kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 21.7.2015  18:42

    Znáte ty budoucí herecké mega hvězdy, které kdysi braly role u podřadných režisérů, aby se proklestily na vrchol. Takovou obtížnou cestu zvolil Nicolas Cage, který v roce vzniku filmu zdaleka neplatil za hvězdného herce. Tenhle film mu vůbec nic nepřinesl. Pilot vrtulníku, kterého ztvárnil, je v tomto případě role poměrně plochá, která se neopírá o kvalitně vystavěný scénář. Ten je sepsán dost bídně z hlediska akčnosti a postupně zabředl do schematických kolejí, ze kterých nevyjíždí ani velmi schopná herecká sestava, kterou bezvýznamný režisér David Green nijak nepodporuje. Z filmu se mohla udělat mimořádně atraktivní akční podívaná, ale nic takového nečekejte. Nick Cage se bez zájmu plazí z jedné nezáživné scény do druhé nezáživné scény, když se zadaří, plazí se po lepé Sean Young. Tommy Lee Jones měl už také lepší herecké období. Alespoň nepůsobil tolik nesympaticky. Zápletka není úplně nezajímavá, dokonce je i neotřelá, ale ještě ji optimálně zpracovat. Režisér se s něčím takovým ani neobtěžuje. Akci se film vyhýbá úplně. Ta je ve filmu jen velmi řídce rozložena. Ničím výrazným na sebe neupozorní. V konečné fázi je akční složka téměř neznatelná. V lepších chvílích film nabídne nějaký pěkný záběr na letící vrtulník v zapadajícím slunci nad pouští, v horších chvílích film pekelně nudí. Drama se dá vnímat jako pocta vrtulníkům AH-64 Apache, ale s tím ostatním už je to bída. Zamrzí, že tak zdatnému hereckému obsazení nebyla poskytnuta živná půda v podobě stejně zdatného scénáře a především zdatného režiséra, který pokurvil, co se dalo. Výsledkem je slabý, schematický snímek, který absolutně v ničem diváka nepřekvapí, ani ničím nestrhne. Pár hodin po skončení filmu si z něj nelze vybavit vůbec nic. 20%

    • 21.7.2015  10:21
    Poltergeist (2015)
    ***

    Protože původní film byla zapičená, dnes už notně zatuchlá slátanina, nemůže jeho remake přesáhnout běžný hororový standard. Film se drží v převážné míře původní předlohy, inovace spočívají hlavně v aplikaci moderních technologií a film táhne jeho herecké obsazení. Jen ze Sama Rockwella, největší hvězdy filmu, jsem necítil žádné zanícení. Pokud byl svojí účastí na filmu znechucen, otráven, neměl roli přijímat. Oskar z toho nekoukal, mohl se připravit na roli v nějakém zapadlém, minoritním filmu, určeném do limitované distribuce. Takže, až na Rockwella, jsem byl s obsazením spokojený. Sexice Saxon Sharbino je novým objevem. Malá Maddie nebyla tak vzdálená té původní. Ksichtíkem si byly podobné, tmavá barvu vlasů ubírala na démonické uhrančivosti, kterou původní představitelka vládla. Ale chápu, ono taky brát roli po původní mrtvé herečce, není žádný rajc. Takže změna barvy vlasů byla na místě. Strašení ve filmu nemá požadovanou intenzitu. Původní film neměl žádnou intenzitu, hnusná břečka sto let za hororovými opicemi. Proto si myslím, že současný film neměl přebírat zastaralou formuli originálu. Nepříliš ostřílený režisér Gil Kenan toho nemá příliš natočeno a už tento jeho třetí režijní počin vykazuje vesměs známky rutiny a sterility. Kurva, to je takový problém do toho pořádně říznout, zahustit těch devadesát minut, co film trvá, takovým strašením, až se divákovi srolují trenky a divačkám praskne podprda?! Asi je. A nemyslím si, že je na vině rating přístupnosti PG-13, který v podstatě i tak každý horor devalvuje. Já nevím, kterou piču z vedení napadne dát hororu mamrdí přístupnost. Děcka ať si lezou na svoje filmy, na ty svoje stupid Mimoně, a já nevím, jaký ještě buzeranty, ale ať nechají horor hororem. Absence hardcore scén je fakt na hovno. Mě nezajímá, že nebyly přítomny ani v původním filmu. Tohle je nová verze, děcka můžou jít spát. Namátkou je zde taková pěkná scéna s vrtačkou. Režisér ji okleštil až na korek a výsledkem je pičovní scéna. Nová verze do jisté míry pracuje i s humorem. Vyskytuje se zde pár scén, včetně dvou závěrečných, které z filmu snímají serioznost. I postava mediálního vymítače duchů doznala podstatných změn. Z děsivého staříka v kloboučku je sympaticky maník v hučce s tváří Jareda Harrise. Sice bych se bez něj obešel, nijak filmu neprospěl, ale zásadní problém s ním nevyvstal. V nové verzi vzalo za své staré indiánské pohřebiště, na kterém stál postižený dům. Nově je to hřbitov s desítkami digitálních mrtvých, kteří vypadají nenápaditě a jeden jako druhý. Měli vypadat patřičně děsivě, ale byli spíše jen děsivě nepovedení. Je zde i solidní porce strašidelných scén, které sice zaostávají za skutečnou formou vyvolání strachu, ale nějaká ta úzkost se na nich dala s úspěchem vyloudit, zvláště jste-li senzitivní divák. Film má spád, nenudil jsem se. Jde však o standardní strašidelnou podívanou. Režiséra ani v nejmenším nenapadlo film obohatit nějakým prvkem navíc, přidat něco vynalézavého, neotřelého. Většinou napodobuje nebo variuje původní scény. Proto se u filmu nelze posrat strachem. Budete-li mít pod prdelí mazlavo, to vám nejspíše Poltergeist dal v nestřeženém okamžiku pod prdel hořčici s kečupem, abyste se společně zasmáli, když už z toho strašení je unavený a nemá právě vrcholnou formu. 60%

    • 20.7.2015  09:33
    Backcountry (2014)
    **

    Příručka Jak spolehlivě dostát újmy v kanadském přírodním parku. Musíte se do něj vydat ve dvojici, nejlépe milostné, v žádném případě si s sebou nesmíte brát mapu, protože už na střední jste zde dělali průvodce, tudíž zabloudit je něco nemyslitelného, a jezero, ke kterému jste se vydali, je pořád na svém místě, zkazky a doporučení místního rangera zásadně musíte brát na lehkou váhu, musíte počítat i s tím, že v nestřeženém okamžiku vám váš přítel v dobrém rozmaru přendá mobil z batohu do odstaveného auta s tím, že přístroj nebude mít v divočině signál, k lepšímu pocitu bezpečí je třeba vyhýbat se lidem, zvláště zálesáci s irským přízvukem nebudí mnoho důvěry a samozřejmě nedostatek jídla, pití a hygienických potřeb je tou nezbytnou složkou, abyste prožili míle od domova to pravé dobrodružství s medvídkem (mývalem). A pak už jen musíte doufat a mít štěstí, že zabloudíte. Zajímalo by mě, co bylo tak pozoruhodného na skutečném příběhu Jenn a Alexe, že musel být zfilmován. V režijním podání debutujícího Adama McDonalda se jedná o chaotické pospojování obrázků v podprůměrně vybaveném batohu, po jehož rozbalení na vás vyskočí nebetyčně blbé scény a chování hlavních dvou účastníků trampu, tedy tripu, bude připomínat dva mladé lidi, kterým se v lese do jejich mozečků pustila mozkomorka. Scény jejich divení se nad něčím, co si sami způsobili svým kreténstvím, zde neberou konce. Kupříkladu scéna, ve které jim v noci cosi dopadá na stan. Do hajzlu zelenýho, vylezu ze stanu ven a přesvědčím se, co mně "bubnuje" na plátno, ne?! To naše dvojice neudělá a spokojí se s prostým vysvětlením, že se patrně jedná o padající žaludy. Žalud byl akorát Jeff Roop (současně producent filmu), který se u každé dramatické scény tvářil nablble. Slečny s jeho "iglesiovskou" vizáží budou spokojené, na jeho "herecký" výkon se rovněž nedá zapomenout. Jeho partnerku Missy Peregrym jsem asi osm let neviděl v žádném filmu. Od posledně, byl to zapomenutelný thriller "Wide Awake", vypadá pořád stejně. Sympatická ani tak moc není. Nejlepší herečkou tak zůstává příroda, která je příkladně nasnímána, někdy až netradičně paranormálně. Pořádný hudební doprovod nahrazují zvuky lesa, šumící les, praskající větve i kosti v noze, zurčící potok, poryvy větru, divoká zvěř. Významným zástupcem kanadské fauny je v tomto filmu medvěd (kodiak, grizzly??), který nádherně půl hodinu před koncem rozsápe Alexe. Maskéři jeho tělo skvěle zdevastovali, i další zranění ve filmu působí realisticky, což je jedna z nemnoha kladných referencí filmu. Závěrečnou půlhodinu bych pojmenoval jako Žena versus Divočina. Ale těch záporů je hodně. Třeba nechápu, proč je ve filmu scéna se záhadným zálesákem, kterého ztvárnil Eric Balfour, když jeho účast na vývoj story neměla žádný vliv(!). Film to jen zdrželo, protože žádná (extra) pointa z toho nevzešla. A to si tedy příběh nedělal hlavu s tempem, které je místy hodně zabrzděné. Vrchol filmu přijde se smrtí jedné z dvojice. Pak ještě následuje non-dialog, neboli celkem obyčejně zrežírovaný dojezd a je to. I když film údajně vychází ze skutečných událostí, je poměrně nefér v závěrečných titulcích oznámit, že postavy jsou smyšlené. Celé to pak působí zmatek a ubírá na věrohodnosti příběhu. Adam MacDonald natočil nevyzrálý až amatérský debut, který nechtěně budí smích ve vážně míněných scénách, vše poslepoval nadmíru chaoticky, na realistický rozměr příliš nedbal, film se vleče, nemá spád, první dvě třetiny nejsou výrazně dramatické. Pár se choval neustále idiotsky a i situace, do kterých se vlastní vinou dostával, byly rovněž tak schválně hloupě nastaveny, že by byl div, kdyby se z divočiny vrátili oba živí a zdraví. Pevně doufám, že režiséra roztrhala divá zvěř. Už by neměl režírovat vůbec nic. 40%

    • 19.7.2015  16:36

    Nadčasový film. Bavila mě technická stránka filmu, která byla na rok vzniku mimořádně podařená. Nechápu, že filmu se nedostalo oskarového ocenění za velkolepou technickou stránku. Děj mně spolehlivě neubíhal. Rozvleklý film. Steven Spielberg měl období, kdy v Richardu Dreyfussovi spatřoval hvězdu první velikosti. Rád bych se ho zeptal, jestli by ho obsadil znovu i dnes. Ten maník mně úplně kazil dojem z filmu. Říká se "je hezký jako herec", Dreyffusovi by nepomohl ani Měšťák s Pomahačem, a to má Pomahače na dohození kamenem, neboť působí v Bostonu. Ten nevzhledný rypouš sloní ve své době ještě ke všemu vykazoval známky zpychnutí. To znamená, že sláva mu stoupla do hlavy a s nikým se nebavil. Pak samozřejmě už nedostal jedinou slavnou roli. Aha, to kvůli němu nemusím Čelisti. Obsazení této scifárny je kalamitní. Film má nadčasové technické parametry. Spousta technických fines, na které se v té době žádný z režisérů neodvážil ani pomyslet, natož je realizovat. Spielberg vždy přišel s něčím efektním a přelomovým. Stvořil v podstatě film, který nemá obdoby. Dodnes snesou přísné měřítko i speciální efekty, které jsou v něm nemalé míře absolutně nerušivě zakomponovány. Nadčasový je i proslulý hudební motiv z dílny hudebního mistra. Johna Williamse. Nad filmem se ale už tolik rozplývat nedokážu. Zajímavé scény nevydržely po celou délku filmu. A ten není zrovna krátký. Technické licitaci filmu nemám co vytknout. Dějově jsem nebyl stržen. Od Spielberga mám mnohem raději jeho komplexně natočené filmy, kterých nemá ve své filmografii zrovna málo. U tohoto snímku neocením slabší herecké obsazení, nudné až rozvleklé úseky a někdy až příliš ponurou atmosféru, aniž by to plnilo nějaký zvláštní účel v rámci komunikace s divákem. Asi jsem mimozemšťan. Tenhle film se mnou ani nehnul. Ale spíše budu jen mimo. 60%

    • 18.7.2015  16:00

    Nostalgie je děvka, co už znásilnila kdekoho. Výsledkem pak byla vyšší hodnocení u filmů slabších kvalit. Ale mě si ta malá, proradná děvka nepodá. Nelze však hodnotit bez vzpomínek na bezstarostný dětský věk, kdy se od rána v sobotu čekalo na tento film, který měl běžet večer na programu bez loga v rohu obrazovky, na kterém v podstatě přes den nic kloudného neběželo. Večer to nebylo o nic lepší, ale toho léta páně nevím kolikátého, se prý zadařilo. Dávali Šimona a Matouše. Takhle nějak mně to vylíčil můj starší brácha, který mně coby blbému dítěti mnohem později barvitě popsal i děj, ale nesdělil mně tehdy jeden zásadní poznatek. A sice, že se nejedná o Buda Spencera s Terencem Hillem, ale o jejich dvojníky. Film jsem si tehdy pustil na videu. V očekávání maximálně bombastického zážitku jsem byl lehce zmaten vizáží obou protagonistů. Těm (originálům), které jsem doposud znal, tak úplně z oka nevypadli. Jsou to oni, nejsou to oni. Během filmu jsem pořád přemítal nad tím, že se mně u té dvojky něco nezdá. Tehdejší pocit z filmu už si nevybavím, ale jelikož jsem film viděl čerstvě, je hodnocení bez problému. Šimon s Matoušem byli (relativně) vtipní, herecky sympatičtí, příběh byl mimořádně jednoduchoučký, opatřený originálním až specificky groteskním humorem, který se ale hodí právě do těch dětských let. Akčnost, dá-li se tak naivní dění, respektive zrychlené pobíhání postav, co filmem probleskuje, nazvat, se dnes smrsklo na ryze trapný vývar ze špaget, na kterých sýr s omáčkou dávno vyčpěl a celé to přestalo chutnat. Bohužel, tenhle film je zde hodnocen nostalgickým způsobem. Valných kvalit nedosahuje. Obraz je úděsný, je znát, že technicky je film těžce v piči. O nic lepší to není ani po scenáristické a režijní stránce. V naprosté krizi, kdy vám ukradnou dvdéčka i externí disk s vašimi oblíbenými filmy a vy zjistíte, že zloděj neměl zájem jen o Šimona s Matoušem z pošetky za 50 Kč, se to vidět dá. Jinak ne! 40%

    • 18.7.2015  08:14
    Country estráda (TV pořad) (2001)
    odpad!

    Místopřísežně mohu prohlásit, že jsem na tom nic vtipného, ani nijak zábavného neshledal. Mládek je nejhorší bavič všech dob, tím se také nic nemění. Zbývá najít to proklamované country, potažmo tramp styl. Ať už Mládkova anti-hudební produkce připomínala všechno, tak jen ty country ozvěny tam nějak ne a ne najít. A to jsem sjel Mississippi i Niagaru s Čedokem. Proč se tedy na sklonku kariéry podbízel pořadem, který stavěl na tomhle žánru?! Obklopen svými věrnými měl nesčetně pokusů mě uvést ve smích, ale dělat ze sebe kreténa, šaška, vola, blba, který se cítí na to, že má rozumu přeci jen víc, než ta stupidní sebranka kolem, to už chce pořádnou dávku sebevědomí. V tištěné podobě to zřejmě autorovi, dramaturgovi a režisérovi připadalo vtipné. Nikomu už nepřišlo divné, že se smějí jen zaplacení diváci v sále, že se šlo točit do typicky hnusných, nenápaditých kulis, které už vypadaly blbě tehdy, natož dnes. Když necháte Mládka zpívat, jeho texty vám přijdou neškodné, i když jsou úplně nejhorší v dějinách hudby. Když necháte Mládka vyprávět vtipy, nerozesměje vás pointa toho vtipu, ale způsob podání, který je nejhorší v dějinách vyprávění vtipů. Když necháte Mládka tvořit pořad s jeho ubohým humorem založeným na produkci triviální stupidity, budete mít pocit, že humor umřel. Najednou si budete připadat staří, i když vám ho předvádí umělec se jménem Mládek. Můžete ho vypnout, přepnout jinam, ale počítejte s tím, že když mu jedna televize dá zaslouženého padáka a vykopne ho ze dveří pro dramatický pokles sledovanosti, on se výhledově vrátí komínem s humorem blbým jako je celá tahle nanicovatá estráda. Poroučím se, pane inženýre. 0%

    • 17.7.2015  10:10
    Schody do nebe (hudební videoklip) (1965)
    ***

    Pozor, schod(y)! Šedesátá léta přála (naivní) romantice? Určitě víc než (hudební) současnost. Notoricky známý song z šedesátých let si hned každý nespojí se jménem jeho interpreta Karla Kopeckého. Romanticky zabarvená píseň se dočkala poněkud nečekaně neadekvátně posazeného klipu, ve kterém schody představují nebezpečí pádu a zpěvák, který na nich zpívá, nesklízí ovace kolemjdoucích. Paní Lída Roubíková ho majzne několikrát pometlem a zažene ho, další "schodaři" pro jeho zpívání také nemají to nejmenší pochopení, stěhovák ho nevydrží a jebne ho ze schodů. Femme fatale ho pak v závěru připraví o život. Závěr v nebi už groteskní dojem narušuje. Písnička má svoji bohatou historii, groteskní podání k ní tak úplně nepasuje, navíc v klipu nechybí ani legrační doprovodné zvuky po kopancích, dloubancích a štouchancích, jak je známe z grotesek a němých filmů. Jak je tahle píseň známá, není tolik ohraná. Určitě ji slýchávám dost vzácně. Možná je to také tím, že se nezúčastňuji žádných oldies párty. Kdyby ano, tenhle song by si zde našel svoje tři minuty, co trvá. Jsem ale jiná generace. Tohle je fakt hodně retro. 60%

    • 16.7.2015  20:29

    Rok 1995 byl z hudebního hlediska pěkně na hovno. Rozmach dancefloor a techno vlny narušila tahle depresivní balada démonického maníka a odkvétající krásky. Hudebně se Kylie Minogue a Nick Cave k sobě vůbec nehodili. Přesto oba dali vzniknout téhle zbytečnosti, která jen podtrhla hudební jalovost poloviny devadesátých let. Co naplat, že Cave topil Kylie tak sugestivně, když tahle písnička nebyla ani k poslechu, ani k tanci. MTV rozdýchávala svůj masivní nárůst sledovanosti, nebylo možné se téhle písni v jejím vysílání vyhnout. Cave topil Minogue na obrazovce v průměru dvacetkrát denně, až se mně ten song totál zhnusil. Ke všemu ten klip nevypadal vůbec dobře. Hnusně rozplizlá kamera dělala Cavea ještě démoničtějšího než je a Kylie starší než byla. Text byl pro angličtináře to pravé. Po všech těch běžně zpívaných anglických frázích se konečně objevil text, který se v něčem odlišoval. Ani to mě však nepřiměje udělit písničce, byť jen jedinou hvězdičku. Předně si v současnosti písničku nikdy nepustím, Nick Cave a Kylie Minogue, interpreti, které jsem nikdy nemusel, klip technicky nekvalitní s přehnaně skličujícím efektem i dopadem. Písně by měly být radostné, působit posluchači radost, ne ho svým pojetím zdeptat, až si je schopen podřezat žíly. Tenhle song mě nikdy nebavil. Ničím nezaujal. 0%

    • 15.7.2015  11:33

    Arnold Schwarzenegger a jeho proslulá replika "Já se vrátím". Bude i ona variována a přežije odvážné, ironické až sebeparodické překopání terminátorské ságy, do které se tvůrci pustili? Ano, jisté variace se dočká. A z toho nakombinovaného děje se zatočí hlava. A ne všechno se dá úspěšně pobrat, aniž by logika vyprávění neutrpěla náraz těžkotonážního stroje T-1000, který by ji rozmetal. Tohle páté pokračování vychází z toho, že divák je důkladně obeznámen s dějem předchozích dílů, hlavně první a druhý díl je nutno před projekcí nastudovat. Vyhnete se tak tápání v ději, vtipným i zajímavým narážkám, které by vám jinak spolehlivě unikly a možná se tak přestanete divit, proč syn John Connor vedle svého otce Kyle Reese vyhlíží o několik starší. Věc se má tak, že tvůrci pozměnili, poupravili, nebo variovali minulost. V nové verzi tedy Kyle Reese nezemřel, jak tomu bylo původně, Sarah Connor není bezbrannou servírkou a už vůbec nepotřebuje pánskou ochranu, akorát pánskou ochranu na péro by potřeboval Kyle, ale pak by s ní nepočal Johna Connora, v podstatě zmetka, který se v nové verzi dal na temnou stranu a odboj proti Skynetu, je mu u prdele. A to nás ještě čekají četné alternace v rolích, ve kterých z původního ansámblu zbyl jen Arnold, který pro někoho může být relikvií, pro někoho naopak stylovým (akčním) Taťkou, který, až na to teatrální cenění chrupu (scénu se zatčením T-800, kdy je focen do policejního profilu, však považuji za originálně vtipnou) hraje s přibývajícími léty velmi osobitě. I ostatní herecké obsazení je nad očekávání sympatické. Opravdu jsem Lindu Hamilton, Michaela Biehna a Roberta Patricka nepostrádal, neboť Emilia Clarke jako Sarah byla roztomilá frigida, Jai Courtney sympatický maník, Byung-hun Lee jako vražedný T-1000 mohl být na scéně i intenzivněji a déle a jedině Johna Connora bych vyměnil za někoho charismatičtějšího, nepohledný Jason Clarke stěžejní part neuhrál podle představ scénáře. Scénář za film vystřídá hodně poloh. Film je zpočátku temný, neradostný a zběsile akční, to platí o alternovaném ději v roce 1984, náhle se cestuje do roku 2017, ve kterém akční sekvence poleví, na scéně se objeví zlý John Connor, temná, mně lépe vyhovující stránka filmu se rozplyne, podstatně ubude variovaných scén a do děje vstoupí onen Genisys, který má film jako podtitul. Nápad s operačním systémem Genisys, jenž je pro lidstvo v budoucnosti hrozbou, se tolik neosvědčil, i když chce působit novátorsky. Děj filmu se jen zbytečně komplikuje, přičemž se nabízí jednodušší řešení, ale film ho obchází a nechává diváka zmateného, kdy tenhle dějový úsek by potřeboval důkladnější vysvětlení, do kterého se ale film nepouští. Vynechal bych i dějově rušivou linii s třináctiletým Kylem Reesem. Filmu se podle mě nejvíc daří, když je dynamicky akční a ve své podstatě jednoduchý, než když se plácá v rádoby složitých alternativních vyústěních, která jsou z hlediska komfortu diváka přeplácaná. První polovina filmu je z akčního hlediska naprosto nadupaná, druhá polovina už tolik strhující není, ale je zase o něco více inovativní z kreativního hlediska. Tvůrci se skvěle popasovali s ratingem přístupnosti PG-13. Nemám pocit, že bych byl o něco (brutálního) ošizen. Ostatně ani v prvních Terminátorech krev nestříkala v hektolitrech a nebylo moc explicitně zlomených údů. Značným vývojem prošel režisér Alan Taylor, který se z původně televizního tvůrce vykřesal do technicky a kreativně nápaditého režiséra, který odvádí solidní práci s hereckým týmem i (technickou) hravost v dějových linkách. Nikdy nedodá terminátorovi onu příznačnou atmosférickou sevřenost, tu už si odbyla série v jedničce. V dalších dílech už se podstatně ubralo na brutalitě. Hardcore návrat se nekoná, ale máte-li rádi spletité a akční nášupy, určitě byste Terminatora 5 neměli minout. Čekat můžete dvouhodinovou, mírně béčkovou (Terminator bez dlouhého A ztrácí do jisté míry ten pravý áčkový punc) jízdu, po které by bylo škoda sérii terminovat. 90%

    • 13.7.2015  09:27

    Ještě před pád dny si profesor Will Caster užíval spokojeného života se svojí sympatickou manželkou, teď je z něj umělá inteligence, která v kyber prostoru i mimo něj dělá bordel. Jeho manželka vybudovala v nevadské poušti po odchodu manžela z tohoto světa nanotechnologické centrum, ve kterém bude jeho vědomí působit a nikoho neohrožovat ani nepohoršovat. Jeho vědomí se však začne nepředpokládaně vyvíjet negativním směrem a kyber prostor už mu po čase nebude připadat dost vyhovující. Jakmile se Johnny Depp objeví v nějaké scifárně, je mu přisouzena negativní role. Tady to není přímo bídák, který chce triviálně a jednorozměrně ovládnout svět, ale je to v podstatě sympaťák, který chce změnit svět a udělat ho lepším, i když jde na to kontroverzním stylem. Divák jde na tenhle film s vědomím, že v něm hraje prim jeho miláček Depp, ale v živé formě si ho je možné užít sotva polovinu filmu, z větší části na diváka promlouvá jen z monitoru jako holograf. Je tedy nutné se spokojit s hereckým týmem kolem něj, který přece jen dostal více prostoru. Nutno dodat, že Rebecca Hall, Paul Bettany, Kate Mara, Morgan Freeman a Cillian Murphy hrají, i přes menší hereckou hvězdnost, poměrně snaživě. Příznivci zběsilých akčních spektáklů si budou muset dát pohov. Jedná se o komorně pojatý příběh, ve kterém je jen minimum prostoru pro akční složku. Přesto není komfort diváka nijak extra narušen. Scénář je neotřelý, mnohé sekvence mají svoji originální působivost, je zachována i dobrá srozumitelnost story i pro ty, kteří logaritmy a matematické vzorce neoblibují. Dominantou filmu je určitě jeho vizuál, který je dostatečně zajímavý. Debut zkušeného kameramana Wally Pfistera si vzal pod svá produkční křídla Christopher Nolan, který dbal na to, aby film byl koncepčně zajímavý, případně měl nějakou nosnou myšlenku. Myšlenkových pochodů je ve filmu méně než Deppa a spol., i kompaktnost story je sporná, snímek je i místy emocionálně plochý, ale pokud chcete vidět neotřele natočený traktát na téma lidstvo vs. nebezpečně nevyzpytatelná umělá inteligence, máte kvalitní (scifi) možnost. 80%

    • 12.7.2015  10:01

    Zavládla panika ve vzduchu i na zemi. Celý svět postihl nevysvětlitelný jev. Zásahem vyšší moci zmizely tisíce lidí, po kterých zůstaly jen jejich svršky a osobní věci. U toho nesmí chybět Nicolas Cage, v jehož letadle, které pilotuje, to všechno začalo a zdržíme se v něm zdaleka nejvíc. Na zemi nás bude pro změnu provázet jeho filmová dcera Cassi Thomson, která se rovněž ocitne v ohrožení života, ale v podstatně menším, než Cage a spol. v ocelovém ptáku. Jeho Ray Steele je zase darda vedle. Asi takhle, není to přímo katastrofální role, ale pro oscarového herce je nedostačující. Pointa, kam se vlastně pohřešovaní dostali, znevažuje celý film, který pohromadě drží také jen silou nějaké vyšší vůle. Není se co divit, když se režie ujal Vic Armstrong, někdejší kaskadér, který natočil svůj jediný film pro kina s Lundgrenem před více jak dvaceti lety. Scénář má seriálové proporce. Jako epizoda či pilot k nějakému scifi seriálu, by asi pokryl nároky televizního diváka zcela spolehlivě, ale, kurva, s Cagem to už chtělo fakt přitlačit. A to i nejen na kvalitě scénáře, ale i na rozpočtu, který nedovoloval žádnou rozmáchlou apokalypsu světových rozměrů. Zažijeme ji jen velmi liknavě v New Yorku, o jiných, nekonkrétních místech na zemi padne jen letmá zmínka. Nejvíc se zdržíme v interiéru letadla, který svou věrností odpovídá možnostem utaženého rozpočtu filmu. Maketa letadla zvenčí v některých sekvencích vypadá uspokojivě, někdy je zase až moc okatě digitální. Průměrně po trikové stránce dopadla kolize letadla, nejhůře finální sekvence, když šlo letadlo na nouzové přistání. Při té zaostalé animaci se nešlo nesmát. Newyorská apokalypsa probíhala dost komorně, mezi hrstkou havarovaných aut zoufale pobíhala sličná Cassi Thomson, které zmizel náhle její mladší bráška. Film měl pomalý, ukecaný rozjezd, celkem dobrou prostřední část, závěr negradoval a naštěstí nebyl úplně pozitivně zakončen. Cage a spol. byl sympatickou oporou, jenž se ve změti nábožensky orientovaných plků prodíral se ctí. Film je béčkově laděn a ve své kategorii sice bude působit neprůbojně, bez extra scén, ale ponechat jej napospas, není nutné. Nicolas Cage ještě nějaký herecký grif a renomé stále má, i když dělá s podprůměrným režisérem. Literární předloha, podle níž film vznikl, ušla mému zájmu. 50%

    • 11.7.2015  20:03
    Nightlight (2015)
    ***

    Baterka udělá v nočním lese blik, blik a celá parta kamarádů ztropí pěkný povyk. A když píšu, že celá, tak to není tak docela pravda, protože pes, kterého do toho lesa nesmyslně přibrali, zachoval psí čumák. Ostatní vřeštěli, pištěli, jančili a běhali sem a tam po lese, až se z legendy obestřené kolem prokletého covingtonského lesa stala (téměř) fraška. Parta kamarádů podnikla noční výpravu do lesa s POV kamerou, která si žije svým životem a neustále během filmu střídá svoji obsluhu, když by s ní natáčel i ten zmíněný pes, nepřišlo by to nikomu divné. To, co je zpočátku jen žert s cílem pobavit se při noční hře na schovávanou zvané "Noční světlo", se po pár minutách mění na něco méně žertovného, kdy v lese přebývá temná síla, která jde partě po krku. Přijde první smrťák, ale film to moc nenakopne, naopak se celý ponoří do nepříliš srozumitelného chaosu s chatrným scénářem a s málo údernou režií, která tápe, jak film dostatečně uchopit, aby fungoval. A on moc nefunguje, jak by chtěl, ale snaží se. Technickou úroveň pořízeného obrazu asi nemá cenu kritizovat. Je až moc na amatérský záznam kvalitní, k tomu připočtu dokonalé osvětlení temného lesa a nezničitelnost kamery, která i po několika zřetelných otřesech a pádech na zem, zůstává stále dokonale funkční. Není příliš jasné, co partu celou dobu pronásleduje a ohrožuje na životě. Duch chlapce, který zde kdysi spáchal sebevraždu, nebo snad nějaký démon či jiná entita? Uspokojivé vysvětlení film nepodal nebo ho zkrátka ani podat nemohl, když měl tak blbě nedořešený scénář. K herecké partičce sestavené z neznámých mladých lidí si hned tak vztah nelze vytvořit. Jel jsem na neutrál, slečny byly pohledné, maníci snesitelní. Film nemá příliš patrný střih. Samozřejmě, že film se bez něj neobešel, ale mnohdy se jelo na dlouhé, nepřerušované záběry, kdy to mělo vypadat jako amatérský záběr s absencí profesionálního střihu. Bylo zajímavé v těchto sekvencích na jeden nepřerušovaný záběr pozorovat, jestli se třeba mrtvola pohne, když rozrušený člen party cosi pronášel do kamery, výjimkou nebyl ani hrozivý stín postupně blížící se jakési postavy a řada dalších (strašidelných) detailů, což bylo to zajímavější, co film nabídl. Mrtvola se sice skutečně pohnula, ale nedá se to přímo uznat za odbytou realizaci, neboť oběť de facto nebyla tak úplně mrtvá, jak se divák později přesvědčil. A to je právě slabina filmu, kdy vlivem zmateného scénáře, nebylo jasné, zda se jedná o úmysl nebo zkrátka jen hloupost tvůrců. Vzhledem k tomu, že režijní duo Beck & Woods nenatočilo nic, co bych mohl s tímto snímkem porovnat, přikláním se k variantě méně schopných tvůrců, kteří měli pro tenhle svůj horor úžasné strašidelné předpoklady, ale svoji možnost v lese utopili pod snůškou neuhlídaných stupidit, mezi nimiž občas probleskne dobrá lekačka až strašidelná scéna originálnějšího rozměru. Jenže je toho menší množství, než by bylo potřeba pro super prožitek, filmu ke všemu chybí rytmus a dynamika. Film tedy určitý strašidelný potenciál má, hlavně úvod je velmi slibný. Vděčné prostředí temného lesa (možná) některým divákům připraví atmosférický hororový zážitek, ale může se taky stát, že v tom lese zabloudí raz dva. Pak nebudou vědět, která bije, leda až dostanou baterkou nebo kamerou do kebule a zvolají, že to byl neotřelý Found Footage kousek. Neotřelé to vlastně docela i bylo, ale stejně tak převládaly i neodbourané neduhy, které rušivě blikaly víc, než světlo porouchané svítilny. 60%

    • 11.7.2015  11:25

    Ani ve své době to nebyla komediální pecka. Film k nám kdysi dávno dorazil jen na VHS nosičích, divácký ohlas nezaznamenal, ale u kritiky si nevedl nejhůř. A o co ve filmu šlo? Sám nevím, standardní ženské plky nahradily plnohodnotný děj. Ale ty dialogy nebyly nijak extra zábavné. Připadají vám herečky Lisa Kudrow a Mira Sorvino sexy? Mně ne, tedy abych to upřesnil, Sorvino byla přece jen ve své době jebatelnější než Kudrow. Herecky se nepředvedly v nijak špatném světle. Dokonce projevovaly něco jako komediální talent, ale ten film jim nedal šanci to někam rozvinout a vytáhnout. Během něho si vlivem nepříliš rozmanitého prostředí uvědomíte, že vlastně film nezapře svůj divadelní původ. Jen chybělo okázalejší divadelní herectví, na které ve filmu pochopitelně není prostor. Z hlediska gagů se film moc nepředal. Zápletka je jednoduchá, jde v ní o vymýšlení životních úspěchů, což je v podstatě dobrý základ pro trapasy různého kalibru, ale nevím, čím to, že se tak nedělo. Asi mě nějak nebavilo čumět na dvě obstarožní herečky a jejich eskapády, které ocení hlavně divačky, kterým jednodušší komedie asi tak s třemi vtipy, přijdou dobré a zábavné. Námět skýtal potenciál. Režie a všechno ostatní nemá potřebnou filmovou kvalitu. Je vidět, že režisér David Mirkin ve své tvorbě upřednostňuje televizní práci. Pánové, tohle neabsolvujte! Ten film vám nic nedá, akorát dvě blbé krávy a kopec nudy k tomu. 40%

    • 11.7.2015  11:00
    Tereza Kerndlová - Tepe srdce mý (hudební videoklip) (2012)
    **

    Některé zpěvačky jsou jen na okrasu. To je případ Kerndlové. Pěvecké vlohy nejsou, ke vší smůle hudební repertoár, kterým vládne, je nevydoluje. Začal bych tím triviálním textem - "tepe srdce mý" - co jiného by mělo srdce dělat, že. Předpokládám, že nebude mrdat a honit čuráky, i když by Kerndlovka jeden takový ocas potřebovala do ruky místo mikrofonu. Zřejmě by nevydala cédo s touhle naivní sračkou. Klip chce vypadat hodně světově. Že má obrazovou filtraci na hovno, to už je vedlejší, hlavně, že zpěvačka vypadá, jak když jde dělat casting k Larry Flintovi. Zpěvačka tedy cílí na dravý sexappeal. Pak už si může zpívat co chce. I kdyby ten klip dostal ještě lepší fazonu, stejně na něm poznám, že ho dělal režisér, co nemá šajn o střihu, kameru namrdal do rozplizlých barev a zpěvačce se vlepil laciný sexy vzhled. Ano, je to hrozný český klip, který může konkurovat akorát sám sobě, protože u nás není těžké překonat za pár korun točené hudební klipy, které mají už v základu špatný koncept. Když chce někdo zpívat a vzhlíží se ve světových pěveckých vzorech, není na tom nic zvláštního, ale neměl by hudebně obtěžovat. K hudební produkci je vhodná garáž, dvorek, sklep. Tereza se v těch prostorech neztratí. Nemá se ani s čím ztratit. Hudební shluk mně chybět nebude. Taky bych měl něco pochválit, když to úplně neodbouchnu. Dobrá, Tereza, jedině Tereza, je toho (vizuální) záchranou. 40%

    • 10.7.2015  19:17

    Jak utopit Maddie aneb konec jednoho vodníka v Kanadě. Maniak Sebastian Donner za svého života k smrti rád topil mladé ženy. Teď je z něj hnusný přízrak-unterwasserman, co dělá úspěšnou reklamu vlasům bez lupů a bez šamponu Wash&Go nedá ani ránu. A hlavně s tím topením si pořád nedá pokoj. Po krku jde slečně Maddie a jejím kamarádkám. Hororový specialista Chad Archibald natočil poměrně originální horor bez zbytečných keců, s temnou atmosférou a s převahou ženského elementu. Podařilo se navodit působivé sekvence vzdáleně připomínající Noční můru Z Elm Street i vzdálený odkaz Candymana, v nichž k drastickým scénám dochází výhradně přes vodu. Téměř neznámé herecké obsazení má pro režiséra osobní význam, neboť s některými z herců už spolupracoval na svých dřívějších projektech, zvláště pak Ryan Barrett v roli "vodníka" je jeho dvorním hercem. Herecké obsazení je neokoukané, funkční. Vraždění má své silné i slabší stránky. Topení obětí mohlo mít i dramatičtější, rozuměj drastičtější výraz. Nevábné prostředí, ve kterém se oběť ocitla, bylo už mnohem působivější, topení v kádi tady dlouho nebylo. Scénář byl úderný v tom, že se nechtěl zaobírat zbytečnostmi. Zbytečné pro scenáristy bylo, aby dívky měly přítele, jedna se sice vdává, ale jejího milého neuvidíme, scénáři přišlo zbytečné, aby do story zasáhla jakýmkoliv způsobem policie, stejně tak nepodal vysvětlení, jestli se Maddie, při své fobii z vody, myla a zcela zbytečné bylo zjišťovat, u jakého vlasového stylisty si nechává přízrak dělat vlasy. Režisér s kameramanem hlavně dosáhli působivé souhry obrazu, ve které je děs zhmotněn v té správné kádi, ve které se divák topí rád. Film měl spád, originální nápady, správný poměr temnoty i děsu, neokoukaný casting, pěknou kameru, docela dlouhé finále. K úplné spokojenosti bych si jen přál, aby scény s topením byly o něco brutálnější. Horor o vodě a topení tady dlouho nebyl. 90%

    • 8.7.2015  14:40

    Tahle písnička nemá v podstatě žádný vrchol, vrcholem Je Selina Gomez. Díky ní tahle taneční záležitost nezapadne. Klip trefně odráží naturel písně. Selina na diskotéce. To je přece věc! Pánové na ní mohou oči nechat, dámy žárlí a Selina čtyři minuty s nasazením řádí jako v transu v hudebním rytmu na parketě, aniž by si všimla nějakého povyku kolem sebe. Povinná šlechtírna před zrcadlem a není co řešit. Je královnou diskoték a párty songů. A ke všemu jí to zpívá dobře. Mně se líbí, že její hlas má příjemně poslouchatelný ráz, není v něm nucený afekt a Selča chce být inovativní interpretkou. Paktování se Zeddem by mohla občas praktikovat i nadále. Výsledkem jistě bude určitě nějaký solidně dynamický song, který sice nezbourá brány hudební invence, svoji taneční sílu ale mít bude. Mladá zpěvačka jde moderní hudební cestou, na které může svým fanouškům připravit různé polohy své pěvecké realizace. Po tomhle svištivém hudebním nárazu si lze jen těžko představit, že by přišla s nějakým pomalým songem. Dobrá souhra klipu s písní je důležitá a zde se to daří. Dobrý hudební počin, který se hraje v éterech rádií a hudebních televizí o něco méně, než by si zasloužil. Ale je to vlastně dobře, hned se to neoposlouchá. 80%

    • 8.7.2015  13:53
    Hole - Celebrity Skin (hudební videoklip) (1998)
    odpad!

    Když bych vydržel hudbu Courtney Love, řekl bych si, že asi je čas zavolat sanitku a zřízenci se nechat dopravit do neútulné, vypolstrované místnosti bez klik a oken. Zde by mohla posloužit hudba této odporné pozitury jako nějaká forma terapie, kdy pomalu praská hlava, čurák a člověk se rozpadá. Ani Kurt mě nedá dohromady. Její manžel měl své mouchy, ale nevršil odpadní hudbu jako jeho choť. Courtney a její hudba mě nebaví. To není ani hudba. Vyfetovaná piča na mě tři minuty nemelodicky ječí. Proboha, kdyby byla alespoň z jednoho procenta hezká. Když si projdu její kariéru, nenajdu ani jednu pozoruhodnou píseň. Všechno je takové nedodělané, bez nápadu, nic to se mnou nedělá, a to jde o rockovou muziku! Úplně nejhorší, když hudba začne nudit. Courtney Love je nejoplzlejší zpěvačka všech dob. Už se nedivím, že se někdo může zastřelit, když ji vidí. Hrát a zpívat by neměla. Právě jsem jí vystavil doživotní stopku. Jaký je tenhle song? Nijaký. Nebavil mě. Jestli nějaké kvality měl, to už nezjistíme. Rockerkám se budu vyhýbat. Mají dokonale odpuzující účinek. 0%

    • 7.7.2015  18:56
    Bloodhound Gang: Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss (hudební videoklip) (2005)
    ****

    Není to tak dlouho, co si drze vtipní rockeři utahovali z manýrů celebrit. Frontman Jimmy Pop a jeho partička se nastěhovala do proslulého Viper Room, kde si umělci těch nejzvučnějších jmen dávají dostaveníčko k pořádným párty spářkám. Spolu s nimi se pod dveřmi propašuje i podezřelý bílý prášek. A žádný nos nezůstane ušetřen jeho účinkům. Hudební formace, v jejímž repertoáru lze slyšet kontroverzní texty, je i hudebně dost nezaškatulkovaná. Není pro ni problém skloubit zdánlivě neslučitelná hudební tělesa a hudební žánry, přihodit prvky hip hopu a vydělat na refrénu Relax zaniklé kapely Frankie Goes to Hollywood. V téhle skladbě použili ve větší míře syntezátory, jejichž prolnutím s chytlavým nápěvkem se zrodil song téměř diskotékových parametrů, tedy až na ten přisprostlý text. Nevěřili byste, co všechno se dá v rámci klipu prožít na toaletách, které jednu od druhé od sebe dělí jen tenká stěna s případně navrtaným otvor pro šmírování. V jedné z kabinek se do rytmu pohybuje vnadná krasavice, na kterou si dělá zálusk zpěvák kapely. Bruneta v nestřeženém okamžiku toaletu opustí, čehož si nadržený zpěvák nevšimne. Její místo bryskně zaujme pes, který do navrtaného otvoru vloží svůj jazyk. Zpěvák v domnění, že jde o jazyk flirtující slečny, podlehne kouzlu "sexy" okamžiku. Jimmy Pop je kadet na to, aby takové šílenosti podal přesvědčivě a vtipně. Ostatně tenhle klip v mnohém pobaví. Song to není úplně typický pro tvorbu Bloodhound Gang, ale textově je poznávám dokonale. Jejich specifické texty však vyžadují dobrou znalost angličtiny a rozhodně neobsahují běžné fráze známé z mnoha jiných, anglicky zpívaných písniček. "Bladhaundi" byly ve své době originální, svérázní a poměrně nezaměnitelný band se specifickým stylem humoru, jenž vkládali do svých skladeb, ale i nad nimi se časem zavřely hudební vody. Zůstaly po nich nápadité, značně kontroverzní, neotřele vtipné a žánrově ne úplně jednoznačně zařaditelné songy, čehož je i tenhle důkazem. 80%

    • 7.7.2015  09:22
    Ghoul (2015)
    ****

    První "lesní" Found Footage záležitost, která se objevila v našich kinech od dob Záhady Blair Witch (domestikovaná série Paranormal Activity do toho nespadá). A to už je pěkných pár let, nemyslíte? Nejslabší nemáte padáka, ale Jákla, Čikatila a bezva noční můru. Jo, a padák si pro jistotu vezměte sebou, abyste po filmu bezpečně přistáli. A syrové maso před tepelnou úpravou přece jen pro jistotu schovejte do lednice. Ale ne, kurva, do města Lednice, ale do takového toho chladícího boxu, který za nocích luxujete, když vás přepadne (ukrajinský) hladomor. Tým mladých a amerických dokumentaristů se v roce 2012 vydává na Ukrajině po stopách maníka jménem Boris, který byl obviněn z kanibalismu poté, co přibližně před dvaceti lety za podivných okolností zabil a snědl svého kolegu. Úvod je v rámci ff subžánru poměrně standardní, pár ne úplně poutavých rozhovorů vedených v ruštině střídá postupný přesun štábu do opuštěné chaty v lese, kterou kanibal dříve obýval, seznámíme se s místním průvodcem a vědmou, s níž záhy dojde na vyvolávání duchů. Tým je v pohodě až do doby, kdy se jim ze záhrobí ozve kanibal Čikatilo a v žádném případě se nechce kamarádit. Chce hlavně maso a vrátit se mezi živé. Dejme tomu, že chování postav filmařů zachycených ve filmu, lze v určitém úhlu tolerance považovat za autentické a reálné. Proč ne, podporuje to fakt, že o známé herce se nejedná, film nemá úvodní titulky, iluze reálného dokumentu je (téměř) dokonalá, až na několik zásadních elementů, které přece jen diváka utvrzují, že se jedná jen o filmovou story. Je důležité zdůraznit, že film samotný totiž pracuje s množstvím ne zcela reálných prvků, jedná se mimo jiné třeba o výše zmíněné vyvolávání duchů, či jakýsi zvláštní druh posedlosti a prokletí. Film po zvolněném rozjezdu náhle začne nabírat na obrátkách, spád událostí se začne zběsile vršit a příběh dostane dynamické koule. Postavy začnou nevysvětlitelně mizet ze scény, u aktérů z řad dokumentaristů dojde k nevysvětlitelným výpadkům paměti, sychravé zimní počasí ještě znásobuje velmi zlověstnou atmosféru, která z minuty na minutu nabírá na husté konzistenci. S tím se přidá i mírná nepřehlednost v některých sekvencích, ale bez ní se to v případě ff jen málokdy obejde tak, abyste měli vždy pocit, že vám "autentická" kamera vždy umožní účinné zorientování se v terénu. K slabinám filmu patří i nepropracovaný závěr, kdy by bylo záhodno prodloužit film o čtvrthodinu. Režisér film zbytečně kvapně a unáhleně ustřihl v nejlepším. Atmosféra strachu intenzivní a nepolevující, štáb zažívá solidní noční můru na působivě nehostinném, opuštěném a prokletém místě uprostřed hvozdů. Příznivci nechutností nebudou mít úplný rej. Nějaký ten ukousnutý jazyk je sice k vidění, ale není to nic mimořádného. Když šlo o kanibalismus, mohlo se přidat pár preparací. Z hlediska českého diváka je stejně největší raritou, že jde o film režírovaný Petrem Jáklem. Ten se mohl opřít o producentskou záštitu známého režiséra Roba Cohena, což je i vstupenka do amerických kin. Jáklův debut Kajinek trpěl tvůrčími a technickými nedostatky, ale zde technická nedokonalost obrazu i zvuku je zcela záměrná. Z tvůrčího hlediska se sice slibovalo víc, než se nakonec dostálo, ale natočené, vymyšlené i zahrané je to schopně. Divák bude mít určitě nepříjemný pocit sáhnout po skleničce s pitím, kterou bude mít postavenou na stolku. Zvláště večerní projekce senzitivním divákům připraví krušné chvilky. Petře, Petře, tohoto vepře jsi pěkně opepřil. 80%

    • 6.7.2015  20:18
    Majk Spirit - Primetime (hudební videoklip) (2015)
    odpad!

    Největší čurák všech hudebních dob. Meziplanetární kokot. S hudbou to nemá nic společného. Klip hrůza. Chybělo jen jeho charakteristické gesto dvou zvednutých prstů, ukazovák + prostředník, čímž asi dává najevo, že jde prstit kundu, nebo spíše prdel. Jeho ne-hudbu už nechci v životě slyšet. To je i na můj nevkus moc. 0%

    • 6.7.2015  19:59
    Kelly Clarkson - Invicible (hudební videoklip) (2015)
    **

    Z kdysi šlank zpěvačky je korpulentní ohyzda. V čem je asi tak nepřemožitelná? Tenhle klip by neměli vidět ani její skalní fanoušci, protože jí to fakt nesluší. Dlouho jsem jí nikde neviděl, až se na mě posléze vyřítila těžkotonážní samice, která sice ještě zpívá víc než dobře, ale za ty prachy, co vydělala, by mohla vypadat k světu. Neohromí ani písnička se stokrát omletým textem. Melodie spadá do zcela nenápaditých hudebních vod. Za očekáváním zůstal i klip. Hodně na jistotu natočené. Dříve pohybově nadaná zpěvačka stojí na místě, kamera neví, jak ji dostatečně zabrat a ubrat jí přebytečná kila. Dneska už nestačí tyhle průměrné klipy. Je nutné přijít s něčím alespoň nějakým způsobem neokoukaným. To se v tomto případě neděje. Písnička se mnou nic neprovedla, nuda bez invence. Jen jsem si vzpomněl na jiný song, ve kterém Jituš Molavcová zpívala tak líbezně a zaníceně o hračce Jojo. Kdyby se to aplikovalo na Kelly Clarkson, výsledný jojo efekt by jí možná vrátil na krátký čas mezi modelky, co neprošly castingem do katalogu plavek. Jenže je nutné brát realitu, jaká je a pro Kelly nevyznívá dobře. Hudebně a vizuálně se jedná o zaměnitelný počin. Hudebně je to dost překonané. Asi tak o dekádu zpět by s tím možná bodovala. Se svým nynějším zevnějškem nezaboduje u mě nikdy. 40%

    • 6.7.2015  17:57
    Adam Lambert: Ghost Town (hudební videoklip) (2015)
    ****

    Kdo by se byl nadál, že ten manekýn někdy přijde, s něčím hudebně originálním. A vida, rázem je tady song s rockovým zabarvením s podmanivým obrazovým ztvárněním. Lambert je maník, kterého byste hledali spíše v módním katalogu, ale pěvecké kvality i styl mu nelze upřít. Image má tak akorát, není to nic buzerantského, i když do toho nějakou tu šminku propašuje. Na slečny to zapůsobí a je vymokřeno. Z hlediska hudebního by výhrady byly třeba u jiných singlů, ale tady nějaké výrazné slabiny nenacházím. Koncept písně je dobře vymyšlený, text se dobře poslouchá a není nijak splácaný. Píseň se dobře prolíná s černobílým klipem. Jo, obešlo se to bez barvy, i když to nemám v oblibě, zde černobílá plnila svůj účel a nerušila. Rozhodně to není žádný "mazlivý" song. Zní originálně a mírně drsně, má v sobě řadu prvků z různých hudebních odvětví, klade důraz na určitou "špinavost", kterou klip znásobuje. Když interpret zpívá o městě duchů, jehož srdce je příčinou tohoto stavu, nebude mít písnička úplně optimistické vyznění, to dá rozum. V tomhle hudebním počinu se Lambert našel. Vždycky mně připadaly jeho songy nic extra. Snaha byla, ale přece jen plakátový idol pro hetero chlapa, to jsem zrovna nepotřeboval. Jo, tentokrát to klaplo. Sejdeme se ve Městě duchů. Pak se uvidí, jak se to s tou jeho hudební kariérou vlastně má. Jestli jeho písně, může vůbec poslouchat pánské publikum. V tom u mě panují dohady. Vyjasním si to s Adamem, až s jeho příštím singlem. 80%

    • 5.7.2015  12:08
    New Element - Svědomí (hudební videoklip) (2014)
    ****

    Česká muzika nechcípá na úbytě. Česká písnička žije! A s tímhle hudebním elementem žít bude i nadále. Jen co pole působiště vyklidil Lunetic (ještě koncertují, ale už jen maximálně za polívku) a ve světě opadá mánie po One Direction, objeví se v té naší malé, zadlužené a Babišem ničené zemičce, hudební seskupení, které je jakousi zvláštní variací boy bandů, ale do této typické značkové škatulky tak úplně nespadá. Hudební producent Gajdoš objevil relativně neokoukané borečky, u nichž byste nehledali hudební sklony. Jan Bendig je už známý hudebník a podle všeho to vypadá, že se u skupiny zdržel jen na tento singl, protože v nejnovějším singlu bourajícím hitparády, se kapela představila už coby čtyřčlenná a už bez Bendiga. Zde ještě coby dance trio, které působí zajímavě nesourodě. Mladý herec Ondřej Havel, zrovna u něj bych nehledal pěvecké ani taneční vlohy, ani náhodou. S jeho účastí má tahle "trsací" hudba rozměr hudební parodie, ale i určitého nadhledu, jen nevím, jestli je to dobře. Havel si ze všeho dělá prdel, i se tak potutelně tváří, je tedy možné, že i tohle bere jako srandovní vedlejší džob. Trojici doplňuje Lukáš Cestr, neznámý hošík, který je zřejmě castingovým objevem. Úroveň klipu velmi dobrá, profesionálně odvedené a s taneční choreografií, na které je znát, že si s ní Adéla Bučková dala záležet, aby to vypadalo na kameře dobře. Standardní akvizice klipů, jako jsou lepé dívky a tanečnice, nesmí pochopitelně chybět. Gajdoš s Kašíkem režírují kvalitně, odboural se standardní hnus nekvality provázející české klipy už od pradávna. Formace New Element působí na naší zatuchlé hudební scéně jako zjevení. Jedná se o svěží hudební vítr foukající tím správným a docela neodhadnutelným směrem, pokud jde o hudební vývoj a vyhlídky do budoucnosti. 80%

    • 5.7.2015  10:05

    Dnes už v hudební branži nestačí, aby se na písničce podíleli dva, nutností jsou rovnou tři umělci. Když se před kamerou sejdou Rihanna, Kanye West a Paul McCartney, hrozí přetlak osobností, ale určitě jsem ten pocit z klipu neměl. Z těch tří je bezkonkurenční frajer Paul, který si to vybrnkává na kytárku pěkně nalevo. Obklopený generačními rozdíly se v tomhle triu stává zajímavým a osobitým středobodem. Rihanna a Kanye West jsou limitováni stísněným prostorem před kamerou. Nedochází tedy k žádným velkým gestům, ani k rozmáchlým pohybovým kreacím, aby nevypadli ze záběru. Umělci se tam na na malém prostoru melou, ne vždy to působí úplně fajn, kdo to vymyslel asi chtěl demonstrovat, že velké pěvecké hvězdy nepotřebují obří stage. A tentokrát i bez barvy. Nejsem zrovna příznivcem černobílých klipů. Coolovosti by se dalo dosáhnout i jinými prostředky. Stačí však, že tohle umělecké spojení je netradiční a hudebně jiné, než bývá obvyklé. Song je z hudebního hlediska zajímavě akustický. Může fungovat dvojím způsobem. Bez klipu se ochudíte o McCartneyho, který pěvecký prostor nedostal, ale uslyšíte Rihannu a Westa v téměř folkovém balení. S klipem dostanete tři špičkové hudebníky, kterým se podařilo utvořit něco, co bylo před nějakým časem téměř nepředstavitelné a málo reálné. 80%

    • 4.7.2015  11:41
    Případy detektiva Murdocha (TV seriál) (2008)
    *

    Já tomu hovňouskovi nemůžu přijít na chuť. Snaha byla, někdy menší, někdy větší. Yanick Bisson, co to je za vořežpruta?! Nezajímavé podání epizod ještě podkresluje slabé technické zázemí. Kamera nenavodí divácký zájem, střih seriálu je hodně amatérský, statické scény jsou s ním ještě více statické. Jednotlivé epizody řeší vše na základě dialogů, to je patrné pro literární předlohu, ale aby s tím nutně musel operovat i seriál, to už mně přišlo moc. Samozřejmě, že od toho neočekávám jakýkoliv akční prvek, ale dívat se na Yanicka Bissona, je opravdu lapálie. Scénář přece jen má nějaké originální nápady ohledně detektivních případů. Ono je to taky o tom, že trend seriálů se výrazně posunul do dynamické roviny a obstarožní detektiv Murdoch nikdy s něčím takovým nedisponoval. Napadlo mě, stalo se mu vůbec někdy, že by nějaký případ nevyřešil.? CSI kundy z Miami, Las Vegas a potomci Rexe, těm se nikdy nestalo, že by něco zdárně nevyřešili. A jestli ano, nevím o tom. Ale ten Murdoch je nějaký neomylný. Jakmile se dozvím, že něco nevyřešil, hned přitlačím na hodnocení. Do té doby mně nezbývá než pogratulovat těm, kteří Murdocha obdivují, Yanick Bisson je pro ně herecká hvězda a se seriálem pravidelně loví záhadné i akční zážitky. Já jsem s ním ulovil akorát tak nudu. 20%

    • 4.7.2015  10:24
    Maroon 5 - Animals (hudební videoklip) (2014)
    *****

    Válí se v posteli s lepou blonckou, chodí do klubu ji šmírovat a během toho se pomaže krví a zpívá mezi masem a uzeninami, co visí na hácích. Ano, Adam Levine toho za pětiminutový klip stihne poměrně dost a má to evidentně na háku. A krásně mu hráblo. Jeho hlas nemusím. Zní jak kastrát. Jeho klip zaujme a písnička tentokrát taky není k zahození. Maroon 5 je sice pro mě kapela smrti, ale když se jim něco povede, tak to uznám. Tohle mělo nápad, dejme tomu takovou zvrhlejší ideu a klip byl dobře komponovaný. Kvalitní střihové přechody, kamera, která perfektně snímá v přehledných záběrech a to celé provokativně a sexy podané. Už jsem si myslel, že Levine není schopný stvořit normální song, tedy song pro ty, kteří ho nevyhledávají, tedy pro mě. Naděje stále existuje. V podstatě málo sympatický maník přišel s něčím, co není pro jeho tvorbu úplně typické, ale rozhodně k tomu už v jiných svých klipech měl tendenci. Tady to dovršil. Poslední dobou s (umělou) krví ve svých klipech koketuje pár pěveckých hvězd hlavního hudebního proudu. Pokud nebudu počítat minoritní a morbidní metalové kapely, tak jedním z "průkopníků" byl třeba takový Robbie Williams, který aby zaujal, svlékl se (za pomoci digi triků) před léty ve svém klipu z kůže. No, a před nedávnem hráblo ještě Rihanně, která také ve svém klipu vypotřebovala nějakou tu krevní konzervu a posunula tak svůj klip až k hranici přístupnosti 18+. O nevhodnosti klipu Maroon 5 pro nezletilé publikum by se také dalo s úspěchem polemizovat. Milé děti, čím je ten polonahý pán pomazaný v klipu? No přece malinovou šťávičkou. Na českých hudebních stanicích to pouští dopoledne. A se zákazy na mě nechoďte. 90%

    • 3.7.2015  18:40
    Supergirl (TV seriál) (2015)
    *

    Stop všem Supermanům! Stop všem příčetným divákům! Stop všem comicsovým divákům a jejich dobré vůli tuhle slátaninu sledovat. Tohle je zcela nekoukatelná záležitost. Ale jo, já kolikrát koukám na pičovinu, ale najednou zjišťuji, že i když se film či seriál nikomu nelíbí, mně ano. Ale tohle se nedalo. Pominu spešl efekty ještě před založením černého divadla Járy Vidlaře a snahu jít proti zaběhanému schématu mužských comicsových hrdinů, ale jaksi mně uniká, co chtěl malíř zmatlaninou bez výrazné scenáristické a režijní signatury jaksi divákům sdělit. To si má divák z minuty na minutu přetransformovat myšlení z módu kretén na pičifousek, aby vůbec fungovala jediná scéna a dialog nepřipomínal vymaštěnou blondýnu před studiem kuřby na pět semestrů?! Při tomhle seriálu vůbec musí divák dosáhnout vyšších odborných znalostí, aby alespoň částečně pochopil, proč se tvůrci bez invence a talentu pouští do šílených seriálových projektů, ve kterých kráva bez krámů hraje prim. Mě by zajímalo, jestli comicsové hrdinky menstruují. Nedočkavý odpovědi nebudu, neb další přísun stupidity v podobě další epizody rychle zastavuji v zárodku. Supergirl mně utvrdila, že nadpozemské blbosti jsou okna vesmíru dokořán a Grygar o tom může vést fundovanou přednášku. Ale mě tenhle seriál nezajímá. Hvězdička je za Melissu Benoist, která chudák kývla na něco, co jí moc fanoušků nezíská. Po tomhle se od ní odvrátí i každý slušný režisér. 10%

    • 3.7.2015  13:16
    Scream (TV seriál) (2015)
    *****

    Na MTV se křičí! Křičí se hororovou hrůzou, křičí se nadšením z toho, že se vrátil hororový fenomén "Vřískot". Sice už jen v seriálové podobě, ale přesto je zpět. Nový koncept, nová maska, je toho jen poskrovnu, co má seriál společného s původní tetralogií. Snad kromě tvůrců - NIC, jak jsem tak zjistil při bedlivém sledování pilotního dílu. Pilot se postaral o nějaké to vzrušení, zklamání a navnadění na další díly. Zklamání přišlo z masky. Původní Ghostface nahradil jakýsi plagiát masek druhořadých horůrků z osmdesátých let. Nic děsivého na této masce neshledávám. Druhé zklamání přišlo z toho, že větší prostor dostala jistá lesbička (strašně ošklivá), jejíž video, ve kterém se vášnivě na parkovišti líbá s jinou dívkou, kdosi tajně natočil a postnul na net. Do třetice všech menších zklamání je nízký počet vražd. Když nepočítám nějakou tu vraždu z minulosti, tak v současnosti exla jen Bella Thorne a její nápadník, s níž si užijeme hodně žhavých i hustých předtitulkových osm minut. Úvod nemá chybu! Poté následuje seznámení se s novými postavami. A že je v Lakewood zalidněno! Ze staré gardy nikoho nehledejte, ani cameo není nikomu z původní sestavy věnováno. Příběh rozplétá záhadu kolem úmrtí jistého Brandona Jamese, mladíka se znetvořeným ksichtem, který byl svého času, před dvaceti lety, posedlý středoškolačkou Daisy, které poslal dárek. Ta, jak ho uviděla, lekla se a prchla. Chudák kluk si to vzal nějak osobně a co hůř, místní na něj uspořádali hon a u jezera do něj pustili trochu olova. Na kluka se dávno zapomnělo, i na celou tu hrůzu s ním spojenou, jenže minulost je kurva a jistá koronerka najde jednoho hodně blbého večera u dveří svého domu jeden ne zrovna moc obvyklý dáreček v krabici. Později vyjde najevo, že ta obrýlená koronerka je onou Daisy, A to není všechno. Její dcera a parta středoškoláků kolem ní se postupně ocitá ve smrtelném ohrožení života, když se maskovaný zabiják rafinovaně a mílovými kroky přibližuje ke svým vyhlídnutým obětem. Maskovaného zabijáka bylo zatím pomálu. Celý příběh se teprve rozjíždí a poměrně zdárně. Když budou další vraždy tak dobře krvavě p(r)ovedené, a já jsem přesvědčený, že ano, bude to skvělé pokoukáníčko. Hororovým nadšencům krmi chystají esa, jako jsou bratři Weinstenovi, tátové původní série Wes Craven a Kevin Williamson, ale také nadějná trojka nových scenáristů na čele s konzultantem Johnem Shibanem. Zabít hned na začátku slečnu s vysoustruhovanou postavou, už tolik nemrzí, když je dál z čeho vybírat. V popředí stojí Willa Fitzgerald, o sexy divácký komfort se bude starat sexice Carlson Young a i další. To byla řeč o těch méně známých hereckých akvizicích. Z těch známějších se představí Bobby Campo v roli středoškolského profesora nebo dnes už málem zapomenutý Jason Wiles v roli šerifa. Určitě si toho tvůrci na diváky připravili dostatek. Proto je moje hodnocení nutné brát za velmi předběžné. A hybaj učit anglinu, české titulky nejsou a nebudou. 90%

    • 3.7.2015  11:14

    Jak se dělala hardcore erotika před dvaceti lety, bylo docela "poučné" ohlédnutí. V popředí příběhu, představte si jde o péčko s příběhem, je tehdejší sex symbol xxx filmů Dyanna Lauren. Kupodivu ji ještě nesklátil nějaký podezřelý moribundus, a tak natáčí i režíruje dodnes. Tehdy měla mladistvou vizáž, tehdy se po kalifornských plážích proháněla i její budoucí "konkurence" Pamela Anderson, s níž jí ve filmu pojí vnějšková i silikonová podoba. Není na sex akci ve filmu tak úplně sama. Casting je navršen ještě o Anne Male, také tehdy mladou a pružnou a harcovnici Jill Kelly, která ve filmech jednu dobu pořád píchala jen s jedním maníkem, až na stará otlačená kolena z doggy style, si vrzla i s jinými pornoherci. Ve filmu dostal větší prostor i porno veterán s hereckými sklony Steven St.Croix, který film i režíruje. Ten se ujme vnadné sexice, své tam sehraje i striptýzový club, a odvede si ji k sobě domů, kde jí poskytne přístřeší i kládu. Zběsilé sexuální scény, jak jsou dnes k vidění, úplně absentují. Film se pokouší i emoční příběh a jemnou a vkusnou erotiku. Na svoji dobu poměrně zdařilý porno kousek, který je však překonán dnešní hardcore produkcí. Tehdy platilo pomalu a pěkně, dneska je to rychle a zběsile. Mně nezbývá než účastnicím a účastníkům pogratulovat, že jsou někteří z nich i po dvaceti letech v porno byznysu a stále mezi živými. Bylo to dobré připomenutí retro erotiky, která už je z dnešního pohledu překonaná, a to i technickou kvalitou (obrazu), i když pro někoho může být šukačka pořád jen na jedno brdo, pro mě rozhodně ne. V péčku už vůbec ne. Nicméně, některé scény stále mají svoji sex kvalitu a obsazení bylo ve své době hvězdné, ale rajc z toho tak nějak vyprchal. 60%

    • 2.7.2015  07:46
    Tongue Tied (hudební videoklip) (2014)
    ***

    S písničkou to nemá nic společného, do porna tomu schází hardcore krok, ale pokus o hudební postmodernu je patrný. Miley už je natolik v piči, že v příštím klipu by mě ani nepřekvapilo, kdyby si hodila sex s krtkem, ale ne s tím od Millera. Ztracená soudnost je u Miley její mo(mentální) image. Nechce být hezká, nechce mít ženskou postavu, nechce být oblečená. Dělá reklamu na anorexii, lentilková prsa a účes, který ji hyzdí. K tomu se odhodlala konečně do svého klipu protlačit svůj jazyk, který s oblibou na veřejnosti ráda vyplazuje, ale v klipech s tím šetří. Režisér Quentin Jones v ní vidí sex symbol, přelepil ji prsa páskou, pomazal ji sajrajtem a asi na dvě minuty ji fanouškům zhnusil ještě víc, než je u ní obvyklé. Klip si svým kontroverzním pojetím samozřejmě vysloužil celou řadu zákazů. Miley do současné videoklipové tvorby protlačila (rádoby) provokativní sexuální fetišismus, který v jejím podání působí obscénně, nikoliv jako forma umění, ale je evidentní, že prudce přidává na obrátkách. Mám-li chápat tento její klip jako formu její umělecké seberealizace, můžu jí pogratulovat. Ale dobrý klip by měl mít i nějaký ten hudební nápad. Ten mně chyběl. Co nestihla Madonna, v tom je její pokračovatelkou Miley. Akorát se ty dvě kariéry nedají moc srovnávat. Co takhle být zase jednou za hezkou holku a ne za šeredku s vyplazeným jazykem, co slečno? 50%