? Conradův těžký pocit viny pramení z rodinné tragedie, skládající se před divákem střípek po střípku z jeho výpovědi. Tragedie však může odkrýt i nové a dosud nepoznané emoce. Právě tak se může proměnit jedna docela obyčejná rodina. Režijní debut Roberta Redforda, který vznikl podle románu Judith Guestové, je zároveň hereckým koncertem Donalda Sutherlanda, Mary Tyler Mooreové a Timothyho Huttona. V roce 1981 si odnesl celkem čtyři Oscary za nejlepší film, režii, scénář adaptovaný z jiného média a mužský herecký výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (186)
Tak režisér Robert Redford tu na mňa vybafol záplavu emócií a rodinnej drámy, ktorú som ale akosi nepostrehol resp. to nič až tak emotívne nieje. Jedna z množstva nadcenených oscaroviek, ktorá sadla vtedajším akademikom a možno aj divákom, ale dnes už nepredstavuje nič výnimočné a patrí skôr do priemeru vo svojom žánri. ()
Hluboký a nekompromisní ponor do bolesti, kterou každý zvládáme po svém a jinak. Vstoupí-li něco takového pak do jinak soudržné rodiny, je podrobena zkoušce, na kterou se nelze v žádném případě připravit. Obyčejný a poklidný začátek pak prakticky nenapovídá, co diváka v dalším průběhu čeká. Nevnímáte-li tedy až hrozivý zjev syna v podání Timothyho Huttona. Redford pak postupně odkrývá váček plný bolesti, aby jej v závěru nemilosrdně rozřízl a své protagonisty v jeho obsahu nechá bez smilování vykoupat a muž, žena a dítě očištěni od veškeré přetvářky a sebeklamu stojí tváří tvář zejména sami sobě. Katarze nikoliv filmová, ale vlastně osobní a skutečná. Láska zfilmována natolik upřímně a bez jakéhokoliv patosu, až to bere u srdce. Pětihvězdičkový zážitek, který jen tak nevyprchá a asi zase jednou zreviduju svou filmovou topku. ()
Redford měl varlata z titanové slitiny, když si jako debut vystřihl takový kus. Skvostný, citlivě vedený snímek s bezchybnými hereckými výkony (Sutherland!). Obzvláště hezky a jemně byla postupně odhalována postava matky, egocentrického, středostavovského plaza, který váží každý problém svých blízkých hlavně otázkou "co na to řeknou sousedi?" ()
Nakouknutí pod pokličku rodiny Jarrettových bylo skličující, sledovala jsem Conradův každý krok a držela palce Calvinovi, aby se mu podařilo udržet pohromadě to, co z jejich rodiny zůstalo. Nešťastná událost na každého z nich dopadla drtivou silou a oni museli projít touhle šílenou zatěžkávací zkouškou. Hodnotím bezvýhradně plným počtem hvězd, strhující příběh, výborné psychologické drama, herecké výkony obdivuhodné, námětem nadčasová záležitost.. ()
Krásná ukázka toho, co to znamená, respektive neznamená spokojená rodina. Ano, je to o tom, že se lidé musejí vyrovnat s katastrofou, ale stejně tak je to o tom, že se s ní vyrovnat nedokážou. Lidé dokážou fungovat na tom, že mají něco zažitého, mají určitý stereotyp a na základě něho fungují. Když se jim ho snažíte narušit, zakuklí se. A pokud jim ten kokon rozbijete, můžete ho zničit a zničíte tak všechno. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (16)
- Ve scéně, kdy Conrad (Timothy Hutton) volá Karen (Dinah Mannof), si můžeme všimnout, že na stole leží kniha "Pán prstenů: Návrat krále". (Gypaetus)
- Bruce Dern a Ken Howard byli zvažováni do role Calvina. (D3VIL)
- Filmový debut pro Timothy Huttona i Elizabeth McGovern. (D3VIL)
Reklama