• carl.oesch
    ***

    Soukup uměl (pouze drásavě diskotékové hity Michala Davida mně tam trochu vadí - předesílám, není to proto, že bych patřil k oné elitě, co Davida vydává za bezmála oficiálního popáka pozdního socialismu u nás a navíc se může pominout, že mu hradní pán dal jakýsi metál...) a tady ukazuje, jak to v onom pro některé báječném čase fungovalo. Ukazuje to onu bídu (mravní i materiální) své doby bez příkras a je to možná daleko údernější a pod nehty zalézající než proslavené Bony a klid. Dobytek se sice ve svém komentáři podivuje nad spotřebou coca-coly a poflakování se mládeže po barech v pasážích, ale asi mu nedošlo, že se jednalo o velice malou skupinu lidí, že ta většina žila jako třeba ona dvojka z jiné soukupovky - Vítr v kapse a nebo dokonce jako hrdinové nezapomenutelného seriálu Chlapci a chlapi...Ti, co dneska nadávají na konzum by si měli uvědomit, jak hluboko měl každý (tedy kromě členů veksláckých a zlodějských partiček) v této době do kapsy a co bylo cílem snažení a hodnotou té doby. Ano, začínalo to oněmi džínami za tisíc od veksláků, přes pořádnej "kazeťák" (rychle prodanej levně za čtyři klacky v době, kdy průměrná mzda, na kterou nedosáhlo stejně jako dnes oněch 60% obyvatel byla cca 2.800 Kč před zdaněním) a vrcholilo to fárem - očesaným Escortem z Tuzexu za 110 tisíc (při bonech za pět). Ano, taková to byla doba. A o tom ten film vypráví mnohem lépe a mnohem přesvědčivěji, než záplava dnešních nervy drásajících "kriminálek" (těm pár dobrým se omlouvám, či spíše těm, kdo je stvořili). Vůbec tyhle detektivky z doby socialismu vypovídají o své době mnohem víc, než si soudruzi dokázali všimnout a představit. A herci? Vaculíka moc v lásce nemám, ale tohle mu sedělo, Kulíšková byla kočka (taky si zahrála v těch drobnostech od Playboye, jaký byl pak pro ni šok, když to po roce 1993 začal Železný vysílat na Nově...) a ti ostatní dnes tvoří (zejména O. Vetchý) elitu oné již střední generace...(20.1.2019)

  • zsn
    *

    Příšerný scénář, totálně nevyužitý prostor. Když už je v názvu láska, měla tam být láska. Proboha. Ještě, že to zachránil Míša David 🤣 Někdo tady výstižně napsal, že tento film se sluší uchovat jen jako dokument tehdejšího filmového marasmu. Absolutně souhlasím. Distancuji se od argumentů, že kdysi to byl hit biografů - jistěže byl. Jenže kdysi jste neměli taky možnost vidět něco jiného. Natož lepšího. Neměli jste možnost porovnat co s čím, krom pravých českých s*aček s maximálně jugoslávským indiánem. Možná ani ty základní kovbojky s Eastwoodem se ke každému nedostaly. Kdyby tomu tak bylo dodnes, tak jsou pro naši generaci taky oscarové Decibely lásky a další poklady českých žump. Zaplať Pánbů, že to tak není. Dnes je český film prostě mrtev.(15.7.2018)

  • claudel
    ****

    Bylo legrační sledovat některé české herce před třiceti lety, to bylo však to jediné k pousmání. Láska z pasáže je totiž dosti vážný film, jenž mi náradně sednul, úplně jsem se posunul v čase a držel pěsti milostnému vztahu Pavla a Jany s příhodnou kulisou písniček Michala Davida. Myslím si, že Jaroslav Soukup určitě uměl točit dobré filmy.(7.7.2013)

  • Opferlamm
    *****

    Je pravda, že podobné filmy z osmdesátek určené mladším lidem jsou celkem na jedno kopyto. Hlavní podstata děje se skoro vždycky točí kolem otázky "A kde mám, sakra, ty prachy tak rychle sehnat?", jinak se jen vysedává u nočních barů , popíjí se coca cola, cinzano, pinglové a drožkaři vekslují, vzadu mezi přepravkami se tajně karbaní a studentky, co nemají v Praze ani na kolej, dělají společnost opelichaným sexturistům z SRN. Ale i přes ten stereotyp mě atmosféra těchto filmů velmi láká. Všechny ty Volhy a Embéčka, šedivé sídlištní bloky, zpustlé domy, stravovací automaty v pasážích, diskokoule, dobově specifická kriminalita mladých zmetků i starších protřelých šmejdů a samozřejmě přirozeně lidské příběhy. K tomu nezbytná hudba Michala Davida, která tam dokonale pasuje, ať už si člověk o ní myslí cokoliv. Celý film se tolik zaměřuje na mladé, že všichni starší protagonisté tam vypadají jako vetřelci z jiného světa. Kromě toho, L. Vaculík nepůsobí jen jako idol pro puberťačky - v těchto rolích zahrál docela dobře a jeho postavy byly uvěřitelné.(27.7.2015)

  • Woodstock
    *****

    Kdo nezažil, neměl by hodnotit. Já zažil, přímo v Praze a dokonce přesně v roce natáčení filmu a proto hodnotím. Tu zkurvenou dobu, děsivý nevkus, kýč kam se podíváš. Prahu plnou tupých, poslušně pracujících ovcí (ale pozor, pořád dvakrát chytřejších než mimopražští řepáci!), ale hlavně ty pasáže. Socialisticky laciné a nevkusné, ale pro mne, kluka z vesnice u okresního města, to byla Broadway. Diskotéková barevná hudba pro světa neznalé prosťáčky, srdceryvná naivní lovestory z pasáží. V jediném městě v republice, kde to tenkrát, v roce 1984, žilo rádoby NONSTOP. Pěkné kecy, nežilo. Zhruba mezi třetí a pátou ranní i tam, v srdci komunistické umakartové zábavy („Už je tu zas, zabitej čas...“) , bylo pěkně mrtvo. Tento film je dle mnohých komentátorů sračka (a já jejich argumenty beru), ale současně je to geniální muzejní artefakt, zachycující mravní rezignaci a prázdnotu. Obraz doby. Naprosto přesný.(19.9.2014)

  • - Celý projekt začal námětem „Felicie“ o vekslácích z 80. let, který předal Miroslav Vaic Jaroslavu Soukupovi, který jej přepracoval na celovečerní snímek. (Monco)

  • - Na film přišlo víc jak dva miliony diváků. (cariada)

  • - Po letech Ladislav Potměšil přiznal, že natáčení scény, kdy za jeho postavou, která právě jí nudlovou polévku, přijde Pavel (Lukáš Vaculík), snědl polévky téměř 10 litrů. (Monco)