Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (374)

xerno odpad!

všechny recenze uživatele

Budu to formulovat jednoduše: Být dobrým hercem neznamená být dobrým režisérem. Helena Růžičková je vynikající herečka, a se Zdeňkem Troškou natočila trilogii slunce seno, avšak dostavila se revoluce a ona, jako že se může již točit všechno, chtěla natočit svoji, podobně vtipnou komedii, ale jak již bylo řečeno na začátku, neměla na to, je to brak... ()

jumas 

všechny recenze uživatele

Tak u této pěkné české komedie mě zaráží, že má tak špatné hodnocení a je v první stovce nejhorších filmů. Vždyť je to přece zajímavý a hlavně vtipný film s nápadem cestovky která bude jasně vydělávat na zhraničních klientech. Sice něco nedopadne podle představ, ale nakonec vše ok. S postupem času už mi většina scén nepříjde tak vtipná jako dříve, ale do nejhorších filmů určitě nepatří. ()

Reklama

lennyd 

všechny recenze uživatele

Je těsně po revoluci, a Karafiátovým jejich výnosný podnik (krádeže věnců ze hřbitova a jejich vracení do oběhu) pomalu přestává vynášet. A jelikož doba přeje podnikání, i Karafiátovi se vydají do těchto vod - založí si cestovní kancelář, a oproti ostatním se rozhodnou vozit rozmařilé cizince k nám. Podaří se jim sehnat postarší autobus, a hurá do Paříže nabrat nějaké ty Frantíky ... Je mi jasné, že Helena Růžičková chtěla navázat na úspěšnou sérii Slunce, seno (Karafiátová jakoby Škopkové z oka vypadla), jenže, i když si myslím o Troškovi a jeho svéráznému humoru leccos, tentokrát projevil dostatek soudnosti, že do tohoto propadáku nešel. Námět jako takový by sice až tak marný nebyl, ale vtipných scén (i když si autoři asi mysleli opak) poskrovnu, a naopak těch trapnějších neurékom. Po herecké stránce také marnost nad marnost, a docela se divím hercům jako je Lubomír Lipský, že se do tohoto nechali naverbovat. Jediný kdo alespoň trochu perlí, je Roman Skamene, ale to spíš tím, jak se mu podařilo skvěle zahrát velkého podnikatele (a že jich po revoluci bylo - bílé ponožky, mokasíny, barevná košile a rádoby sportovní sako).. ()

gudaulin odpad!

všechny recenze uživatele

Jeden z nejhorších filmů naší kinematografie a příklad naivního zlatokopectví soukromého producenta. Trapnost v něm obsažená má neskutečnou razanci. Doklad, že ti z filmařské branže, kdo v dávné minulosti pod dojmem zkušeností z první republiky usilovali o znárodnění filmového průmyslu s poukazem na nepatrný rozsah našeho trhu, měli v mnohém pravdu...Celkový dojem - někdy i nula od nuly pojde. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Když máte stupidní scénář, nevykouzlíte z něj dobrý film ani s takovými herci, jako jsou v tomto "díle". Těmi samozřejmě nemyslím Romana Skamene a Jitku Asterovou, kteří příliš mnoho hereckého umu nepobrali. Pro připomenutí počátků devadesátých let u nás celkem zajímavé, ale moje hvězdičky jsou v podstatě jen za scénu z náměstí v Rakovníku. Hádejte proč? :-) Konec filmu je vyloženě trapný a byl jsem rád, když už opravdu nastal. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Vekslák (Roman Skamene) jezdí ve voze Audi 90 Coupé cabrio, vyráběném v Německu v letech 1991 až 1996. (JARDAHONDA)
  • Filmování probíhalo v Paříži, Rakovníku, Praze, Brně a na hradě Špilberk. Natáčelo se také ve vinných sklepech v Petrově a na zámku Koloděje. (M.B)
  • Mezi Pařížany, kteří pozorují pomalovaný starý autobus a prezentaci Karafiátovic cestovní kanceláře, je i naivní malíř a cestovatel Libor Vojkůvka, autor malůvek na autobuse. (Ganglion)

Reklama

Reklama