Ochránce
Obsahy(1)
Na brněnské základní škole dojde ke rvačce mezi romskými a bílými žáky. Nová ministryně pověří ombudsmana, aby na místě situaci uklidnil. Aleš Pelán (L. Vaculík) se ocitá ve škole, kde si učitelé nevědí rady a dětem je všechno jedno… (Česká televize)
Recenze (43)
Zástupce ředitelky si mě získával krůček po krůčku a v druhé půlce už mě měl na lopatě, znalý prostředí, chování dětí, dobrý učitel, který to nevzdává.. Pravdou je, že děti rychle poznají, kdo na ně stačí a kdo ne, tomu začínajícímu učiteli tropily pořádnou neplechu.. Rozuzlení bylo poněkud úsměvné, žádný rasismus a ani politika, že.. Nicméně když tvůrci otevřou několik ožehavých témat a pak z nich jen smířlivě vybruslí, je to mýma očima škoda.. Pánové Vaculík, Plesl a Dalecký se mi moc líbili, byli prostě báječní.. ()
Nuda z Brna. Na jedné brněnské rasově smíšené základní škole dojde k incidentu. Mně to přišlo směšné, i směšně natočené, ovšem školní kuloáry šly do kolen. Posuďte sami: Marsell Bendig vytáhne vystřelovací nůž na svého tvarohového vrstevníka. Následné je ministerstvem školství vyslán školní ombudsman, aby celou mimořádnou událost století řádně vyšetřil. A to je jen začátek. Objeví se zároveň tajně pořízená nahrávka ze školní třídy. A to je tedy případ vhodný pro brněnského Hercula Poirota! V Brně by mu měli postavit pomník, kdyby existoval. Budeme se muset spokojit jen s Lukášem Vaculíkem a Jaroslavem Pleslem, který mu při vyšetřování asistuje. S tímto seriálem končím hned po jedné zhlédnuté epizodě. Nic proti tématu rasové segregace, ovšem s tím už přišel Tomáš Magnusek v Bastardech. Tohle bylo tak nezáživné a unylé. A zbavené veškeré kontroverze. Řešilo se rázem mnoho jiných záležitostí, koho zajímalo nějaké tajně pořízené video a jeho instalace v učebně, rasové rozdíly rázem ustoupily do pozadí. Vaculík má to nejlepší za sebou. A když je nedostatek romských herců, ochotně zaskočí Zdeněk Godla. Existenci inkriminované nahrávky jsem nechápal. Vůbec nic skandálního na ní nebylo. Směšné bylo, jak do toho byl zapleten majitel přilehlé zastavárny. A aby těch hovadin nebylo dost, okrajově se řeší i řevnivost mezi Prahou a Brnem. Takže tahle epizoda otřesná úplně ve všem a nejvíce je na ní pozoruhodné na kost vyhublý Martin Havelka ve svém posledním tažení. 4/10 ()
Tak tohle bylo maso . Téma pro téměř všechny školy u nás a na Slovensku tiež . Segregace je , jak je vidět , hloupost a trpí tím všichni . Já myslel , že to natočil ten školník , kdo ví o co jde , ví , o čem mluvím a vono nee. Všechno je jinak. No , jak jsem již uvedl - je to maso . Chudáci učitelé a normální děti v těchto školách . Za mne dost dobrej díl . ()
Epizoda sama o sobě by nebyla špatná, kdybych z toho necítil, že tvůrci vlastně od nepohodlného tématu neudělali takový cimrmanovský krok stranou a místo hlubšího věnování se nepohodlnému tématu (Romové a jejich (ne)vzdělatelnost, prohřešky, které jsou podemokraticku přisouzeny oběma stranám) do trochu jiného žánru (pátrání po kameře, po zdroji videa). Už vlastně podruhé. Vzhledem k tématu je to trochu projev zbabělosti. ()
Polovinu dílu honíme tajemného pisatele, který natočil video. Osobně bych víc dala vyniknout situaci ve škole/třídě, ve sboru a proč to tak je. Ale na to by byla asi krátká stopáž. Větší zapojení Jaroslava Plesla bylo pro mě osobně plus, jeho postava mě baví a líbí se mi, že mě občas dokáže zviklat v tom, že si nejsem jistá, co si vlastně doopravdy myslí a na čí straně stojí. Celkově mám pocit, že se tu tvůrci spíš báli píchnout do vosího hnízda a pořádně ukázat na problém. 3,5* ()
Galerie (16)
Zajímavosti (4)
- Název odkazuje na stejnojmennou knihu a film Džungle před tabulí (1955). (sator)
- Pátá epizoda byla nejsledovanějším pořadem večera po 20. hodině, premiéru zhlédlo 1,26 mil. diváků (15+). Byl to zároveň nejlepší výsledek celého dne. (rublik05)
- Když jsou Aleš Pelán (Lukáš Vaculík) s šéfporadcem Havlíkem (Jaroslav Plesl) v zastavárně, lze z rádia slyšet skladby „Ich Will“ a „Mutter“ od německé industrial metalové kapely Rammstein. Obě pocházejí z jejich třetího studiového alba „Mutter“, které vyšlo v roce 2001. (rublik05)
Reklama