poster

Ghost in the Shell

  • Česko

    Duch ve stroji

    (festivalový název)
  • USA

    Ghost in the Shell

  • Velká Británie

    Ghost in the Shell

Akční / Drama / Sci-Fi / Thriller

USA, 2017, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    ****

    To je nějaký trend, že komerční neúspěch svedou exekutivci na liberální společnost? Nejdřív člověk od Marvelu, který vidí důvod špatných prodejů v tom, že nahrazují bílé hetero superhrdiny za etnicky, genderově a co do orientace rozmanité postavy, přičemž důvodem prostě může být otrávenost z neustálého rebootování a znepřehlednění dosavadní kontinuity. Nyní osoba od Paramountu, která spatřuje nesmyslnou kauzu kolem witewashingu za příčinu nízké návštěvnosti. Já bych teda problém viděl spíš v tom, že (1) propagace cílila na fanoušky a fanynky původního snímku (´95), který ale není až tak známý, (2) hraná verze se prezentovala jako remake, tj. jako něco svatokrádežného pro znalé a nedostatečně silná značka pro nezasvěcené, přestože jde o velmi nápaditý prequel, (3) cyberpunk nemá dostatečnou tradici (vrchol v devadesátkách, v novém tisíciletí několik nepovedených zhollywoodizovaných verzí jako AEON FLUX či ULTRAVIOLET)._____ Osobně mě ale komerční neúspěch mrzí, protože GHOST IN THE SHELL (2017) považuji za velmi dobrý film, pokud publikum je: (a) ochotno přistoupit na uzpůsobení americkým tradicím vyprávění (příčinná provázanost dění na místo epizodičnosti a budování atmosféry dané "zastavením" narace jako v japonských anime); (b) znalé franšízy GITS, protože ta je tematicky postavena jednak na střetu proměnlivé identity a společnosti (korporátu, politiků), jednak na stylistických paralelismech vždy ve zcela jiném kontextu (Major skákající do neznáma, rozhovory na lodi, souboj s roboty, utržení robotické ruky...); (c) dostatečně otevřené na to, aby přijalo tento americko-japonský mash-up (americké vyprávění, japonské stylistické "výpůjčky"), který rozhodně nedělá cyberpunku špatné jméno. Failu se nedivím, ale jsem rád, že to vzniklo, protože to není parazit na kultu, ale příspěvek do ságy.(9.4.2017)

  • DH3Factor
    ****

    Zrovna můj GHOST je s touhle zfaceliftovanou SHELL docela kompatibilní. Je patrné, že nám to celé trochu přeskládali, takže zapřísáhlí anime-zvěstové budou syčet jako prskavky, ale když tomu odpustím těch několik motivačních záchvěvů (naše cesta není předem určena tak sakra jdi a změň to!), jsem spokojen. Hlavní linka tentokrát vede diváka za ručičku takže prozřou i ty největší nechápavci, u kterých se záhy dostaví zjištění, že sestry Wachovské vlastně nejsou zase tak originální. Navrch se oči dočkají vizuálních kouzel skládajících poctu opěvované prvotině a celkově se na to především v IMAXU hezky kouká. Pokud tak máte chuť na svěží mix Matrixu a Atlasu mraků s japonskou scénografií a kozatou Scarletkou hurá na to do kina.(30.3.2017)

  • -OverLord-
    ****

    Skoro ani nevím, o čem to vlastně bylo, ale na příběh se tady moc nehraje. Místo toho film nabízí slušnou dávku příjemné digitální akce a stylového kyberpunku, který tady už dlouho nebyl. Scarlett je kost jako obvykle, Michael Pitt potěšil a účast legendárního Takešiho jakbysmet. Na film se dobře kouká a od začátku do konce jede stejným tempem, svižně a příjemně. Objektivně za 3*, ale něco mě na tom chytlo. PS: 3D je tady zbytečné.(31.3.2017)

  • kingik
    ***

    Pane, vy jste Scarlett! Tenhle film bude plně doceněn někdy za padesát let, kdy už nová generace lidí bude běžně souložit s roboty s lidským vědomím, podobajícími se na Scarlett Johansson. V současné době tenhle film spíše jde po stopách Robocopa, Blade Runnera i jiných vzdálených scifi příbuzných, kteří už zde byly před tímto počinem. A pak je zde okruh anime píčusů, kteří budou filmu spílat, že se zásadně odklonil od jejich milované původní předlohy. Pokud film nenavštívíte v kině, ochudíte se o porn-design, který představuje z celého filmu to nejzajímavější a nejvypiplanější. Režisér Rupert Sanders moc nezvládá s danou látkou pracovat. Jeho film prakticky nevyvolá žádné emoce, žádné napětí, neustálá snaha ponechat akční složku v pozadí a vytáhnout nějaký filosofický ocas i odkaz, je v komerčním filmu spíše na obtíž. Takže i film, co má méně rozmáchlou stopáž, může znudit. Což o to, Scarlett je stále živočišná samice, která film spolehlivě utáhne, jenže by neškodilo, kdyby ve filmu byly i jiné atraktivní faktory stran účinkujících postav. Michael Pitt, Pilou Asbek, Juliette Binoche a spol. působí jen do počtu, aby hlavní hrdinka nebloudila ve filmu tak sama. Nejvíce zásadních momentů se dostaví až v závěrečné třetině filmu. Odhalí se zde skutečný původ hrdinky, mám za to, že to mělo vyznít jako pointa celého vyprávění, zjistíme také pravdu o tajemném muži v kápi jménem Kuze, který je většinu filmu považován za teroristu, jedna z kladných postav zemře. Prostě jak se ve filmu dělo méně než by bylo záhodno, tak se to ve finálním úseku najednou rozjelo. Některé scény byly pronikavě originální, třeba ta s hlubokým ponorem, vím akorát, co je hluboké hrdlo, ovšem ponor je osvěžující novinka a nejedná se o žádnou sexuální praktiku. Stejně ale, i přes výskyt potenciálně nevšedních scén, budete většinou vyhlížet konec. Akční to moc není, kecy ve filmu k ničemu extra nevedou a Scarlett nemusí být zrovna váš ideál. No co, v krizi se dá vizuálně ošukat i dřívko od nanuku. 5/10(16.4.2017)

  • DwayneJohnson
    ****

    Tři a něco málo přes půl.(1.4.2017)

  • - Natáčeno dle slavné anime předlohy "Ghost in the Shell". Film je především inspirován částí Stand Alone Complex. (UncleMorty)

  • - Scarlett Johansson dostala za hlavnú úlohu 10 miliónov amerických dolárov. (Zdroj: comicbox.eu) (Chochi)

  • - Do hlavní role měla být původně obsazena Margot Robbie. (JORDY)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace