Režie:
Adam McKayScénář:
Adam McKayKamera:
Linus SandgrenHudba:
Nicholas BritellHrají:
Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence, Meryl Streep, Cate Blanchett, Rob Morgan, Jonah Hill, Mark Rylance, Tyler Perry, Timothée Chalamet, Ron Perlman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Dva astronomové vyrážejí na mediální turné, aby varovali lidstvo před smrtící kometou, která se řítí přímo na planetu Zemi. Zdá se ale, že to nikoho nezajímá. (Netflix)
Videa (32)
Recenze (1 226)
Adam McKay nám chce něco sdělit a dělá to (opět) velmi efektně. Ovšem co přesně to je, tím už si nejsem tak jistý. McKay se trefuje do post-faktické reality 21. století, za jejíž podobou jsou v lepším případě chladní byznysmeni, v horším do sebe zahledění vizionáři. Podobně jako v Sázce na nejistotu (a s o poznání svěžejším stylem, než jaký jsme viděli třeba v Soderberghově nedávném Pracím automatu) se v duchu přísné satiry dozvídáme, na čem naše společnost momentálně stojí. Výsledkem je vyhrocenější variance na Network o půl století později, která sice na spoustu problémů s nekompromisním humorem ukazuje, zároveň však trpí typicky dobovými problémy – rozklížeností, občasnou scenáristickou překotností a křičením hlasitých statementů bez vybudování dostatečného základu. První necelá hodina se pyšní skvěle úzkostnou atmosférou a kdyby v tomto duchu McKay pokračoval ještě chvíli, a pak film ukončil, výrazně by zamíchal kartami v mém žebříčku nejlepších letošních filmů. Od psychologicky relevantní připomínky toho, jak každodenně řešíme malichernosti, však uhne k rozmáchlejším tématům. Širší společenský pohled je pro téma satiry samozřejmě nezbytný, přesto v této fázi může být McKay rád, že sehnal tak početnou skvadru skvělých herců, kteří prodají i slepé příběhové linky. A tak snímek doklopýtá až k emociálně fungujícímu konci. Nakonec tedy převládá spokojenost, v lecčem i větší než u Sázky na nejistotu; nechybělo ale mnoho, ale mohli jsme řešit skutečně extrovní pecku. Více zde. ()
Trefná a velmi povedená satira, ale zároveň jeden z nejdepresivnějších filmů, co jsem za poslední dobu viděl...je to takový filmový kompilát všeho, co devastuje západní společnost - všudepřítomná mělkost a povrchnost, zhoubný vliv sociálních sítí, bulvarizace zpravodajství i žurnalistiky obecně, navázání korporátu na politické elity, oligarchizace politiky, populismus, narcistní a neschopní politici, hluboké štěpení společnosti...vlastně jediné, co v západní společnosti funguje, jsou technologie ... V amerických reáliích je kritika jasně adresná (Trump a jeho elektorát), ale dobře to známe i tady u nás (Trumpovi republikány tu lze asociovat s voliči agenta StB Bureše a Pitomia), pod povrchem samozřejmě dříme klimatická krize a vlažný přístup k jejímu řešení. Dobrovolně se řítíme do záhuby, čehož je tahle satira příhodnou metaforou... ()
Podobný problém, jako s druhým Boratem - tváří se to jako "sžíravá satira o světě, v jakém žijeme", přitom to líně střílí do těch neočividnějších terčů. Nevěřím, že by podobné teze o Trumpovi, sociálních sítích, Fox News nebo rozdělené společnosti nedokázal vyseknout průměrně vtipný komentáror jakéhokoliv mainstreamového deníku. McKay bohužel až na úplný závěr pochopí, že z dobré komedie má zatrnout, a proto je scéna večeře, během níž se o apokalypse ostentativně nemluví absolutním vrcholem filmu, i když do něj nepasuje. ()
Výborne som sa bavil. Trailer ma nijako zvlášť neupútal, ale film je iný level, našťastie...Keby to vždy tak bolo. Kvalitných a známych hercov je tu hromada a každý dostáva priestor. Niekomu stačí tak málo, aby si získal vašu pozornosť napr. Streep, Hill, Blanchet... DiCaprio napriek väčšiemu priestoru nestrháva na seba pozornosť za každú cenu, je jedným z nich, jeho prejav je taký civilnejší a skvele zapadol. Príbeh je úžasný, na prvý pohľad možno lacný, ale to spracovanie, dialógy a hlavne tá neuveriteľná podobnosť so súčasnou situáciou vo svete je neuveriteľná. Podobne tu dnes máme rozdelenú spoločnosť, rovnako zatvárame ústa doktorom, ktorý majú iný názor, médiá dostávajú peniaze od štátu a chrlia iba jednostrannú propagandu a pravda sa v médiách už nejak nenosí... Film skvele poukazuje na súčasnú zvrátenú spoločnosť, povrchnosť, nenažratosť, korupciu, ovládanie... Veľmi trefný film, ktorý presne poukazuje kde sa ľudstvo v súčasnosti nachádza. 80%. ()
Příliš skutečné a rovněž příliš neskutečné. Uvidím, co si budu myslet, až se mi to trochu rozleží. Režisérův styl se nyní potvrzuje jako jedninečný a identifikovatelný, ale The Big Short mi připadal víc nenucený, tedy asi lepší? Rozhodně jsem po něm měla mnohem silnější pocit, že se lidstvo řítí do záhuby. Zde bylo příliš momentů "napodobování" reality tak nezajímavých, až jim to skoro ubralo ten satirický význam a byly jen nudné, konkrétně například postavu Ariany Grande mohla ztvárnit nějaká opravdová herečka, není-liž? Nelíbilo se mi ani jak profesionálové jako Meryl, Jonah, Mark nebo Cate pojali své role. (Abych to vyvážila: Jennifer, Leo, Rob, Melanie skvělí, Timothée možná taky, i když se mě zmocňuje pocit, že občas začíná hrávat ve filmech "sám sebe".) Tohle je spíš jako pokračování Idiocracy než cokoliv jiného. Což by samo o sobě teoreticky mohlo stačit, kdyby to byl záměr, ale myslím, že autor se pokoušel o něco sofistikovanějšího. TL;DR: Film jako takový se mi moc nelíbil, ale všechno to frustrované řvaní bylo velmi terapeutické. ()
Galerie (181)
Zajímavosti (29)
- V 50. minutě, když dojde k přerušení vysílání, běží zrovna v televizi reality show Too Hot to Handle (od r. 2020), která je rovněž z produkce Netflixu. (LucasAbelle)
- Ve 21. minutě vidíme na stole prezidentky Orlean (Meryl Streep) fotku s Billem Clintonem a Mariah Carey. (Duoscop)
- Adam McKay prozradil, že, Leonardo DiCaprio měl problém s tím, že by se Meryl Streep měla ve filmu ukázat nahá, s čímž sama herečka problém neměla. Na naléhání DiCapria ve filmu nevidíme nahé tělo Meryl Streep, ale její dvojnici. (Streeper)
Reklama