• Rosomak
    *****

    Pro mě nejkrásnější Vláčil a zároveň jeden z nejlepších filmů české kinematografie. Má to hloubku, má to přesah, nesnaží se divákovi podlézat a hlavně je to plné nádherných obrazů, které nejsou prvoplánové a v nichž Vláčil dokáže zobrazit nezobrazitelné... Údolí Včel je prostě záležitost, kterou je třeba vidět. A ne jednou.(28.4.2008)

  • Boss321
    *****

    Tak tomuhle říkám filmový zážitek. Obraz středověku podaný takovým způsobem jakým to uměl jen génius českého filmu František Vláčil. Atmosféra snímku je dokonale budovaná a za pomoci dokonalé černobílé kamery a famózní hudby Zdeňka Lišky jsem měl na 90 minut pocit, že jsem se opravdu ocitl ve středověku. O hereckých výkonech je zbytečné se dlouze rozepisovat. Tehdy začínající Petr Čepek mě dokonale odrovnal a Jan Kačer, který ztvárnil Armina von Heiden, zde nejspíš odehrál nejlepší výkon své kariéry. Těžko se věří faktu, že film vznikl pouze na popud filmového studia, aby se upotřebily kostýmy z Markéty Lazarové. Pro někoho možná těžko snesitelný snímek, ale jedná se o dokonalé filmové umění............(26.11.2008)

  • Marigold
    *****

    Bergman po česku? Aspoň tak to vnímám já, protože Vláčilovo pošmourné a zašpiněné vidění středověku ho ke švédskému géniovi hodně přibližuje. Stejně jako obřadnost gesta i slova, váha na jediný obraz, který zdánlivě nic neříká a přitom mluví každým detailem. Körnerův scénář je vystavěný mistrovsky, buduje kámen po kameni schodiště k závěrečné tragédii, která se vynoří z téměř harmonické oslavy pohanství středověku. Čepek, Kačer a další herci z Činoherního klubu vnesli do příběhu nádech divadelnosti, pomalost, důraz na každé slovo i čin. Zdeněk Liška zase potvrdil, že byl výjimečným skladatelem, jakkoli občas v podivném žoldu: jeho světský i náboženský hudební doprovod precizně podbarvuje tiše bzučící drama o dvou stranách víry. Ačkoli bylo Údolí včel celkem nelítostně zadupáno Novou vlnou, v čase dokázalo dominanci komplexní umělecké výpovědi nad dobovým filmařským experimentem. Při vší úctě k Nové vlně, tohle je prostě o třídu jinde.(26.1.2004)

  • Jansen
    *****

    Chladné a mrazivé obrazy Vláčilova středověku, tentokrát spojené jasnou dějovou linkou. Fanatický rytíř asketického křižáckého řádu Armin von Heide dokazuje, kam až může zajít náboženská víra v drsném 13. století. Sugestivní syrový film, který by se dal nazvat z pohledu křižáckého řádu hrdinským eposem za záchranu víry a lidské duše, z pohledu běžného člověka té doby náboženským fanatismem, který zmařil spoustu lidských životů.(8.5.2008)

  • kajda.l
    ***

    Po formální stránce geniální snímek s naprosto skvostnou kamerou a výbornými výkony nejen hlavních herců (v menších rolích excelovali Josef Somr s Janou Hlaváčkovou). Jenže, jestliže mě film nedokáže chytnout po obsahové, emocionální a duchovní stránce a navíc mám po celou dobu pětadevadesátiminutové stopáže (subjektivně nekonečných pět hodin) pocit, že mě film kope do zadku, nemůžu hodnotit více jak třemi hvězdami. Nedokážu ani skousnout můj odpor k náboženským fanatikům a jejich žvástům všeho druhu. A ano, nejspíše jsem ignorant vůči tvorbě pana Vláčila, je na mě příliš geniální, stejně jako komentář Radka99. (opakovanou projekcí se již trápit nebudu) 70%(8.4.2012)

  • - Takřka veškeré důležitější role ve filmu byly obsazeny členy divadelního souboru Činoherního klubu. (DaViD´82)

  • - Drevo na dostavbu kláštora dodal lesný závod Jaronín a psov si filmári zapožičiavali z chovnej stanice od Pohraničnej stráže. (Raccoon.city)

  • - Ve skupině tří hudebníků je k zahlédnutí i Jiří Stivín. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace