Režie:
Martin ScorseseScénář:
Joseph MinionKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Griffin Dunne, Rosanna Arquette, Linda Fiorentino, John Heard, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheech Marin, Tommy Chong, Verna Bloom, Dick Miller, Will Patton (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Znuděný úředník (Griiffin Dunne) se pozdě v noci vydává na barové dobrodružství nočním New Yorkem. Během noci se mu stane řada příhod, které mu s vtipem připravil škodolibý osud. Protože když je po zavíracích hodinách, platí jiná pravidla. Newyorský filmař Martin Scorsese oceněný za tento film cenami Independent Spirit Awards a soškou v Cannes za nejlepší režii natočil ve svém oblíbeném městě černou komedii, ve které se může stát cokoliv. V příběhu o tom, co vše se může zvrtnout uvidíte také Rosannu Arquette, Lindu Fiorentino, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheeche & Chonga a další, se kterými se nešťastný hrdina setká. Scorsese prohlásil, že scénář Josepha Miniona byl sestavený jako puzzle, vše do sebe nakonec krásně zapadlo. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (190)
Hodně málo známý Scorsese. V tomto zvláštním černokomediálním příběhu si hlavní hrdina během jedné noci vybere obrovskou porci smůly, kdy už to ke konci ani nevypadá že by se vůbec kdy dostal konečně domů. Musím říct, že jsem se u filmu výborně bavil. A i když jsem uvažoval o Martinových filmech, že v 80. letech si vybral slabší období, není to vůbec pravda. Vždyť zde natočil po Zužícím býkovi, hodně zábavného Krále komedie, kulečníkovou podívanou Barva peněz a ambiciózní projekt Poslední pokušení Krista. 70% ()
Paul si během svého pozdně nočního probuzení z nevzrušivého spánku kancelářské krysy musí neustále opakovat, že cokoliv zlého jej potká, za pár dní se tomu zasměje, ale úplně jistý si tím nikdy být nemůže. A divák díky Scorseseho zálibě v temných koutech měst i lidských duší také ne. Labilní chůzi od komedie k thrilleru a zpět jistí velmi stabilní režie i zdařilý scénář, dříve či později eliminující jakékoliv pochybnosti ohledně samoúčenolnosti toho kterého rozvětvujícího se motivu. Vše do sebe krásně zapadá, vše souvisí se vším a celé to končí úžasným kancelářským tanečkem, ujištěním, že v tomto případě nešlo o nic velkého, zásadního či přelomového. Jenom trocha filmařského řádění. Na té nejvyšší řemeslné úrovni. Apendix: Další položka na dlouhatánský seznam filmů, kterými se Timur Bekmambetov inspiroval při tkaní Wanted. 80% Zajímavé komentáře: Flipper, Peytl ()
(KVIFF 2024) Jsem rád, že na filmových festivalech promítají vedle současné tvorby i snímky staršího data uvedení. Díky tomu jsem mohl vidět méně známý Scorseseho film Po zavírací době. Na hodinu a půl jsme pasažéři mrazivě humorného kolotoče absurdně bizarních událostí, v jehož středobodu se proti své vůli ocitá Paul - moderní verze Kafkova Řehoře Samsy či Josefa K. Scorsesemu se podařilo vtipně a svižně uchopit trampoty muže, který byl vždy v nesprávnou dobu na nesprávném místě a proti němuž se spiklo celé okolí - ať už šlo o hystericky chtivé ženy, dvojici čórek Cheech & Chong, či "krvelačnou" domobranu. - "Simply kafkaesque! Although, Kafka isn't simple at all." ()
Škoda že se nerozvinulo úvodní téma s dívkou Marcy v podání Rosanny Arquette - v ten moment je film nejtajemnější a nejnapínavější. Postupné rozvinutí do úseků nabalených vždy na jinou bizardní postavičku sice odsýpá, ale kdyby Scorsese něco ubral nebo přidal, bylo by to ve výsledku vlastně jedno. I přes relativně civilní téma je film nenápadným vizuálním zážitkem, a to nejen díky perfektnímu střihu a efektním kamerovým jízdám - jemné barevné tónování jednotlivých dekorací chytře doplňuje poblikávající neony nočního New Yorku. ()
Neustále překvapující scénář, svižné tempo, inteligentní humor a v první polovině i sexy jiskra dělají z After Hours referenční scorseseovinu. Přestože odlehčenější a zábavnější než je většina jeho filmografie. Mladá Rosanna Arquette krásná jak z obrázku a mistrova režie vytěžující z každé scény napěchované předlohy maximum, co to jde. [KVIFF] ()
Galerie (86)
Zajímavosti (9)
- Dialóg medzi Paulom a vyhadzovačom klubu Berlin je prevažne prispôsobený Kafkovmu podobenstvu Pred zákonom z románu Proces. (Georgei)
- Scorsese povedal Griffinovi Dunnovi, aby počas nakrúcania obmedzil sex a spánok za účelom reálnejšieho zobrazenia pocitu paranoje. (Georgei)
- Film mal pôvodne režírovať Tim Burton. Scorsese, ktorý bol prístupný kvôli oneskoreniu prác na Poslednom pokušení Krista, však vyjadril o projekt veľký záujem, na čo Burton ustúpil. (Georgei)
Reklama