Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

castor 

všechny recenze uživatele

Snaha vetřelce namnožit a udělat z nich svou zbraň trvá. A snaha oživit Ripleyovou taky. Zvlášť když onu vetřelčí královnu nosí ve svých útrobách. Astronautka Ellen je zpět, sic jiná, než ji známe, každopádně nejslavnější vesmírná hororová sága pokračuje. V hlavní roli: hodně krve a lepkavého slizu. A výborná scéna pod vodou. Brzy je tu jen malá skupinka přeživších, která se pomalu zužuje. A místy velmi efektně. Celkovému dojmu hodně pomáhá výprava, chodby kosmické lodi jsou skvěle aranžované, kamera Dariuse Khondji je příjemně temná, avšak přehledná a Jeunet na režijní stoličce dokázal, proč se všichni klaní před jeho vizuálním stylem i smyslem pro (černý až absurdní) humor. Kdyby první dva díly dvou výborných tvůrců nenasadily laťku tak zatraceně vysoko, o těch čtyřech hvězdách bych uvažoval snáz. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Komentar k Special Edition. Nechapu, jak tenhle film moh natocit reziser Amelie, ale nedopadlo to vubec spatne. Rozhodne je vysledek daleko lepsi nez treti dil. Sice se tenhle film od vsech ostatnich trosku lisi, ale aspon tu je zajimavej a nepredvidatelnej dej. Sigourney je tady uz docela dost stara, ale jelikoz ji dali novy schopnosti, tak to umi jeste slusne rozjet. Triky jsou v pohode, sice ne perfektni, ale lepsi nez to, co predved Fincher. Jediny, co mi tu vadi, je zaverecnej lidskej vetrelec, ty zabery na jeho tupej oblicej byli fakt strasny. Herci jsou hodne dobry, samozrejme tu kraluje Sigourney, ale treba takova Winona Ryder a Ron Perlman taky stoji za pozornost. A pak tu je perfektni Dominique Pinon v roli mrzaka. Jeunet dal do filmu spoustu rezijnich vychytavek a spoustu skvelejch napadu a doplnil to trochou humoru a ac by se film dal povazovat za nastavovanou kasi, bylo mi to fuk a dobre jsem se bavil. Navic navazal asi nejlip jak mohl na treti dil. Ale prvni dva dily jsou o tridu lepsi, takze jen 4*. ()

Reklama

Faustka 

všechny recenze uživatele

Po čtvrté: a ještě k tomu v naprosto netradičním stylu. A proč ne, když se režisérského povelu „action!“ ujal právě Jean-Pierre Jeunet, který se nebál patřičně odvázat… a pojal vetřelčí sérii s francouzským šarmem i nadhledem, a připravil tak fanouškům nejedno překvapení. (-----) Co mě pokaždé dostane: hláškující Ron Perlman, útěk vetřelců, pod vodou, Ellen Ripley 1 – 7(nedostaly šanci), Ellen Ripley 8(v pozici matky zabodovala)…. prostě všichni do jednoho jsou k nakousnutí (i se sladkou Winonkou). A mým favoritem se stává: ..... Čumáček ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Pro skalní fanoušky atmosférické (a pro mě nudné) jedničky přesně mířený kopanec do rozkroku, pro všechny ostatní, kteří si už dávno zvykli, že každý režisér přinesl do Vetřelčí ságy něco vlastního, jen logický vývoj směrem k odlehčenějšímu podání, které místo dusné atmošky a temných chodeb exceluje geniální sprškou hlášek by Joss Whedon, velmi chytrým pohledem na odosobněnou Ripleyovou a výtečnými akčními intermezzi, přes jejichž efektnost (honička pod vodou) nejede Nostromo. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Čtvrtý vetřelec je sice nejhorším kouskem z celé tetralogie, ale pořád je to ještě výrazně nadprůměrný přírůstek do scifistického žánru. Má zřetelně odlišnou atmosféru od předchozích tří dílů - není to komorně hororová záležitost jako jednička nebo trojka, ani akční militaristická podívaná typu dvojky, jde spíš o komiksově laděnou barevnou podívanou, kde nechybí ani v komiksu často používané humorné nadlehčení, případně sebeparodické momenty. Komiksovému pojetí odpovídají i charaktery, setkáme se s bandou typově různorodých kosmických pirátů, s úchylnými sebestřednými vědci a bezohlednými mostrózními armádními důstojníky. Celé to ale má tu chybu, že už nejde o žánrově čistou podívanou, ale o nevyrovnané dílko, kde se objeví řada skvělých momentů, jako je tolikrát fanoušky opěvovaný záběr podvodního střetnutí v zatopených záchodcích nebo souboj na žebříku ve výtahové šachtě, jenže silná místa se střídají s rozpačitými momenty, jako je použití nepovedeného mutanta a především odbytý závěr, který je bezkonkurenčně nejslabší ze všech dílů. Zkrátka a dobře, scénář byl spíchnutý moc narychlo. Na rozdíl od předchozích dílů nefunguje ani z logického hlediska, když si člověk spočítá, co všechno stihli vetřelci (včetně výstavby hnízda), za hodinu a půl, kdy se příběh v reálném čase odehrává, to je opravdu k neuvěření i pro zažraného fanouška. Herecké obsazení je nadstandardní, Sigourney Weaver je jako vždy skvělá, Pinon zábavný, Perlman záporně charismatický a Winona Ryder křehká. Celkový dojem: 70 %. Jean-Pierre Jeunet je výborný režisér, ale čtyřku Vetřelce měli přece jen svěřit někomu jinému. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (44)

  • Režisér Jean-Pierre Jeunet v dobe natáčania takmer vôbec nehovoril po anglicky. Preto mal na natáčaní vždy tlmočníka. (hradecek)

Reklama

Reklama