Režie:
Petr KubíkKamera:
Pavel KoppHudba:
Lukáš Daniel PaříkHrají:
Eliška Křenková, Natalia Germani, Marek Lambora, Simona Zmrzlá, Vojtěch Kotek, Jan Révai, Martin Písařík, Jakub Ouvín, Veronika Freimanová, Roman Zach (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Mladá alchymistka Amélie (Eliška Křenková) získává zakázanou kouzelnou moc: dokáže částečně ovlivňovat tok času. Zneužívání nových schopností ji však rozštěpí v čase a Amélie ze současnosti se tak setkává s Amélií z minulosti, která ji od té chvíle provází na každém kroku. Z dávno zapomenutých temnot času navíc povstává nová hrozba, alchymista nazývaný Pán run (Ján Jackuliak), jenž touží získat vládu nad veškerou magií v Oberonu. Aby se mu to podařilo, musí Amélii připravit o vládu nad časem. Amélie se spolu se svými nerozlučnými přáteli princeznou Ellenou (Natalia Germani) a princem Janem z Calderonu (Marek Lambora) vydává do kouzelného města jménem Ayra, kde sídlí Společenstvo alchymistů, které se zapřísáhlo magii ochránit. Po jeho boku se Amélie musí postavit nejen dosud nejmocnějšímu protivníkovi, ale také svojí vlastní touze po zakázané moci. (Bohemia MP)
(více)Videa (1)
Recenze (205)
Mnohem lacinější a scenáristicky nevyvážené. To je škoda. Bere to snad každý prvek z nějaké úspěšné fantasy a snaží se z toho poskládat myšmaš, který má ohromit. Největší mínus je Křenková, ta totiž neumí vůbec hrát. V prvním díle, kde přicmrndávala, to tolik nevadilo. Teď to mlátí do očí, protože Segal je proti ní bůh emocí a herectví. ()
Většina předností jedničky zmizela, Natalia Germani už hraje jen druhou vagínu. Čarodějnice Simony Zmrzlé také ustoupila do pozadí. Navíc pokračování nese nesmyslný název Princezna zakletá v čase. Princezna se do časové kletby a smyčky už napodruhé nedostala. Tvůrčí tým, který od minula nedostál změn, se rozhodl ve dvojce pro větší invenčnost. Divák má tedy před sebou složitější děj a do popředí se dostává mladá alchymistka Amélie (Eliška Křenková). Ta nyní získala zakázanou schopnost částečně ovlivňovat tok času, což má za následek její rozštěpení v čase, v praxi to znamená, že Amélie ze současnosti se setkává s Amélií z minulosti. A na scénu vypochoduje Pán run Jan Jackuliak se slovenským přízvukem, který touží získat vládu nad veškerou magií. Vypravíme se na dobrodružnou výpravu do města jménem Ayra, kde sídlí alchymisté, co mají na starost chránit magii. Pod vedením alchymistky, kde ji doprovází prkenný Marek Lambora, Natali Germani, u které můžeme jen přemítat, jestli má pod šaty spodní prádlo, Martin Písařík, který zastupuje spolu s liliputánem komické postavy. Zjeví se i Vojta Kotek. A jeden se diví, jak to je to celé neakční a upovídané. Nějaká akce v podstatě nastupuje až v samotném závěru. Chybí jí velkolepost, ostatně absence nějaké rozmáchlé a spektakulární scény provází celé tohle pokračování. Dokonce mně nejednou celé to ne až tak funkční počínání přišlo nemálo směšné. Kostýmy, triky a scenérie jsou téměř katastrofa. I jednička tím trpěla, dařilo se jí ale svěžími režijními postupy tyto nedostatky maskovat. Tady už není co by je maskovalo. Výpravně se film většinou odehrává v interiérech nebo v lepším případě na jakémsi nádvoří. A čiré zoufalství představuje Tereza Mašková, která zazpívá se středověkou kapelou. Dvojka ukazuje, jak je na tom česká tvorba s žánrem fantasy. Do filmu by se muselo nalít mnohem více finančních prostředků, aby vypadal patřičně dobře, herce by musel někdo naučit hrát, aby to nevyznělo jako parodie, a režisér Petr Kubík by měl krotit vášně i ambice, neboť režijně v této oblasti příliš nevynikl. A tak za tu tvůrčí odvahu a pokusy o scenáristickou invenci se na ten průměr dostaneme. 5/10 ()
Nebylo to špatné, ale s dcerou jsme se shodli na tom, že jednička prostě byla lepší. Ano musím porovnávat. Píseň v dvojce nebyla vůbec špatná, ale kdyby ji nazpívala Křenková s tím svým chraplákem, mohl by to být lepší. Taky za zmínku stojí, že celé pokračování právě vede Eliška a na princeznu tak tak nějak pozapomnělo. Navíc to skoro vypadá, že víc princezna byl urázlivý princ :) ()
Dobré pokračovaní hezké fantasy pohádky. Ano pokud se u prvního dílu se mohla jevit inspirace třeba filmem Na hromnice o den více. Tak u tohoto dílu se muže zdát podobnost s Kam doskáče ranní ptáče (dospělá americká verze se jmenuje Jako vejce vejci) a poté Avengers: Infinity War. Když tedy místo kamenů nekonečna dosadíte prvoruny. Ale opět je v pěkném českém hávu fantasy pohádky. Run je více než na shromáždění neonacistů, ale tady to nevadí. Vyrovnám to 4 velkými rudými pěticípými hvězdami. Pokud vznikne další díl a bude mít přijatelnou kvalitu zlobit se nebudu. ()
Kdyby byl scénář natolik kvalitní jako je technické zpracování, je to nejlepší český film desetiletí a české fantasy všech dob. Takhle nějak si představuju toho Posledního z Aporveru. Jenomže princezna Germani je tam na hovno, Lambora směšný, a Roman Zach při vší úctě vzbuzuje spíš smích. Od útoku na město je to ale super film bez výhrad. Krásné Simoně bych dal ještě větší roli, sice jí tu démoničnost nikdo moc nevěří, ale vypadá skvěle. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (12)
- Premiérové vysílání na televizní stanici Prima sledovalo přes 432 tisíc diváků starších 15 let. (rublik05)
- Titulní píseň „Cesta z bodláčí“ nazpívala Tereza Mašková. (Adria11)
- Schwarzenberská hrobka v Domaníně byla zvenku použita jako kobka, kde Amélie (Eliška Křenková) bojovala s Alazarem (Ján Jackuliak). (sahe)
Reklama