Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (373)

Petroff 

všechny recenze uživatele

Tlustí Helena a Jirka Růžičkovi v porevoluční, extatické, ultra buranské, čecháčkovské, turistické frašce. Abyste rozuměli, Růžičkovi si hned po revoluci otevřeli videopůjčovnu v Nuslích. Jirka tam osobně sedával na dvou židlích a půjčoval kazety. Asi se celkem dařilo a pak někoho napadlo, že by se taky mohli na nějaký z těch kazet sami objevit. A tak si udělali výlet do Paříže, vzali s sebou kameru, Romana Skamene a bylo to... Vznikl jeden z totálně nejtrapnějších českých filmů, kterej má ale v sobě jistý kouzlo doby... podobně jako Slunce Seno Erotika... Trapný, trapný, špatný, špatný... (malý, blbý), ale naše... je v tom zachycen opravdu velký kus naší národní trapnosti... ()

Milky. odpad!

všechny recenze uživatele

Jako malý jsem se bavil, když jsem to viděl teď, tak jsem to v půlce musel vypnout. Ale zase v tomhle filmu je vidět nejlepší jazykový kurz na světě. Francouzi už po pár hodinách v českém autobuse mluví plynule česky. A jazyková vzdělanost francouzských dopravaček mě taky okouzlila, bohužel dnes už by musela nosit burku a držet hubu. Každopádně film je tragédie. ()

Reklama

jumas 

všechny recenze uživatele

Tak u této pěkné české komedie mě zaráží, že má tak špatné hodnocení a je v první stovce nejhorších filmů. Vždyť je to přece zajímavý a hlavně vtipný film s nápadem cestovky která bude jasně vydělávat na zhraničních klientech. Sice něco nedopadne podle představ, ale nakonec vše ok. S postupem času už mi většina scén nepříjde tak vtipná jako dříve, ale do nejhorších filmů určitě nepatří. ()

GilEstel odpad!

všechny recenze uživatele

Tohle je nechutná slátanina, která nabízí přehršel hloupého vtipu spolu s filmařskou negramotností a prezentací nevkusu. Je zde cítit jakási snaha svést se na úspěchu filmové trilogie Slunce seno. Ale kvalitativně jsme zde o několik úrovní níž. Troška sám před časem prohlásil, že za jedno z největších svých prokletí považuje tento film, protože někteří neznalí lidé mu ho připisují, ačkoli s ním nemá nic společného. A to prosím zaznělo z úst režiséra Kameňáků a Babovřesek. To už je vypovídající samo o sobě. ()

PBLead 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem poprvé a naposled jako 6leté dítě a týden jsem z toho v dobrém slova smyslu nevyšel z úžasu. No a jak to tak bývá, věci, které se mi trochu líbily v dětství, považuju dnes za velmi dobré, a věci, které se mi líbily, považuju za vynikající (např. Sám doma, 6 medvědů s Cibulkou apod.). Takže ano, tenhle film je špatný a ne není to z mé strany trolling, ale jako 6letému fakanovi se mi to prostě líbilo, takže bych tomu tak ty 4 hvězdy asi dal. ;) P.S. Nezapomenutelná je ta scéna, když se jde Růžička junior vysrat do lesa. To se mi moc líbilo a smál jsem se tomu ještě týden. ;) ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Helena Růžičková ke konci filmu říká: ,,Hynku, Viléme, Jarmilo." - odkazuje tak na báseň Máj od Karla Hynka Máchy. (vyfuk)
  • Helena Růžičková několikrát přiznala, že film trpí jistými nedokonalostmi, což bylo způsobeno několika důvody, které předcházely samotnému natáčení, či vystupovaly na povrch v jeho průběhu. Herečka se nikdy netajila tím, že by chtěla Čechům v nelehkých porevolučních dobách přinést komedii, která by navázala na předchozí úspěchy československé kinematografie na tomto poli. Proto se svým synem napsala příběh o obyčejné rodině, která vstupuje do rodící se tržní ekonomiky, prostřednictvím cestovní kanceláře. Tento příběh měl celkem odlišnou podobu, než jaká byla nakonec ve filmu. Financování se ujal kontroverzní podnikatel Rudolf Hošna, který si jako podmínku financování kladl, aby Fialky byly prvním porevolučním moravským filmem. To bylo velmi problematické, protože ve stejné době (léto 1992) natáčela na Moravě režisérka Věra Chytilová film Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992). Hošna trval na tom, aby Fialky vstoupily do kin dřív, takže celé natáčení bylo poznamenáno velkým spěchem. K režii byl vybrán Milan Růžička, což také nebyla příliš šťastná volba, protože, ač ne nijak špatný režisér, měl s režií filmové komedie velmi malé zkušenosti. Růžičková to okomentovala slovy: „Dokonce mu i takový mistr jako pan Lipský dodával ještě další fóry a on na to nijak nereflektoval“.  Film se nakonec dostal do kin dva týdny před Dědictvím, ale kvalitativně byl jinde, což Růžičkovy velmi mrzelo. (cundak)
  • V knize "Rozmarná léta českého filmu" je vzpomínáno: "Na place se děly neuvěřitelné věci. Režisér musel do filmu dostat producentovu vilu, takže se dopsala scéna, jak jede autobus, pomalovaný obrázky Libora Vojkůvky, do Brna a ve švenku se kamera na tři vteřiny zastaví pohledem na vile. Potom se musela při natáčení v Paříži do filmu narychlo obsadit producentova milenka, a když tento zjistil, že jí režisér svěřil jen roli němou, zakázal režisérovi přístup na produkční porady. Potom se zjistilo, že podle smlouvy mají Jiří Růžička a Helena Růžičková stejně velké role, tak se rychle dopsala scéna jízdy králů, v níž měl jet Jiří na koni, ale pak se zase zjistilo, že ho žádný kůň neunese..." (NIRO)

Reklama

Reklama