Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 074)

POMO 

všechny recenze uživatele

Námet je fajn, Sigourney Weaver ako vždy skvelá, kúzla s kamerou a jej objektívmi v tuneloch väzeňského labyrintu perfektné a filmu nechýba ani výrazný, typicky fincherovsky depresívny autorský náboj. Lenže práve ten akoby nebol dotiahnutý do takého levelu, akého je Fincher obvykle schopný, a aký by filmu dopomohol k pôsobivosti, rovnajúcej sa jeho predchodcom. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem, že když vezme Aliena do svého břicha můj oblíbený režisér bude to trefa do černého, jenže trošku jsem se sekl. Atmosféra je ještě dejme tomu slušná, ale celý příběh vystavěný na ztroskotání ve věznici plné úchylů, bez jakýchkoliv zbraní je už trochu slabší, takový samoúčelný a nahánění vetřelce po chodbách je taky trochu přitaženo za vlasy. Byl jsem zvyklý, že vetřelec je rychlé vraždící monstrum, z kterého není radno dělat si šoufky a už vůbec ne snažit se s ním soupeřit ve sprintu na krátkou vzdálenost. Naštěstí jako celek to není vůbec k zahození, Fincherovi tedy budiž odpuštěno, z dvou nabízejících se variant hodnocení volím tu vyšší. 7/10 ()

Reklama

Botič 

všechny recenze uživatele

DIRECTOR´S CUT: spolu s Vetřelcem ³ už neplatí ono okřídlené: In space no one can hear you scream. Spíše se sluší zeptat: Bojíte se tmy? Temná zákoutí jedné vězeňské ocelárny sloužící jako neprodyšný labyrint chodeb, do něhož Ripleyová vpustila svého „milence“ bájného Minotaura. Díl od dílu se postava Ripleyové přibližuje k svému vetřelčímu předobrazu. Ale teprve ve třetím dílu je mu nejblíže, než kdy předtím. Ač události, odehrávající se na Fiorině 161 má dětská hlava kdysi nebrala, dnes už s větším odstupem chápu, že byly zcela nevyhnutelné. Režisérský sestřih je alespoň z mého pohledu úplně odlišným filmem. Komplexnějším, psychologicky nejpropracovanějším a z určité strany i možná nejdospělejším z celé série. I přes ne zcela kvalitní flirtování z CGI-morfem si pohrává chytře s atmosférou strachu z neznáma, kde nás Fincher provází svým klaustrofobickým lunaparkem v hlavě. Neoddiskutovatelně má jeho původní vize mnohem víc do sebe, než její okleštěnější a přímočařejší kinoverze. 9/10 ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

musim rict, ze na me v necem pusobi tenhle dil mnohem depresivneji, temneji a strasidelneji nez vsemi vychvalovana jednicka (v ktere mi nejstrasidelnejsi prisel zaver, cely film byl sice dokonale zvladnutej, atmosfericnej, ale strasidelnej...) uz od opravdu hnusneho uvodu, kde nam pekne ve zkratkovitych scenach ukazou neco, co jakymsi zahadnym zpusobem uslo vsem na konci dvojky, je citit, ze tenhle film nebude vubec optimisticky, doslova se tomuto pojmu bude vysmivat.. a je to tak. Trochu me ale vcelku zacatek nastval, pekne je zde ukazano, jake malickosti (v malych uvozovkach) mohou zpusobit nebyvale nasledky.. Ripleyova si musi sahnout az na dno svych sil, a jeden psovity predator pomalu, ale brutalne jiste likviduje jednoho vezne za druhym, az je vse korunovano stylovou honickou napric temnymi tunely veznice.. jedine co si mohli odpustit, bylo zbytecne zdigitalizovani vetrelce, vypadal zdalky opravdu hnusne.. a jak je uz u finchera trochu zvykem, film dodrzuje svuj pesimismus az do uplneho konce, ktery je neslavnym zakoncenim jedne sagy (ctvrty dil neberu, to uz je z uplne jine doby z jineho vesmiru) Suma: je to tedy velice dustojne pokracovani prvniho atmosferickeho dilu, fincher sice jeste nedokazal uchvatit tak jako ve svoji pozdejsi sedmicce, ci jako ridley v celkovem Alienovi, ale hodne se tomu priblizil. dobre 4 ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Ripleyová se už tak dlouho potýká s vetřelčím plémě, že větší nebezpečí pro ni znamenají nadržení muklové a vši.. Jako by s "odchodem" medika v podání C.Dance skončil na Fiorině 161 i atmosférický tanec kolem plíživé smrti a beznaděje (mimochodem výborně podkreslený hudbou E.Goldenthala) a nastoupila divně sestřihaná vyvražďovačka s nekvalitními "loutkovými" triky u modrého pozadí a "on board" kamerou na krvelačném Gigerově fešákovi. Nutno však podotknout, že studiem týraná a diváky podceňovaná Fincherova prvotina si časem zaslouženě vybojovala své místo na slunci. ()

Galerie (118)

Zajímavosti (59)

  • Vetřelce, vylíhlého ze psa, měl původně opravdu hrát důkladně namaskovaný pes, ale tento nápad nebyl nerealizován. (cariada)

Související novinky

Fincher a zombíci?

Fincher a zombíci?

12.08.2016

Kdybyste nechali filmové fandy hlasovat o tom, zda by chtěli vidět blockbuster od Davida Finchera, dopadlo by to celkem jednoznačně. Režisér Sedmi nebo Klubu rváčů patři mezi filmařskou elitu, která… (více)

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Reklama

Reklama