Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V mrazivém a drsném prostředí Aljašky dokáže být někdy i pořádně horko. Zvlášť v místech, kde dravá naftařská společnost Aegis Oil Company buduje své nedostatečně zabezpečené plošiny nad vrty. A tak není divu, že to občas pořádně vybuchne a z ledových hlubin vyšlehnou žhavé plameny. V úctyhodné vzdálenosti přitom nervózně přešlapují šéfové firmy a netrpělivě očekávají Forresta Tafta, specialistu na exploze naftových vrtů, pro kterého je tento druh katastrofy přesně tím jako voda pro rybu... (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Recenze (348)

Lateef 

všechny recenze uživatele

Všechno mezi 20. a 70. minutou mě minulo velkým obloukem. Ale začátek skvělej, úvodní bitka v baru kulervoucí (a to doslova) a také kdo by neznal Tleskanou, že?? Trubkořez použitej na koleno je fajn mučící nástroj, brr! ... (poté následuje pro mě hluché padesáti minutové intermezzo)... A pak ten monstrózně explozivní závěr na Aegis 1. Spousta střílení, výbuchů, zajímavé techniky, ale málo osobních soubojů, závěrečný proslov. Příliš mě to neoslovilo. 50% Aikidó technika, které mě zaujala: Bitka v baru. Posledního útočníka si Forrest dvakrát otočí kolem těla (alá fotbalové Pojď sem, kam jdeš??) a pak ho prohodí skleněnou vitrínou. V závěru pak předvede efektní kousek s brokovnicí a zejména excelentní techniky s kovovou trubkou. 50 miliónů dolarů(rozpočet)/38,5 miliónů dolarů(výdělek v USA) ()

tron 

všechny recenze uživatele

"Koľko peňazí je dosť?" V roku 1994 bolo jasné, že akčné hviezdy 80. rokov (Arnold, Sly, Van Damme, Lundgren, Dudikoff) v novej dobe nemajú šancu, ak sa jej neprispôsobia. A tak Veľký Stívn začal režírovať. Vo vlastnej produkcii. Debutoval ekologickou masakrou ALJAŠKA V PLAMEŇOCH. Vo svojom režijnom debute si raz za čas spomenul na svoje poznávacie znamenia, ako sú ostré bitky (rasista Mike Starr v tom istom roku exceloval v scéne „drozd je drozd“ z BLBÉHO A BLBŠIEHO) a silácke reči („Kto to vlastne je?“ – „Predstav si svoju najhoršiu nočnú moru a vynásob ju desiatimi.“). Väčšinou sa však sústredí na eskimácke hatlaniny smiešne aj Eskimákom (viď. chozeho citát o myši a medveďovi, wtf???). Tieto veci by sa bez problémov dali preglgnúť, keby v ALJAŠKE V PLAMEŇOCH bolo kvalitné zlo, ale bohužiaľ toto nevyšlo. Michael Caine je až zarážajúco nevýrazný a jeho „pravá ruka na špinavú robotu“, John McGinley, nestíha. Akcia nepatrí k najvydarenejším zo seagaloviek, no našťastie je dostatočne brutálna a oproti neskorším seagalovkám je to predsa len relatívna kvalitka (s tomu odpovedajúcimi úžasne trápno-siláckymi hláškami typu „Bol taký tajný, že ani nemal spis s nápisom ´tajné´.“). Seagal mal do roku 1994 na konte hity NICO – VIAC NEŽ ZÁKON, ŤAŽKO HO ZABIŤ, MUŽ SO ZNAKOM SMRTI, NEMILOSRDNÁ SPRAVODLIVOSŤ a PREPADNUTIE V PACIFIKU, nanešťastie sa po roku 1994 len zopárkrát symbolicky vrátil (SÁM PROTI ZLU, KONEČNÉ ROZHODNUTIE, SMRTEĽNÝ ZÁSAH a podľa niektorých i PREPADNUTIE 2: TEMNÉ ÚZEMIE), aby následne padol na video. V porovnaní s jeho poslednými kusmi je ALJAŠKA V PLAMEŇOCH klasika. Dvojmetrový stokilový Steven ma dokonca príjemne prekvapil dobrou jazdou na koni. Hoci to s tou priepasťou... no neviem. ()

Reklama

Faidra 

všechny recenze uživatele

Pro případ, že bych někdy uvažovala o bulimii, mi bude k vyvolání žádoucího efektu stačit fotka Stevena Seagala, ale bývaly doby, kdy se mi Aljaška nezdála úplně strašlivá. Dnes si už jen povzdechnu nad časy, kdy jsem byla mladá a blbá (tedy o něco málo pitomější než teď) a kdy Seagal nebyl hroudou sádla. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Poté, co korunoval úspěch svých videomlátiček na filmovém plátně PŘEPADENÍM V PACIFIKU, došel Steven k názoru, že je čas na jeho první ekologickou přednášku a možností natočit si režijní debut podmínil u Warnerů svou účast v druhém PŘEPADENÍ. Aby diváci neprchli z kina už po pěti minutách a aby nezklamal fanoušky, navlékl hlubokému poselství akční kabátek za 50 milionů (ve stejných relacích se pohybovaly i rozpočty obou PŘEPADENÍ) protkaný vzory nádherné aljašské přírody a eskymácké mystiky. Vyšel mu z toho mimořádně tupý béčkový eko-akčňák s vlastní bizarní logikou (pro oba scénáristy to byl jejich první scénář), který se bere zcela vážně a otvírá tak brány pro nechtěnou komedii, v níž se Seagal ptá jím zmláceného macha "WHAT DOES IT TAKE TO CHANGE THE ESSENCE OF A MAN?" nebo se zachmuřenou tváří naslouchá eskymáckým spirituálním blábolům ("MůJ OTEC ŘÍKÁ, ŽE JSI MEDVĚD." - "ŘEKNI MU, ŽE JSEM MYŠ, CO SE SCHOVALA PŘED JESTŘÁBEM U HAVRANA." - "OTEC ŘÍKÁ, ŽE PŘESNĚ TO BY ŘEKL MEDVĚD."). Kromě jeho pověstného culíku nechybí žádný ze seagalovských trademarků (lámání kostí, neskutečné usměvné heroizující kecy, celková brutalita - zmlácení chlapa až se poblije, mučení starého olejáře) a na scény jako je "hra na plácanou v baru" se nezapomíná. Škoda nudné prostřední třetiny filmu mezi eskymáky. Ekologové prý z prosazování ochrany životního prostředí mačkáním koulí naftařských dělníků moc nadšení nebyli. Český distributor se s překladem názvu - jak je ostatně u segalovek dobrým zvykem - opět blýsknul. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Tohle je jeden z těxh úplně posledních filmů na který se dá ještě bez větší újmy koukat. Bohužel už i tady se trošku obejvujou scény z podobných pecek jako je třeba patriot nebo tajný agent Jack T, ale jinak tady podle mě převažuje ještě ta stará dobrá doba, kdyz Steven uměl někoho pořádně zbouchat a když se tvářil drsně, tak sem se nemusel smát ()

Galerie (27)

Zajímavosti (12)

  • Steven Seagal v tomto filmu debutoval jako režisér. (Pumiiix)
  • Natáčelo se od 18. května do 19. srpna 1993 ve státech USA – Aljaška, Washington, Kalifornie a Wyoming. (BMW12)

Reklama

Reklama