Reklama

Reklama

V roce 2035 jsou roboti součástí každé domácnosti a lidé jim důvěřují. Až na jednoho – trochu paranoidního detektiva Dela Spoonera (Will Smith). Ten je přesvědčený, že zločin, který právě vyšetřuje, spáchal robot. Vyšetřování ho přivede k odhalení děsivé hrozby pro lidskou rasu... Společně s psycholožkou Susan Calvenovou vyšetřují smrt doktora Milese Hogenmillera, vědce, který pracoval s roboty pro U. S. Robotics. Příčinou smrti byla sebevražda, ale Spooner je přesvědčený, že vědce zavraždil robot. Tři zákony robotiky však zaručují, že taková věc je nemožná… (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (1 074)

Boss321 

všechny recenze uživatele

Bravurní sci-fi se skvělým námětem, parádní atmosférou a hlavně coolmanem Willem Smithem, který si mě tímto filmem definitivně získal. Hlavně kvůli němu je ta pátá hvězdička, protože na jeho místě si opravdu nedovedu představit někoho jiného. Alex Proyas po slabším Než se staneš superstar, potvrdil pověst obrovského talentu a nemohu se dočkat jeho dalšího dílka. Kdykoli mám chuť na svěží, příjemný snímek se spoustou vtipných hlášek, tak vždy sahnu po Já, Robot. Kdo neviděl nemá představu o co přišel...... ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Je parné léto a k tomu neodmyslitelně patří pořádný popcornový nářez. A protože rudoch Hellboy se zatím pozdržel kdesi za oceánem, pozornost si zatím jednoznačně zaslouží testosteronový bijec Will Smith, o němž producenti i režiséři moc dobře ví, že zpomalený a naštvaný chutná úplně nejlépe. Jeho drsná frackovitá image se zúročila i zde - těžko si na pozici rozporuplného vyšetřovatele záhadné (sebe)vraždy v přetechnizovaném roce 2035 představit někoho stylovějšího. Hláška střídá hlášku, pátrání se příjemně rozvíjí a iluze fungujícího světa se neustále prohlubuje. Scénář po delší době přichází s poměrně originálním námětem, i když to občas malinko zaskřípe a zavane moderním popem pro celou rodinu - zlí roboti jsou červení, hodný robot všechny zachrání atd. V globálu je však atmosféra příjemně temná a lehce odkazuje na Blade Runnera, i když jeho kultovního statutu snímek určitě nedosáhne. Triky mají naprosto oslnivou kvalitu (roste tu velká konkurence ostatním trikovým gigantům), roboti působí zcela přirozeným dojmem a když přijde na akci, dostávají všechny vaše smysly pořádně zabrat - rotace kolem osy, bullet-time a ostatní trademarky současného „postmatrixovského standardu“ přicházejí v jednom úhledném balíčku. Alex Proyas pobral to nejlepší z Vrány, Bad Boys a Minority Report, celek mírně přisladil Asimovem (prostě si od něj vzal roboty ;) a pod nálepkou akční sci-fi prodal na velice líbivém podnose. Co na tom, že má jeho film mnohem blíže k čiré komerci, než k artfilmu, který by stál za delší přemýšlení - je přece to léto. Vyrážejte do kin! ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Znepokojenie z možnej rovnakosti. Je až taký rozdiel medzi stvorením a zrodením ? Znepokojenie z existencie nového, inteligenciou človeku blízkemu druhu. Napriek stále vyspelejším technológiám, isté veci sú zatiaľ tabu (klonovanie ľudí, výroba biohumanoidov). Film ponúkol v prvej polovici prostredníctvom vízie blízkej budúcnosti úvodné pochybnosti vynikajúcim skĺbením akcie a deja, aby nakoniec skĺzol k efektnej akčnej naháňačke s nejednoznačným vyústením. Lesklí priesvitní roboti pôsobili akoby tiene ľudí, vykonávajúcich pre nich ponižujúce a časovo zbytočné úkony. Miestami pripomínali nechcené, odložené rovnaké dietka, alebo výtvory s vlastnou smutnou dušou.(najmarkantnejšie pri scéne v skladisku vyslúžilých robotov). Pekný príklad vytvorenia diela , ktoré sa dá príjimať rovnocenne vo viacerých rovinách. Zaujalo ma aj pomerne korektné správanie ľudí vo filme: akoby chceli ukázať všadeprítomným, večne slušným a úslužným robotom, že aj oni vedia byť takí istí. 70% ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Hemží se to tu pochvalnými slovy, ale já v tom nic extra nevidím. A není to proto, že bych měla něco proti žánru jako takovému, ale nestačí mi sympatický polda, sympatický robot, sympatická vědátorka a trik na triku. Potřebuju být v napětí, mít strach, někomu fandit, v někoho věřit, potřebuju přemýšlet a hlavně potřebuju být překvapovaná. V tomhle filmu bylo na co se dívat, nebyla to nuda, byla to zábava, to bezesporu, ale když já holt chci, alespoň pokud jde o lidstvo na Zemi, nějakou tu hlubší myšlenku, ne revoluci v prášku. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Alex Proyas prešiel od temer undergroundovej (i keď A-čkovej) produkcie (Dark City, Vrana) k ťažkej komercii. Dopadlo to na výbornú a snáď sa mu podarí ostať svojským aj v jeho ďalších projektoch. Willa veľmi nemusím ale sem mi úplne sadol. Príbeh je celkom inteligentný, i keď som sem tam musel vypnúť mozog, ale celkovo to bolo možno dvakrát. Za počítačové triky má tento film Oscara istého, skutočne je na čo sa pozerať. Plné hodnotenie však nemôžem dať, je to skôr na 4,5 * lebo tomu ešte chýba to "niečo" čo potrebujú päťhviezdičkové filmy. ()

Galerie (155)

Zajímavosti (40)

  • Písnička, která hraje na začátku filmu, když Spooner (Will Smith) ráno vstává, je „Superstition“ od Stevieho Wondera. Když chce doktorka Calvin (Bridget Moynahan) u Spoonera pustit přehrávač, hraje „Rescue Me“ od Fontelly Bass. (SONY_)
  • Původní scénář Jeffa Vintara se jmenoval "Hardwired" a rozehrával příběh ve stylu klasické detektivky - technicky vzato neměl nic společného s příběhy Isaaca Asimova. To bylo ješte v produkci Disneyho, kde si s myšlenkou na jeho natočení pohrával režisér Bryan Singer. Pak se dostal do studia Fox, které Vintara znovu najalo, aby děj upravil do podoby vysokorozpočtového blockbusteru a začlenil do něj asimovovské prvky (Foxové totiž disponovali příslušnými právy). Pozdější spoluscenárista Akiva Goldsman nakonec provedl další úpravy, aby látka více seděla Willu Smithovi. (imro)
  • Kód garáže detektiva Spoonera (Will Smith) je 911. Stejné je v USA telefonní číslo na policii. (Pavlínka9)

Související novinky

Ocelové jeskyně míří do kin

Ocelové jeskyně míří do kin

28.07.2016

Isaac Asimov vymyslel tři zákony robotiky a napsal stovky knih, takže je docela fascinující, že se dočkal jen dvou hollywoodských filmů. Chris Columbus natočil Pozitronového muže (aka Andrew - člen… (více)

Jaime Lannister jako mstivý egyptský bůh?

Jaime Lannister jako mstivý egyptský bůh?

07.06.2013

Další urostlý blonďák v roli nebešťana, který sestoupí mezi smrtelníky a předvede jim, zač je toho kladivo? I když v tomto případě spíš kopí, bitevní palici nebo efektní dvojzubec. Nikolaj Coster… (více)

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

15.04.2012

Po rozsáhlých přípravách mu studio Warner na poslední chvíli zrušilo biblickou akční fantasy Paradise Lost. Tvůrce Vrány, Já, robot a Proroctví tudíž hledá náhradní projekt. Zřejmě se jím stane… (více)

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

23.08.2008

Tři značně odlišné projekty v dnešní novince spojuje fakt, že osobnosti, které za nimi stojí, nedávno spolupracovali na mysteriózním thrilleru Knowing. Především je tady režisér Alex Proyas, tvůrce… (více)

Reklama

Reklama