Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Max Cady opouští vězení, kam byl před čtrnácti lety odsouzen za znásilnění. Je odhodlán pomstít se svému tehdejšímu obhájci Samu Bowdenovi, který ve snaze potrestat zločin, zatajil soudu důležitý důkaz svědčící v Maxův prospěch. Jeho plán je nelítostný a promyšlený. Nejprve Samovi, jeho ženě Leigh a patnáctileté dceři Danielle znepříjemní návštěvu kina, potom za ně zaplatí v cukrárně a teprve na druhý den Sama osloví a připomene mu minulost. S každým dalším Maxovým objevením atmosféra nejistoty stále více přerůstá v napětí a strach. Sam sice nechá Maxe zatknout, protože jim otrávil psa, policejní komisař však nemá důvod držet muže ve vazbě a propustí jej. A Max pokračuje v naplánované pomstě, zraní Samovu milenku Lori a začne svádět Danielle. Samem najaté násilníky zmlátí a pak si zaplatí nejlepšího právníka ve městě a obžaluje Sama za ublížení na zdraví. Jeho útoky se stupňují. Když vnikne do Samova domu, kde zabije služebnou a soukromého detektiva Kerseka, kterého si Sam najal, uprchne rodina z města a na své obytné lodi se vydá na Cape Fear. Max je však pronásleduje i sem, odhodlán znásilnit Samovi ženu i dceru a jeho samotného zabít. (Nova Cinema)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (622)

castor 

všechny recenze uživatele

Jeden z největších herců všech dob a newyorský patriot (do letošního roku 2010 šest nominací na Oscara – z toho ceny za Kmotra II a Zuřícího býka, šest na cenu BAFTA a osm na Zlatý glóbus – proměněná za Zuřícího býka) Robert DeNiro se převtělil do démonického Maxe Cadyho, který měl čtrnáct let na to, aby v cele přemýšlel nad tím, zda ho jeho obhájce Sam kdysi solidně nepoškodil. Kdysi negramotný hrubián totiž brutálně znásilnil a zbil nezletilou dívku a jeho obhájce, šokovaný intenzitou činu, zatajil polehčující okolnosti. Cady na to nejprve jde přes Samovo špatné svědomí, poté se nebojí přiblížit jeho rodině a ve finále už pro advokáta není před krvavým střetem úniku. Martin Scorsese, který pokračuje ve své rozmanité tvorbě, tentokrát sáhl po přepracování klasického filmu noir v hollywoodském stylu. Oproti původní verzi (1962) tíhne víc k realismu a vypovídá hlouběji o násilí v každém z nás. Silný v kramflecích je Scorseseho snímek už tradičně v hereckém obsazení (dvě herecké nominace na Oscara), atmosféře i solidním napětí a ve velmi slušivém vizuálu (dvojnásobný držitel Oscara kameraman Freddie Francis). ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Wesley Strick, James R. Webb .. "Věřím v jednoho Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země, všeho viditelného i neviditelného. Věřím v jednoho Pána, Ježíše Krista, jednorozeného Syna Božího, který se zrodil z Otce přede všemi věky: Bůh z Boha, Světlo ze Světla, pravý Bůh z pravého Boha, zrozený, nestvořený, jedné podstaty s Otcem: skrze něho všechno je stvořeno. On pro nás lidi a pro naši spásu sestoupil z nebe. Skrze Ducha svatého přijal tělo z Marie Panny a stal se člověkem. Byl za nás ukřižován, za dnů Poncia Piláta byl umučen a pohřben. Třetího dne vstal z mrtvých podle Písma. Vstoupil do nebe, sedí po pravici Otce. A znovu přijde, ve slávě, soudit živé i mrtvé a jeho království bude bez konce. Věřím v Ducha svatého, pána a dárce života, který z Otce i Syna vychází, s Otcem i Synem je zároveň uctíván a oslavován a mluvil ústy proroků. Věřím v jednu, svatou, všeobecnou, apoštolskou církev. Vyznávám jeden křest na odpuštění hříchů. Očekávám vzkříšení mrtvých a život budoucího věku." . . . . . Nechtějte být v kůži právníka s rodinnou, který negramotnému a sexuálně narušenému jedinci stopí v případu znásilnění důkaz díky němuž se mohl vyhnout lochu. Ve vězení je totiž spousta času na učení se špatných i dobrých věcí. Třeba práva, náboženství, psychologie a jednou vás třeba propustí, takže nechybí motivace a pak? Zosobněná hrůza přichází! Zajímavý příběh se pod režijní taktovkou Martina Scorsese mění v nesnadno zapomenutelnou podívanou, plnou zvláštních kamerových nájezdů, velmi přesné hudby a trochu nevěrohodného konce. Robert De Niro je ve formě a roli si vyloženě užívá a jeden z jeho „objektů zájmu“, mladičká Juliette Lewis, je jednoduše a ve všech směrech úžasná!!. PS: původní film neznám. ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Že umí Scorsese vytvářet napětí, to je dávno známá věc. Horší je, že Nick Nolte a Jessica Lange si tady vybírají regulérně slabou chvíli a všechno tak stojí na bedrech soustředěného démona De Nira. Právě ve stínu jeho pomalého znervózňování nenáviděného advokáta působí závěrečná katarze na lodi klišoidně a zbytečně ukřičeně. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Pokud se o Scarface říká, že stojí a padá s geniálním Pacinem, tak to samé podle mě platí s Robertem De Nirem u Mysu hrůzy. Tedy až na malou maličkost; totiž že Zjizvenou tvář považuji i v řadě jiných ohledů za mistrovsky zvládnuté dílo. Možná nemám nastavenej smysl pro horory, ale když závěrečnou půl hodinu honí několik postaviček maniak s pistolkou v ruce mající snad deset životů, začne mě to prostě nudit. A nečíst Martyho jméno v titulcích, občas mě ani nenapadne, že za tím ten borec, kterej natočil Taxikáře nebo Casino, stojí. Taky z nějakýho důvodu naprosto nedokážu vystát Nicka Nolteho, který v Mysu hrůzy hraje jednu z nejdůležitějších rolí. Ale dost negativní kritiky. Je tu totiž taky Juliette Lewis, jejíž patnáctiletá dívka se skutečně pohybuje v mezích uvěřitelnosti, a hlavně Robert De Niro. Jak strhující postavu umí on vytvořit, to snad ani není možný. Celou dobu si s váma dokáže hrát; pět sekund si sedne na plot a budete se ho bát, jednou se usměje a na vše zapometene. Jeden příklad za všechny; když se asi v polovině filmu baví s Danielle o knihách, má tak neuvěřitelně charismatický a podmanivý náboj, že za a) začnete pochybovat o jeho vině, za b) nejradši byste ho poznali osobně, za c) závidíte Danielle, když ji políbí, za d) budete ho považovat za vzdělaného kultivovaného znalce umění, za e) budete mu fandit. (Nehodící škrtněte.) A to přitom neuplynulo ani půl hodiny od té doby, co s podobnou vervou přímo před vašimi zraky zmrzačil a znásilnil jinou ženu. Jo, Bobby, seš borec. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Každý den se nenajde remake, který by dle několika lidí strčil původní film do kapsy, většina názoru se ale shoduje, že jestli nějaký film strká do kapsy svou původní předlohu tak je to Mys hrůzy z roku 1991, remake Mys hrůzy z roku 1962. Mys hrůzy z roku 1991 je navíc geniální ukázkou dvojice režiséra Martina Scorseseho a herecké hvězdy Roberta De Nira obou v plné síle a především je jeden z nejmrazivějších a nejlepších thrillerů všech dob. Původně mohlo být vše jinak a zatímco Schindlerův seznam mohl režírovat Scorsese a Mys hrůzy zase Steven Spielberg. Spielberg se ale později rozhodl, že je pro něj Mys hrůzy příliš brutální a zároveň, že nemůže nechat Scorseseho Schindlerův seznam režírovat, protože by tak přišel o šanci své rodině a přátelům vysvětlit důležitost událostí spojené s holokaustem. Nakonec si tak dvojice filmy prohodila a Scorsese si tak do filmografie může připsat jeden ze svých nejvýraznějších zářezů, který má perfektní atmosféru, gradaci a především tu nejlepší možnou ukázku filmové řeči. Scorsese se u tohoto thrilleru silně inspiroval tvorbou Alfreda Hitchocka, svého oblíbeného režiséra dle jehož poznámek k nerealizovanému filmu The Key to Reserva natočil 10-minutový krátký film. Zároveň oslovil svého dvorního herce Roberta De Nira, přičemž se jednalo o jejich 7. společnou spolupráci a také opět Scorsese použil pro film hudbu dávno zesnulého skladatele Bernarda Hermanna, kterou pro film adaptoval Elmer Bernstein. I tento soundtrack později parádně pomáhá bravurní atmosféře filmu a těžko si už výsledný film představit bez ní. Mys hrůzy je perfektním příkladem hereckého talentu Roberta De Nira. Jeho chladnokrevný psychopat Max Cady jde po svém bývalém právníkovi Bodwenovi v podání Nicka Nolteho pomalu a bravurně se s ním hraje jako kočka s myší. De Niro zde navíc předvede jako Cady několik poloh od klidného a vlastně šarmantního muže po naprostého psychopata, kterému jde jen o tu nejhorší možnou pomstu. De Niro si zde právem došel pro nominaci na Oscara a i přes početnou škálu legendárních rolí je výkon v roli Maxe Cadyho snad i jeden z těch nejpamětihodnějších. Krom De Nira se za svůj výkon ve filmu dočkala nominace na Oscara i tehdy 19-letá Juliette Lewis, která se jako Bowenova dcera Danielle stane důležitým nástrojem Cadyho jak zničit Bowena co nejvíc to jde. Danielle je typická puberťačka, která těžko snáší své rodiče, jejich krizi a do toho jí jako na zavolanou padne šarmantní Max Cady u kterého bohužel nezná její pravý tvář. Především ústřední dialogová scéna mezi těmito dvěma představiteli je naprosto geniálním hereckým koncertem obou zúčastněných a až překvapí jak moc je Lewis schopná držet krok s De Nirem. Nick Nolte a Jessica Lange jsou tak ve finále o ždibec méně výraznější herci, přesto i oni jsou ale ve svých rolích parádní a především mezi Noltem a De Nirem skutečně funguje jakási vzájemná nenávist a rivalita. Bowenova manželka v podání Jessica Lange poté díkybohu není zbytečně navíc ale i ona je nakonec funkční součástí děje. Čtyři protagonisté se tak nepřekrývají a především jejich vzájemná závěrečná konfrontace na konci snímku je skutečně tak osudová jak to taky celou dobu bylo postupně budováno a závěr filmu je tak naprosto bravurní vyvrcholení dvouhodinového psychického teroru jedné americké rodinky. Scorsese se toho filmu ujmul v 90. letech, v době kdy byl skutečně v naprosto plné síle a jeho naprosto živý režijní styl u kterého je vidět naprostá radost z možnosti něco filmově vyprávět je vidět i zde. Scorseseho režie vždy měla náboj a energii a tento psychologický thriller mu sedí naprosto výborně. Už jen v detailech je skutečně vidět, že je Scorsese fanoušek Hitchocka a pracuje tak bravurně s atmosférou jako právě kdysi on. Střih Jiřiny Péčové a Thelmy Schoonmakerové je poté bravurní a funguje především s postupným budováním čím dál tím zoufalejší atmosféry, kterou divák s ústřední rodinkou prožívá a konkrétně ze scény se zamykáním zámků prostě skutečně mrazí především s využitím parádní Herrmannovy hudby. Za kamerou stal častý spolupracovník Davida Lynche Freddie Francis a jeho pracování s detaily je jen špičkou ledovce geniálního obrazu s geniálně využitými záběry. Právě spojení Francisovo kamery, Herrmannovou soundtracku, Scorseseho energetické režie a výborně obsazených herců dává ve finále skutečně vrchol thrillerového žánru 90. let a neprávem trochu zapadlý thriller na který se tak trošku možná práší kvůli pamětihodnějším Scorseseho peckám a pamětihodnějším výkonům De Nira. Přesto je to ale škoda. Mys hrůzy je prostě geniální psychologický thriller kde se sešel ten nejlepší společný tým a stvořil něco skutečně legendárního. Bravurní budování napětí, skutečně stísněná atmosféra z pocitu, že je psychopat De Niro za rohem a především parádně vyvrcholené finále tak nabídne skutečnou špičku svého žánru a jeden z těch filmů, který léty neztratil nic ze svého už tehdy bravurního kouzla. Především Scorseseho hrátky s pravidly žánru, bravurní budování napětí mezi postavami a De Nirova fyzická proměna dávají dohromady něco na co by bylo hřích zapomenout. Už proto, že moc podobně bravurně budovaných thrillerů (minimálně) v brzké době rozhodně nevznikne..... () (méně) (více)

Galerie (122)

Zajímavosti (48)

  • De Niro byl potetován barvivem ze zeleniny, které samo vybledlo po několika měsících. (StarsFan)
  • De Niro kvůli roli studoval sexuálně motivované zločiny a sám doporučil scénu, kde jeho postava pokouše svou oběť. (StarsFan)
  • Umělecká maskérka Ilona Herman dostala před natáčením možnost navštěvovat věznice a povídat si s trestanci. Podle jejich výpovědí a podle toho, co během svých návštěv viděla, nechala vytvořit tetování, které má Max (Robert De Niro). (Terva)

Související novinky

Mys hrůzy dostane seriálovou verzi

Mys hrůzy dostane seriálovou verzi

24.11.2023

V roce 1962 vznikl dnes již klasický americký thriller Mys hrůzy podle předlohy „The Executioners“ spisovatele Johna D. MacDonalda z roku 1957 (u nás vydané pod titulem „Mys strachu“). V příběhu o… (více)

Plážový detektiv Leonardo DiCaprio

Plážový detektiv Leonardo DiCaprio

30.09.2009

Romány Johna MacDonalda patří do zlatého fondu detektivky a thrilleru – podle jedné z jeho knížek byl natočen třeba slavný Mys hrůzy. Vypadá to, že se adaptace dočká i MacDonaldova nejslavnější série… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno