Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavná filmová adaptace Dreiserovy Americké tragédie.
Příběh George, mladíka z chudých poměrů, který dostane práci v továrně bohatého strýce, a když se naskytne šance společenského vzestupu, obětuje lásku tovární dělnice ve prospěch vztahu k bohaté dívce. (oficiální text distributora)

Recenze (80)

zette 

všechny recenze uživatele

Velmi povedene romanticke drama, pasaz od "nestastne" nahody po zatceni je genialni a ma vybornou atmosferu. No, nejde se divit, ze si hlavni hrdina vybral bohatou Liz Taylor, nez chudou Shelley Winters:-). Myslim, ze to slo ale zajistit pro nej jednodussi cestou... Slusne zahrane, pribeh mozna ne uplne originalni, presto dobry a pekny hudebni doprovod! ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Plánoval to, klamal, no neurobil to. Je vinný? Kvalitné obsadenie a solídne vyzerajúci príbeh ma presvedčil. Rok výroby nie je podstatný, čo sa potvrdilo. Sympatický M. Clift výborne bodoval vo filme Odtiaľ až na večnosť a tu svoje kvality opäť potvrdil. Zhodou okolností sa zaľúbi do dvoch žien. Jedna z nich je chudobná, druhá má peniaze, slávu a aby toho nebolo málo tak i tvár krásnej E. Taylor. Nedá sa dlho viesť dvojitý život, obidvom klamať, preto sa v jeho hlave zrodí nápad chudobnejšej príťaže, navyše tehotnej, nadobro zbaviť...Vrcholom filmu je nočná scéna na člne, ktorá má fakt hustú atmosféru. Bol som napnutý ako struna. Súdny proces i verdikt film výborne ukončujú. V roku výroby to muselo mať zaručene úspech. 80%. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Miesto na výslní sa na prvý pohľad tvári ako napínavý romantický triler, čím uspokojuje aj diváka, ktorý nemá záujem vo filme hľadať niečo viac. Na ten druhý a ďalší je to ale hlavne kritika spoločenských konvencií, pretože keď si preberieme situáciu, v ktorej sa Cliftova postava ocitla, tak za ňu nemôže ani jedna, ani druhá žena, čiastočne si za ňu môže sám, ale dostali ho do nej najma nezmyselné spoločenské doktríny (je zakázaný vzťah na pracovisku, dôležitosť spoločenského postavenia). Je zaujímavé sledovať a rozmýšlať, ako George vníma novú krásku vo svojom okolí, keď ju vidí iba v drahých šatách a drahom aute a či je príčinou jeho lásky k nej predstava života v luxuse, alebo jej krása. Stevens nepristupuje k postavám ako k prototypom, Taylor aj Winters hrajú mladé ženy z rozdielnych spoločenských vrstiev, ale sú zobrazené iba ako normálne zamilované dievčatá, najma v prípade bohatej dievčiny som rád, že nie je zobrazená ako jednorozmerná rozmaznaná pipka. Ak sme z noiroviek zvyknutí, že za nitky častokrát ťahá žena, tak tu je príčina nešťastia ukrytá podstatne hlbšie. ()

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

Elizabeth Taylor byla - hlavně v tomto filmu krásná :) Mám ráda Dreisera a jeho díla, a 50.léta jsou plné patosu :D Tenhle film je monumentální, věřím, že opravdu tehdejší dobu silně zasáhl - nejen krásou Clifta a Taylor, ale také, jak je to skvěle natočené a zrežírované. Za mě je to opravdu skvěle vytvořené :) Doporučuji, i když nemám ráda přeslazené okecávačky a "romantiku padesátých let" :) ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Úžasná adaptácia Americkej tragédie s prekrásnou Elizabeth, ktorá asi najlepšie pretavila to všetko, čo Dreiser chcel svojím románom povedať. Nie je to len dramatický príbeh samotný, je to poukázanie na spoločenskú situáciu a sociálne statusy zainteresovaných. Samozrejme, je tu trocha odklon viac do romantična, ale to vôbec nevadí. Bravúrne spracovanie, skvelé herecké výkony, jeden z naj filmov 50.-tych rokov. ()

Galerie (70)

Zajímavosti (6)

  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Theodora Dreisera, kerý byl inspirovaný skutečnou událostí. [Zdroj: Cinema] (Terva)
  • Premiéra filmu se konala v Graumanově Čínském divadle v Hollywoodu 14. srpna 1951 a reakce kritiky i diváků byla jednoznačná – skvělý film. [Zdroj: Jiří Žák – kniha Elizabeth Taylorová – Nebezpečný život] (Pavlínka9)
  • Režisér George Stevens nutil Elizabeth Taylor opakovaně skákat do ledového jezera, přestože její matka protestovala, neboť Elizabeth měla zrovna menses. Sara Taylor jako starostlivá matka se údajně bála, možná trochu přemrštěně, že její dcera po té scéně nebude moct mít děti. Nechala proto do dceřiných smluv připsat, že nemusí první dva dny menstruace pracovat, a klauzule zůstala ve smlouvách ještě dvacet let. Této klauzule Elizabeth Taylor také později využívala v natáčení velkofilmu Kleopatra (1963). [Zdroj: J. Randy Taraborrelli – kniha Elizabeth] (Pavlínka9)

Reklama

Reklama