Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (609)

salahadin 

všechny recenze uživatele

POZOR SPOILER: Vyumělkovaný, navoněný a vycizelovaný film o tom, jak si jedna myška hraje se dvěma kočkami, které žijí v blahodárném klamu o ostrosti svých drápků. Aby nakonec zjistily, že myší zoubky jsou špičatější. No nic, těžko komentovat film, který je zoufale předvídatelný. Pokud se už ve filmu objeví církevní hodnostář a k tomu vysoce postavený, je jasné, že to bude pěkný kaňour. A k tomu s režijními sklony podobně jako Rocco Siffredi. Ukňouraný ministrant taky asi nebude úplné jelito, protože čím víc se film blíží konci, tím více je jasné, že přijde konec z dílny "wow" scénáristických hříček. Bohužel jsem konec uhodl hodně brzy. A je to taková ta otočka, zdánlivě nečekaný schizoidní salchow, prostě něco, co podle zadumaných myslí filmařů mělo tenhle film povýšit na vyšší laťku spokojenosti diváka. U mě ale fungují pravidla filmového světa jinak. Takže za odhadnutelnost děje a občasné pomrkávání po hodinkách odřené dva špunty. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No co si budem namlouvat, ackoliv hodnoceni vypada hodne libove, ve vysledku je to jen x-ta variace na soudni thriller s mnohokrat omletym pribehem, kde mame nejakyho toho vychcanyho pravnika. Ale precejen film neni tuctovka, jsou tu hned dva dulezity prvky. Jednak to je perfektne napinave natoceny, takze si to ty dve hodiny dokaze udrzet pozornost a hlavne tu je famozni Norton, kterej celej film posouva o tridu vejs. Cimz nijak nekritizuju ostatni, Gere hraje nadprumerne a stejne tak jsou fajn Linney a McDormand, ale proste nebejt toho Nortona, tak by to asi ty lepsi 4* nedalo. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Mal by si si osvojiť výraz údajne. Hlavne keď chceš robiť prokurátora.“ Má to niečo do seba. Vlastne dosť. Kedysi, na prvý raz, ma to až tak nebavilo, ale desaťročiami to získava na sile a zaujímavosti. Gere síce nikdy nebol mojím obľúbeným hercom, ale tu je presvedčivý. Páčilo sa mi, že sa nebál a naplno šiel do kontroverznej, rozporuplnej úlohy, ktorá je vlastne dá sa povedať vyložene záporná. Režisér Hoblit (zaujímavá nadprirodzená kriminálka Anjel smrti s Denzelom Washingtonom a Johnom Goodmanom) kvalitne buduje napínavú, jemne mysterióznu atmosféru. Pomáha mu v tom depresívna, pochmúrna, nevľúdna, odťažitá výprava (čo vtedy bolo v móde - Mlčanie jahniat, Utečenec, Denné svetlo). Miestami vyzerá byť hlavnou postavou skôr chladné Chicago, než advokát Martin Vail. V tomto smere pochopiteľne treba vyzdvihnúť kameru Michaela Chapmana. Príbehu síce chýba dravosť a pohybuje sa v matne ležérnom tempe, ale (ne)paradoxne to je skôr plus, než mínus. Občas je fajn spomaliť. Aspoň je na všetko čas. Na budovanie atmosféry, na budovanie vzťahov a na budovanie príbehu, ktorý na konci ponúka nečakaný twist. Poteší debut Edwarda Nortona (aj keď sa k úlohe údajne nedostal práve najetickejšie, v Hollywoode je to ale zrejme jedno) a obsadenie podporných rolí (Laura Linney, John „Fraserov otec“ Mahoney, Alfre Woodard). ZAČIATOK SPOILEROV na twiste je najbizarnejšie, že sa o ňom de facto hovorí od prvých minút: prakticky všetci Aarona považujú za vraha, no a na konci sa ukáže, že vraždu skutočne spáchal KONIEC SPOILEROV ()

Trajektt 

všechny recenze uživatele

V tomto filmu vidíme od začátku příběh mladého ministranta, který je obžalovaný z vraždy svého nadřízeného vrchního černoprdelníka, kterej asi nepůjde do nebe za jeho prasečinky, které vyváděl za svého božského kajícného života na zemi pod rouškou rádoby kněžského celibátu. Po úvodní honičce, kdy ho v přímém přenosu čapnou policajti a uvrhnou ho do vazby se ho ujímá protřelý právník, kterého představuje nikdo jiný než důvěřivec s psíma očima Richard Gere. Něco se mu na něm nezdá a tak povolá psychiatričku, kterou hraje skvělá Frances McDormand, která najde něco shnilého ve státě dánském. A tím začíná soudní bitva mezi ním a jeho bývalou přítelkyní, která je vrchní žalobkyně a kterou taktéž skvěle zahrála Laura Linney. Od začátku do konce vidíme napínavý psychologický thriller ze soudní síně s nepředvítelnými zvraty včele v té době neznámým a neokoukaným Edwardem Nortonem v hlavní roli obviňeného retarda Aarona za který by si fakt minimálně zasloužil Oscara za herce ve vedlejší roli, protože společně s postavou Dereka z American History X a za hlavní roli v Iluzionistovi to byl podle mně jeho nejlepší výkon a proto dávám 100%. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Ilúziu o nevyhnutnosti zastupovania obhajcom v prípade súdneho procesu vytvoril mocenský systém. Rovnaký systém, ktorého záujmy obhajujú advokáti vlastníkov a hráčov filmového priemyslu, prináša do kín filmy, utvrdzujúce divákov o potrebe presne takéhoto fungovania súdnictva. Vďaka nemu dobrý a dostatočne drahý advokát zvíťazí vždy. Stačí mať tie správne precedensy, špicľovské zázemie a výrečnosť! Prvotný strach prináša atraktívny príbeh, kde sa zmiešavajú otázky advokátskej cti, vzťahové problémy s otázkou duševne chorých páchateľov. Je postavený na šikovnom hereckom výkone obvineného v kontraste so sivo nezaujímavými (avšak potrebnými!) advokátmi, sudcami a prokurátormi. Prekvapivé vyústenie smeruje k interesantnej poučke: "Nikomu never! Ani sebe samému.". Systém predražených ohýbačov paragrafov, umožňujúci vždy iný výklad zdanlivo jednoznačného pravidla však ostáva nespochybnený. Dôkazom toho je vo filme vyvolaná debata právnikov o tom, že v priebehu procesu nie je možné meniť raz začatý smer obhajoby. Ani v prípade, ak je to žiadúce, pretože sa v priebehu procesu objavili nové dôkazy. Mašinéria pravidiel vedenia súdneho pojednávania nepustí - je možné robiť kadejaké iné lotroviny (ako sa aj v priebehu procesu ukáže), ale toto v žiadnom prípade nie! Rezultát: dejovo pozerateľná súdnička nespochybňujúca systém. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Role soudkyně (Alfre Woodard) byla původně psána jako šedesátiletý bílý muž. (Delock)
  • Ve 23. minutě se Martin (Richard Gere) sleduje zprávy v TV a odkládá flašku vody vedle sebe na křeslo. Flaška spadne, přesto o pár záběrů později stojí. (J.A.K.)
  • Prvotním strachem je myšlen strach ze smrti, který si každý více či méně vědomě v sobě neseme jako celoživotní trauma a které nás činí nesvobodnými. Přírodní civilizace si tohoto Kainova znamení byly vědomé, a proto měly rituály smrti, které jim pomáhali strach ze smrti transformovat. (sator)

Reklama

Reklama