poster

24 hodin do smrti

  • anglický

    D.O.A.

  • anglický

    Dead on Arrival

Drama / Film-Noir / Mysteriózní

USA, 1950, 83 min

  • honajz
    **

    Bacha, spoilery. Naprosto hloupý film, skutečně. Jak filmařsky, kdy celý úvod trvá zhruba půl hodiny (u filmu, který má celkem 83 minut!), a kdy následné pátrání je tak krkolomné a nevěrohodné, až bolí. Nehledě na to, že chlápek stihne vše odvyprávět policii, a co byste neřekli, jen dovypráví, umře. Ne během, ne třeba druhý den, hned, přesně na čas. Celou dobu jsem tedy ještě doufal v nějaký zvrat, jako že to policajti na něho ušili, aby je přivedl vlastním pátráním na stopu, a že v tom jede Paula, aby chlap nebyl takový sukničkář (proč se vždycky objevilo nějaké hvízdnutí, když spatřil ženskou? Mělo to být vtipné?), ale ono ne, je to tak ploché, jak to vypadá. Všechny ty honičky, odhalení, spousta postav, z nichž některé jsou si podobné, když se nad tím člověk zamyslí, tak zcela nejasné motivace a příběh a zápletka uvařené z vody. Vadí, že film začne rozverně, zdá se, že půjde o něco o napraveném sukničkáři, jak jsem zmínil, ale najednou přijde zvrat v žánru i stylu vyprávění, jako by přišel nový scenárista a nový režisér a měli potřebu se stejnými herci ještě něco natočit. Nekonzistentní a hloupé.(9.6.2018)

  • dopitak
    ****

    S přívalem informací, nových postav a jejich opětovného navštěvování přichází i neodvratná pravda, protiléku není. Stylový film-noir, který si v první polovině hudebně (pro mě ne zcela pochopitelně) hraje s Frankovou postavou, kdykoliv na chodbě hotelu v SF spatří ženu. Postava Bigelowovy snoubenky Pauly je vyloženě rušivá a pokud se vám stane, že se v přívalu postav poněkud pobloudíte, jistě v tom nebudete sami. Visions of light 2011, 9. listopadu(10.11.2011)

  • liquido26
    ****

    Hnedka ta úvodní scéna byla úplně luxusní, ty dlouhý prázdný chodby byly fakt super, skoro to vypadalo jako úvodní znělka z nějakýho kultovního seriálu. Potom nastala poměrně velká nuda, např. ty zvuky, který se ozývaly pokaždý, když se hlavní hrdina podíval na nějakou ženskou, měly bejt asi vtipný, ale bylo to spíš vyloženě trapný. Potom se film zase díky bohu rozběhl a ke konci hodně gradoval a měl dost temnou a tíživou atmosféru.(27.2.2010)

  • Perugino
    ****

    Už jen název filmu milovníky noiru uvede do radostného očekávání, a D.O.A. (Dead on Arrival) rozhodně nezklame. Vstupná scéna, v které muž nahlásí na policejní stanici, že byl zavražděn (Bigelow: "I want to report a murder." Detective: "Who was murdered?" Bigelow: "I was."), patří k tomu nejlepšímu, co filmová historie nabízí. Poté děj bohužel strácí tempo, ale jen na krátkou dobu. Za malou chvíli totiž sledujeme, jak Bigelow hledá svého vraha. Nápad je vlastně zároveň jednoduchý a geniální: Muž je otráven a zbýva mu den nebo dva nato, aby se pokusil odhalit, kdo ho otrávil, a proč. Děj je podobně zamotaný jako třeba v “The Big Sleep”, a možná jste nakonec nepochopili vše, ale to tady vůbec nevadí.(1.5.2011)

  • Casablanca
    ****

    Neotřelý model detektivního příběhu, velmi temně působící natočení a zdařilá hudba... Další z expatriotů, který za velkou louží uspěl s žánrem filmu noir. Nicméně... Edmond O'Brien není Humphrey Bogart, ani Kirk Douglas, ani nikdo jiný, kdo má charizma, které by mě nutilo zatínat pěsti a rvát se se smrtí spolu s hrdinou.(13.8.2013)

  • - Neville Brand v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)

  • - Beverly Garland v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace