Kamera:
Jóiči ÓgamiHudba:
Jóko KannoHrají:
Ai Kobajaši, Kóiči Jamadera, Megumi Hajašibara, Aoi Tada, Unšó Išizuka, Hóko Kuwašima, Iššin Čiba, Džúróta Kosugi, Rendži Išibaši, Júdži Ueda, Masuo Amada (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Animovaná sci-fi, natočená podle úspěšného japonského televizního seriálu, začíná v roce 2071. Mars je v ohrožení! V předvečer svátku Halloween vybuchne na dálnici nedaleko kráteru, kde leží hustě obydlené město, teroristická bomba. Výbuch má děsivé následky - 500 mrtvých a zraněných, jež zřejmě zasáhla chemická zbraň. Na dopadení útočníků je vypsána vysoká odměna, a tak se na scéně objeví Bebop a jeho parta a dají se do práce. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (114)
Své sliby mám ve zvyku plnit včas, a proto jsem neotálela a pustila si film o vesmírné čtyřce (vlastně pětce, promiň, Eine... :) ) z lodi Bebop, co nejdříve to bylo možné. Chtěla jsem jim totiž dát ještě jednu šanci, poté, co mě seriál mírně zklamal. Po čem jsem toužila, co mohlo vylepšit můj názor a změnit mě ve vášnivou fanynku tohoto anime? Přítomnost všech hlavních postav a jejich vzájemného špičkování, scénář celovečerního snímku, hudba kvalit prvních dílů seriálu a samozřejmě i slušně odvedená animace. Jelikož se příběh odehrává někdy v časovém rozmezí seriálu, vystupují zde opravdu všechny hlavní protagonisté. Každý má svůj prostor, každý si vyrazí ven z vesmírné lodi a ovlivní události. Nechybí vtípky, Ediny říkačky, geniální Einovy myšlenky ani obvyklý hlad na palubě. Horší už je to se scénářem, který se mi zdál jako "máslo rozetřené na příliš velký krajíc chleba". Přiznám se, že biochemický útok není zrovna téma pro mě, ale i tak si svým rozpracováním nezaslouží více než dva díly seriálu. Asi od poloviny filmu se mi zdálo, že každá akční scéna musí být ta finální, protože už bylo snad vše vyřešeno. Ani hudba bohužel narozdíl od animace nesplnila mé očekávání. Můj sen se rozplynul, realita je taková, že i přes jeho nesporné kvality nikdy nebudu Cowboye Bebopa milovat. Jen díky tomu, že jsem se ráda setkala se starými známými, dávám 3 a ½*, ale tentokrát zaokrouhlím dolů ()
Akční anime jízda s velmi zábavnou posádkou lodi Bebop. V první půli má film nastavené velmi svižné tempo (příběh hnedka vtáhne do děje; akční sekvence bezchybné; poměrně příjemná animace), v druhé části snímek již zvolní trošku nohu z pedálu rychlosti, což je škoda, přesto ještě za slabších 5 hvězd. Už chápu, proč je toto dílo tak oslavované :o)). ()
Nechýba tomu nič, čo robí japonské animované filmy japonskými animovanými filmami. Zázračné je, že aj keď preniknete do spôsobu, ktorou sú tieto príbehy podávané, tie najlepšie z nich vás neomrzia a vždy niečím drobným prekvapia. Bude to asi šťastne vymyslená štruktúra a asi tu svoje zohrávajú aj prakticky neobmedzené možnosti tvorcov. Zjednodušene povedané – stačí skvelý nápad a ceruzka. TO je na výsledkoch fest cítiť... ()
Jedna delší trampota téhle bandy, působící víc jako pouhý prodloužený díl seriálu než jako samostatný film. Ale líbil se mi snad ještě víc než seriál sám. Zajímavý příběh, plno akce, vtip, všechny známé postavy, atmosféra, jazz, standardní 90's animace, překvapivě málo hluchých míst. Palec nahoru. 8/10 ()
Všechno, co v mých očích dělalo ze seriálového Cowboy Bebopa něco víc než jenom obyčejné řadové anime, je pryč. Pryč jsou dlouhé oddychové scény, kde se nemluví nebo mluví o vážných věcech. Pryč jsou scény z běžného života. Pryč jsou umělecké záběry. Pryč jsou osamělé údery do strun kytary a jazz. Pryč je cestování vesmírem a s ním téměř jakýkoliv pocit, že by se děj odehrával v budoucnosti. Pryč jsou srdceryvné příběhy z minulosti kromě občasného prohození mezi větami. Pryč je komplexnost postav. Možná bych hodnotil o něco výše, kdyby byl film zařazen jak má být, mezi 22. a 23. session. Takhle je to ale nastavovaná kaše bez chuti a barvy, která má tu smůlu, že následuje po několikachodových hodech. A jako zákusek je to ve své přepálené délce více než čtyř epizod příliš velké sousto. ()
Galerie (36)
Photo © Columbia TriStar Films
Zajímavosti (5)
- Jako i v seriálu Kovboj Bebop: Lovec odměn (od r. 1998) se i ve filmu pokračuje v tradici pojmenovávání dílů podle známých písniček. V případě filmu se jedná o skladbu "Knockin' on Heaven's Door" od populárního písničkáře Boba Dylana. (P. J. D.)
- Kvůli nedostatku času požádal Shinichiro Watanabe své dva kolegy, aby za něj vytvořili dvě stylově odlišné části filmu. Hiroyuki Okiura tak režíroval úvodní titulkovou sekvenci a Tensai Okamura westernový film, jež sleduje Jet v autokině. (Raztubyl)
- Prostředí filmu je silně inspirováno Marokem. (P. J. D.)
Reklama