Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Z mladého čističe oken se stane tipař bytových zlodějů. Podaří se mu začít nový poctivější život?  Devatenáctiletý Pavel Kříž tráví veškerý volný čas v pražských pasážích, bistrech a na diskotékách s partou zloděje Robyho. Pavel sice má maturitu, ale pracuje jako čistič oken, přičemž velkou část jeho příjmů tvoří zisk z podvodů, šmeliny a krádeží Robyho party, které dodává zaručené tipy. Není tedy příliš nadšen, když mu vedoucí úklidu přidělí mladou brigádnici Janu Hálkovou. Přestože se dívka netají nechutí k Pavlovu způsobu života, vznikne mezi nimi křehké citové pouto. To však nemůže vydržet v prostředí, v jakém se Pavel pohybuje. Mladík se dostává do stále větších problémů - část Robyho party je dopadena policií a on nemůže sehnat peníze na vrácení dluhu. Situace se vyhrotí v okamžiku, kdy parta zlodějů unese Janu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (181)

roswelll 

všechny recenze uživatele

Tento film mi hodně přirostl k srdci..je zajímavé sledovat, jak se z drsného Lukáše Vaculíka postupně stává zamilovaný kluk, který je ochoten pro svou lásku se během chvíle zbavit i bytu. Velice příjemně mu sekunduje Tatiana Kulíšková, která hraje velice jemným a citilvým způsobem, což tomuto filmu dodává zvláštní půvab. Škoda jen toho smutného konce. ()

topi80 

všechny recenze uživatele

Ještě dříve, než noční život Prahy a jejího podsvětí v 80. letech uhranul Radka Johna a Víta Olmera, pustil se do light verze zobrazení těchto reálií Jaroslav Soukup, který mezi pasáže a noční bary zasadil romanci na šikmé ploše se pohybujícího Lukáše Vaculíka a sympatické Táňi Kulíškové, kteří musejí čelit tlakům ze strany kriminálnických frajerů Miloše Vávry, Marka Vašuta a dalších. Někoho překvapí, jak skvěle ve filmu fungují písně v podání krále diskoték Michala Davida, které kupodivu nijak nenarušují ponurou atmosféru filmu, ale naopak jsou jeho obrovským plusem a dopingem. Jaroslav Soukup asi neměl v plánu natočit nějaké veledílo, ale film jako pomník doby v toku času překvapivě zraje a z žánru "romance s Vaculíkem", jak jsem ho kdysi vnímal, se dostal někam úplně jinam. A není náhoda, že ze všech těch Soukupovsko - Olmerovsko náhledů do pražských barů jsem ho viděl jednoznačně nejvícekrát. ()

Reklama

carl.oesch 

všechny recenze uživatele

Soukup uměl (pouze drásavě diskotékové hity Michala Davida mně tam trochu vadí - předesílám, není to proto, že bych patřil k oné elitě, co Davida vydává za bezmála oficiálního popáka pozdního socialismu u nás a navíc se může pominout, že mu hradní pán dal jakýsi metál...) a tady ukazuje, jak to v onom pro některé báječném čase fungovalo. Ukazuje to onu bídu (mravní i materiální) své doby bez příkras a je to možná daleko údernější a pod nehty zalézající než proslavené Bony a klid. Dobytek se sice ve svém komentáři podivuje nad spotřebou coca-coly a poflakování se mládeže po barech v pasážích, ale asi mu nedošlo, že se jednalo o velice malou skupinu lidí, že ta většina žila jako třeba ona dvojka z jiné soukupovky - Vítr v kapse a nebo dokonce jako hrdinové nezapomenutelného seriálu Chlapci a chlapi...Ti, co dneska nadávají na konzum by si měli uvědomit, jak hluboko měl každý (tedy kromě členů veksláckých a zlodějských partiček) v této době do kapsy a co bylo cílem snažení a hodnotou té doby. Ano, začínalo to oněmi džínami za tisíc od veksláků, přes pořádnej "kazeťák" (rychle prodanej levně za čtyři klacky v době, kdy průměrná mzda, na kterou nedosáhlo stejně jako dnes oněch 60% obyvatel byla cca 2.800 Kč před zdaněním) a vrcholilo to fárem - očesaným Escortem z Tuzexu za 110 tisíc (při bonech za pět). Ano, taková to byla doba. A o tom ten film vypráví mnohem lépe a mnohem přesvědčivěji, než záplava dnešních nervy drásajících "kriminálek" (těm pár dobrým se omlouvám, či spíše těm, kdo je stvořili). Vůbec tyhle detektivky z doby socialismu vypovídají o své době mnohem víc, než si soudruzi dokázali všimnout a představit. A herci? Vaculíka moc v lásce nemám, ale tohle mu sedělo, Kulíšková byla kočka (taky si zahrála v těch drobnostech od Playboye, jaký byl pak pro ni šok, když to po roce 1993 začal Železný vysílat na Nově...) a ti ostatní dnes tvoří (zejména O. Vetchý) elitu oné již střední generace... ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Láska z pasáže je jedním z mnoha, který byl určen především pro fanynky Lukáše Vaculíka. Jako kriminálka je to totiž dost slabé. Kriminalisté opomenou si ověřit, že Pavel myl okna v bytech,které byly vykradeny. Pachatelé se scházejí, ač dobře vědí, že jsou nejspíš sledováni. Je to spíš taková výpověď o druhé půlce osmdesátých let. Milovníci osmdesátek si přijdou na své i hudbou. Nejsmutnější na tom všem je, že ze všech těch zlodějíčků a veksláků byly v devadesátých letech pořádní mafiáni - podnikatelé, a dnes milionáři a miliardáři. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Romance z prostředí Prahy 80. let minulého století. Ten odraz doby tam prostě je a tenhle film od Soukupa mám moc rád. Musím znovu říci, že jaroslav Soukup byl dříve opravdu zručný režisér. Ústřední dvojice Lukáš Vaculík a Tatiana Kulíšková (ty její kukadla mám moc rád) působí přirozeně a jejich vyvíjející vztah krásně graduje do smutného finále. Pěknej film. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (31)

  • Menšie úlohy stvárnili aj skutoční "pankáči", kvôli čomu sa o film začala zaujímať aj Štátna bezpečnosť. Dramaturgička Věra Kalábová musela ísť dokonca na výsluch a podať vysvetlenie. (Raccoon.city)
  • Ve scéně, kdy se Pavel (Lukáš Vaculík) setkává s matkou při mytí výlohy, stahuje stěrkou pravou polovinu. Při dalším záběru je tato část opět od pěny. (Proroček)
  • Po letech Ladislav Potměšil přiznal, že natáčení scény, kdy za jeho postavou, která právě jí nudlovou polévku, přijde Pavel (Lukáš Vaculík), snědl polévky téměř 10 litrů. (Monco)

Reklama

Reklama