Reklama

Reklama

Pozadí událostí

(seriál)
  • angličtina Behind the Curtain (festivalový název)
Česko, 2022, 5 h 2 min (Minutáž: 74–77 min)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Vojtěch Bohdanovský (Jiří Havelka) a Soňa Kostková (Petra Hřebíčková) jsou sourozenci. Oba učí na Univerzitě Palackého v Olomouci, oba prožívají krizi v manželství: Vojtu s pětiletým synem opustí žena, Soňa, připoutaná ke dvěma dětem, čelí manželovým nevěrám a věčnému přehlížení. Vojta ve volném čase píše detektivky. Soňa se jím nechá inspirovat a vydá pod pseudonymem velmi úspěšný erotický román Pozadí událostí.  Do funkce děkanky filozofické fakulty je zvolena ambiciózní Alice Klusová (Jitka Čvančarová). Ve snaze vymýtit veškeré projevy přežívajících sexistických stereotypů na škole se do jejího hledáčku se dostávají pedagogové a studenti, kteří pomyslnou etickou hranici překračují. Situace na univerzitě eskaluje ve chvíli, kdy dojde k sexuálně motivované vraždě studentky. Vyšetřováním případu je pověřena pětatřicetiletá kriminalistka Lída Stehlíková (Martha Issová), která žije v partnerském vztahu se ženou, s níž čeká rodinu… (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele Amonasr k tomuto seriálu (4)

Paridův soud (2022) (E01) 

První díl budí dojem prvotiny nějakého začínajícího scenáristy s debutujícím režisérem a souborem herců ochotnického divadla. Vše je až křečovitě vykonstruované, neživotné dialogy šustí papírem a strojené přehrávání některých postav je až nesnesitelnou karikaturou (především Vančura, Čvančarová). Tvůrci jako by chtěli uvařit dort stylem pejska a kočičky, aby v něm bylo úplně všechno, jenže ono se to nějak nespojilo. Uvidíme, co přinesou další díly... ()

Pozadí událostí (2022) (E02) 

Ani druhý díl neznamená žádný kvalitativní posun - děj je stále stejně vyumělkovaný a strojený, tvůrci jakoby zůstali bezradně stát na místě a jen nastavují stále stejnou kaši nevalné chuti. Sázejí navíc divákovi před nos jedno klišé za druhým, snad v naději, že některé rádobyvtipné, ve skutečnosti však spíše nejapné repliky, se stanou aspoň hláškami. Dvojice Jarchovský - Hřebejk už má evidentně svůj tvůrčí vrchol dávno a nenávratně za sebou a o Pelíšcích se jí může už jenom zdát. Vulgarita a sexuální narážky stěží můžou samy o sobě zaujmout, když je za nimi jen myšlenkové prázdno. Kdyby ta parodie některých postav nebyla aspoň tak křečovitě chtěná. ()

Střet zájmů (2022) (E03) 

Tak jako se opakovaná lež postupně stává pravdou, tak se i opakovaná nekvalita v minisérii stává postupně normou, na kterou si divák tak nějak zvyká. Nedá se říct, že by to byla nuda se na příběh dívat, spíš překvapuje jakýsi amatérismus v jeho zpracování, který bohužel celkový obraz i jednotlivé scény dost znevěrohodňuje. Amatérsky působící výkony profesionálních herců jsou pak asi spíš toho důsledkem než příčinou. ()

Rošády (2022) (E04) 

Tvůrčí bezradnost dostoupila v tomto díle vrcholu. Ne, že by se člověk občas nezasmál některým kabaretním výstupům, ale jako celek se to zde už úplně rozpadlo. A víc dodávat ani netřeba, škoda slov. I zpovykaní profesionálové jsou jak vidno schopni odvést naprosto začátečnickou práci. ()

Související novinky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

Reklama

Reklama