Reklama

Reklama

V dávných dobách vznikla říše zvaná Persie. Její král byl mocný i moudrý a v místech, která dobyla jeho vojska, vždy nastolil pořádek. Měl dva syny, v očích boha však nebyla jeho královská rodina úplná, proto adoptoval chudého sirotka Dastana, který se stal jeho třetím synem - bez nároku na korunu, protože nebyl vznešeného rodu. O mnoho let později se všichni královi synové účastnili válečného tažení. Přes králův zákaz útočit na posvátné město Alamút princové dají na radu králova bratra a zahájí boj. Město je dobyto, princezna Tamina , strážkyně města, je uvězněna a bratři získávají tajemnou dýku, která může svého majitele přenášet v čase. I když krále útok na posvátné město rozhněvá, nakonec se vydá do Alamútu, aby se syny a bratrem oslavil válečný triumf. Ještě téhož dne je otráven a vina padne na Dastana. Aby princ očistil své jméno a našel skutečného vraha, musí rychle uprchnout. Společně s ním utíká i princezna Tamina... (TV Nova)

(více)

Videa (10)

Trailer 3

Recenze (1 452)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Akce a kamera okoukaná z počítačových her (Assasins creed). Děj o ničem, zbytečně přefiltrované, přetrikované a příliš barevné. Nezajímavé. Zbyde akorát zajímavá a dialogově slušně vyšperkovaná ústřední dvojice. To je na 200 milionový film trochu málo. Tvůrci se spoléhali, že strhnou diváky na podobném hypu jako Avatar, jenže opomněli, že James Cameron kromě výborného marketingu a jisté vyčůranosti co se přesně nastavené hranice korektnosti vs své vlastní cesty týče, umí velmi kvalitně režírovat. Newell tímto potvrdil, že spíše nikoliv. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tento film je asi taková záhada jako ucpanej hajzl pro instalatéra. Krach Prince z Persie na všech frontách může překvapit leda ty, kteří neznají Newellovo portfolio. Záhadou zůstává totiž jedině to, jak se tvůrce, který třicet let idloval u polozapomenutých televizních projektů, nachomýtl k sezónním blockbusterům. Vůbec mám dojem, že bychom po nevydařeném duu Princ z Persie a Souboj Titánů měli přehodnotit stanoviska, který jsme zaujmuli k Verbinského pirátské trilogii. Ta představovala vážně míněný pokus o vpašování surrealismu a avantgardy do Hollywoodu, který kupodivu vyšel. Kritiky si sice stěžovaly na logické díry v příběhu a anarchistické dialogy – jenže o to právě tvůrcům běželo. Vezměme si ty dvě mezihry ve dvojce nebo zachraňování Jacka z Pirátů trojek ze 40. minuty, takový intermezzo odbočující z příběhový větve nebylo ani v Mannově Miami Vice, který nechal odvážně vyjet Farella a Li Gong na více než dvacet minut „ven z příběhu", jednoduše se sebrat, a odplout v motorovém člunu za tancem a sexem mimo práci. Opustit vyprávění kvůli projížďce, není to náhodou modernistické gesto? Občas zazní, co se komu může líbit na Gameru a vysokonapěťovým Cranku… tyhle filmy si nevypůjčují prvky z videoher, ale jsou videohrami potud, pokud zavrhují filmové postupy a parametry. Na rozdíl od Prince z Persie, který je ale špatný z mnoha dalších důvodů, ponejvíce proto, že nefunguje dokonce ani jako blockbuster vyvolávající silné emoce nikoli zápletkou a vcítěním do postav příběhu, ale přemírou současných stimulů (bombardování místo dojímavého pohnutí). ____ Jestliže se v televizních seriálech z 90. let často uvozovala interiérová scéna záběrem na exteriér, v Princovi je totéž, jen ten záběr není velikostí celek, ale velký celek, poněvadž jsme na půdě blockbusteru, kde je vše ve velkým měřítku. Dramaturgicky jde ale o totéž. Nelze se ovšem zbavit pocitu, že krásný velký celky nedrží pohromadě s pohublým děním. Jednoduše se tu staví na hlavu zásada, která velí skloubit práci jak na environmentu, tak na jeho obyvatelích. Tady zůstává u prvého, pochopitelně proto, že to neměl na starost chvastoun a mastičkář Newell, ale grafici s výtvarníky a lidi přes výpravu. Ta písnička je pořád stejná: buďto nabízí film monstrózní lokace a prázdné nitro postav, anebo monstrózní nitro postav a prázdné lokace. Do první kategorie patří tzv. expanzivní filmy, všechny ty historický fresky jako Spartakus, Ben Hur, Kleopatra, včetně týhle srágory, do druhý existenciální bergmanovský rozpoložení. Pak jsou tu samozřejmě géniové jako Scorsese, který dbá v Letci jak na prostředí, tak na postavy. Je to nicméně hlavně režisér, kdo dává filmu výslednou sjednocující podobou, kdo je zodpovědný za konečnou kvalitu a usměrňuje rozkošatělý štáb. Proto je Tango a Cash pravděpodobně nejlepší akční buddy komedie vůbec, protože za ní stál virtuóz Končalovskij, velká ruská duše, žádná fajnovka, co šoféruje v rukavičkách a voní si auťák papundeklovým stromečkem, ale režisér, který před americkým exilem sesbírával ceny v Cannes a byl tudíž s to vtisknout béčkové story prvojakostní parametry. Ze stejného důvodu je postmoderně střižený Poslední akční hrdina x-kát lepší než koncepčně příbuzný projekt Expendables, protože Sly není při vší úctě ani McTiernan, ani scénárista kalibru Shanea Blacka, který stál namátkou za meta-noiry Posledním skautem nebo Kiss Kiss Bang Bang. Pracant a rutinér Newell do téhle smetánky zatím nepatří, bude-li kdy vůbec. Ačkoliv moc talentu nepobral, je k neutahání, je to typ člověka, kterého jeden den pohřbíte, abyste ho druhý den našli dočista exhumovaného pospávat na vašem zápraží. Na áčkový blockbustery nicméně nemá, neboť – jak říkával můj tatínek – z psa slanina nebude, a když se s nima spustí, vylejzaj mu z toho narozený mrtvoly bez srdce a bez koulí, a hlavně bez chuti. Něco jako prošlá paštika. (Bouřlivý potlesk.) Marnost nad marnost, všechno nad marnost! (Pochvalné výkřiky a souhlasné volání ze všech stran.) Otče, odpusť mu, neboť neví, co činí. () (méně) (více)

Reklama

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Tak zůstává filmový Silent Hill osamělým unikátem. Většinu času jsem si při sledování Prince z Persie vybavoval „písečně“ i žánrově spřízněnou Saharu s Matthew McConaugheym v hlavní roli. Podobně matný výsledek, který by hrozně moc chtěl být akčně-komediálním dobrodružstvím po vzoru Indiana Jonese/Mumie, ani jednu klíčovou šablonu se však nedaří naplnit. Výsledkem je utahaná nuda, která většinu času fascinuje akorát tím, kolik peněz se dá prošustrovat na něco, kde to vůbec není vidět. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

PRINC Z PERSIE je pozoruhodným bruckheimerovským blockbusterem vzhledem k tomu, že jedna z významových rovin se vztahuje k americké intervenci do Iráku, ale z liberálního úhlu pohledu, a tak je americká zahraniční politika vyhodnocena jako neoprávněná. Jinak jde o zvláštní případ podívané, u které je vše na svém místě, ale na diváka nemá patřičný výsledný dopad, protože je patrná snaha integrovat atrakce spojené s videoherní sérií a kinematografickými vlivy na styl do vyprávění. Na místo podřizování videohrám v pojímání prostoru a logice postupu po jednotlivých úrovních se film snaží tyto prvky přizpůsobit nárokům mužského i ženského publika v trháku pro všechny, což akorát vede k opomenutí silné divácké základny - hráčů videoher - a při snaze zavděčit se všem k dostatečnému neuspokojení ani jedné divácké skupiny. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Byl to jeho osud..... Mám rád pohádky a příběhy Tisíce a jedné noci. A uznávám, že Sindibád už prostě nemá potřebné tempo. Takže zbývá jedině..... (jasně Indiana Jones). Princ Dastan lítá vzduchem, běhá po zdech, skáče po střechách, líbá princeznu a to vše s lehkým vtipem a v solidním tempu plného zábavné akce. JEDNODUCHÉ, EFEKTNÍ, FUNKČNÍ ! Takže v podstatě kravina, ale pohádky jsou tu přeci kvůli tomu, aby nás bavily. A to tady funguje! Obzvlášť proto, že se vlastně nic nestalo.... Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Mám rád pohádky. 2.) Chci vidět Indiana Jonese ,,řízlýho“ Sindibádem v pohádce 1000 a 1 noci. 3.) Jsem organizátorem pštrosích závodů. 4.) Ještě mi nikdo nevyprávěl o kmeni NGBAKA. PŘÍBĚH *** HUMOR ** AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Galerie (146)

Zajímavosti (47)

  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 90,8 milionu amerických amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 336,4 mil. (NIRO)
  • Ve filmu je řečeno, že Dýka času bez písku je jen obyčejný nůž, navíc ani ne příliš ostrý. Ve videoherní trilogii je ale tato dýka mimo jiné brána jako klasická zbraň. Ve třetím díle „Prince of Persia: The Two Thrones“ ji princ dokonce používá jako hlavní zbraň místo meče. (HERGImanCZ)

Související novinky

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

16.11.2017

Možná jste zaznamenali, že si Ben Affleck není úplně jistý svým pokračováním v roli Batmana. V červenci sice na Comic-Conu tvrdil, jak je všechno super, všichni ale předpokládali, že chce jen… (více)

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

05.06.2016

Herní firma Ubisoft si po vzoru Marvelu založila vlastní filmovou pobočku, v níž hodlá převádět svoje největší značky do celovečerní podoby. Rozjezdem bude letošní Assassin's Creed, jemuž se upsal… (více)

Hollywoodští skladatelé v Praze

Hollywoodští skladatelé v Praze

18.04.2015

Hned několik světových premiér obohatí program 4. ročníku festivalu Film Music Prague. V rámci koncertu s názvem Hudba Hollywoodu zazní 23. dubna ve Dvořákově síni Rudolfina hudební ukázka z… (více)

Reklama

Reklama