• rakovnik
    ****

    Překvapivě dobrý film Jaroslava Soukupa, který se z počátku pouštěl do vážných témat a šlo mu to. Sonda do socialistického života, (podpultového) obchodu a především do pražského podsvětí, ovládaného zloději, šmelináři, veksláky a podvodníky. Partičky mladých povalečů, žijících na úkor druhých, štosy zelených stokorun, prázdné ulice, prázdné výkladní skříně, šedivé domy, šediví lidé (až na tu černošku). A mezi nimi příběh jednoho marného lidského života. Z dnešního pohledu trochu chybí propracovanější motivy hlavních "hrdinů", ale v době, kdy film vznikl, všichni velmi dobře věděli, jaká je realita. Lukáš Vaculík je ve své roli mnohem přesvědčivější, než Vašut či Vetchý. Miloš Vávra promine, ale v tomto filmu je opravdu nechutný (tím pochvalně myslím, že role "hajzla" mu dobře sedne).(11.2.2012)

  • DarkoCohen
    ****

    Nijak zvlášť duchaplné to pochopitelně není, ale na mě to stejnak funguje. Parta mladejch kluků, kteří si chtějí pořádně užívat života a svobody a finance na to hledají po svém. Atmosféra ,,osumdesátek" ve filmech J. Soukupa je nezaměnitelná. Navíc se dá vždycky spolehnout na to, že herecké obsazení bude více než slušné. Z nejednoho režisérova objevu se postupem času stala velká hvězda, jako zde z L. Vaculíka. Vedle Větru v kapse a Kamarádů do deště se Láska z pasáže zařadila mezi moje velké srdcovky, při nichž mě sice na jednu stranu chytá melancholie, ale taktéž se mi vybaví hodně příjemných rodinných vzpomínek. 75%(18.4.2010)

  • pakobylka
    ****

    VELICE atmosférická záležitost, jejíž všestranné kvality mě naplno zasáhly až s mnohaletým odstupem ... když doba ztrát a nálezů, o nichž pojednává, už dávno minula. Vypráví o mládí, které se neurvale, tudíž i trochu bezohledně dere za světlem - a opojeno vlastní dospělostí dychtivě rozpíná křídla ... tak, jak to mládí mívá ve zvyku, když hraje o vlastní přítomnost a budoucnost - když se rozhoduje, jak naložit se zdánlivě neohraničeným časem, který má před sebou. V každém případě jsou mu na hony vzdálené mravoučné poučky, kterak "socialisticky pracovat a socialisticky žít". Nicméně ... tak jako mnohokrát předtím (a mnohokrát potom) značně riskuje, neboť skálopevně věří, že má život na háku, zatímco ve skutečnosti je to právě naopak: Není to nikdo jiný než život, na jehož háku se houpe ... jen o tom ještě neví.(16.4.2017)

  • Malarkey
    ***

    Naprosto vzorová Soukupovina. Drsná, plná veksláků, čorkařů a divnejch ksichtů a jinejch zjevů. Do toho Lukáš Vaculík s parádní rolí, ve které se ukázal hodně dobře a závěr na škále drsnosti u československých filmů na jasném vrcholu. Jednohubka jak ulitá z bronzového odlitku československých kriminálek.(9.1.2018)

  • kingik
    ****

    Opět zcela perfektní. Vaculík bez Tofiho sice působí trochu osamoceně, ale vedle sebe má zdatné protihráče jako je mladý Vašut s Vetchým nebo Miloš Vávra. Příběh je opět dobře chytlavý se songy, které film trochu zbytečně oslabovaly tím způsobem, že Davidova muzika je hravá a film tak nechtěl vyznít, ale Zabitej čas je skladbou, která z Davidova repertoáru poněkud vybočuje svoji dravostí. Tragický závěr s další baladou od Davida však nemá chybu.(27.2.2011)

  • - Autor námětu Miroslav Vaic myl v roce 1968 výlohy a okna v bytech stejně jako hlavní postava filmu. (Monco)

  • - Celý projekt začal námětem „Felicie“ o vekslácích z 80. let, který předal Miroslav Vaic Jaroslavu Soukupovi, který jej přepracoval na celovečerní snímek. (Monco)

  • - Podkresovou hudbu v barech a na diskotékách obstaral z velké části Miroslav Žbirka, jehož písničky se hrály ve filmu v anglické verzi. (carott)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace