poster

Vetřelec: Covenant

  • Velká Británie

    Alien: Covenant

  • Austrálie

    Alien: Covenant

  • Nový Zéland

    Alien: Covenant

  • USA

    Alien: Covenant

  • USA

    Alien: Paradise Lost

    (neoficiální název)
  • USA

    Prometheus 2

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Votrelec: Covenant

Sci-Fi / Thriller / Horor

Velká Británie / Austrálie / Nový Zéland / USA, 2017, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    *****

    Rozpočet $97miliónovTržby USA $36,000,000Tržby Celosvetovo $117,881,862Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ Tak ja som si to nakoniec užil viac než som čakal. Veru po tých reakciách čo som čítal, som sa zas obával čo také hrozné na nás Ridley vypustí. Nakoniec vypustil slušnú dusivú atmosféru, napätie a strach. Samozrejme máme tu výdatne naivnú kolonizačnú jednotku osídlovatelov planét, ktorý si chcú skrátiť cestu vesmírom a zakotvia na planéte ktorá im na prvý pohľad ponúkne slušné podmienky na život. Nuž opak sa stáva pravdou a môže začať peklo. Ridley nám dal Prometheusom pekný dejoví nástrel a teraz dejovo nadväzuje. V podstate tu máme taký prechodoví film, ďalšie spojivo v tomto drsnom univerze. Je to taký mix Prometheusa a Votrelca. Dokonca aj po hudobnej stránke. V tomto diely už stavia na základoch ktoré si stanovil a nie je to najhoršie. Ľudia pozemský ani ich tvorcovia už nemajú vo vesmíre miesto. Na scénu nastupuje ničiteľ devastátor Dávid (Michael Fassbender je jasný herecký kráľ, ten jeho chladný chirurgicky presný postoj, brrŕ), ten sa do toho pekne oprel. Všetkých má len za doterný hmyz a chce podľa daných možností stvoriť niečo viac. Experimentuje a ide mu to. Zákernejší a prešibanejší android tu ešte nebol. Veru nakoniec to je dejovo šité na mieru androidovi, ľudia sú tu len figúrky v šachovnicovej partii, ktorá môže mať len jedného víťaza. Pokusy a masaker môže začať. V rámci sci-fi nám Ridley opäť ponúka niečo z toho lepšieho čo nám posledné roky ponúkli alebo lepšie povedané neponúkli. Jeho filmársky štýl vie vždy upútať a ako vždy nám servíruje úžasní vizuál, krásne lokácie, prostredie, kulisy, silnú doprovodnú hudbu aj keď sa vykráda ale k tomuto dielu tie melódie pasujú. A príde aj na vytúženú akciu, dravosť, drsnosť a slušná dávka napätia pri stresujúcej posádke, ktorá sa dostáva každým ich krokom do riadnych problémov. /videl v kine: 100%/(19.5.2017)

  • -bad-mad-wolf-
    **

    Čim vejš se škrabete, tím delší následuje pád (když to zvoráte). Aneb čim dokonalejší něco je, tím víc je vidět poškrábanej lak. Vetřelec je dokonalý organismus. Stačí málo a je z něj kripl. --- Dobře, po delší době se zase trochu rozkecam. Svým způsobem jsem krystalický člen cílovky tohohle filmu. Všechny vetřelčí filmy jsem: viděl mnohokrát; utratil tisíce za různé originální nosiče s nimi; měl tu čest vidět je v kině; na první dva díly psal retrorecenze/glosy; na Promethea vyrazil do IMAXu. A co je důležité - všech pět předešlých filmů mám rád. Některé méně, jiné víc, ale mám - a prvního Vetřelce považuju za jeden z nejlepších filmů všech dob. Covenant chce svým věrným dávat a pracovat s motivy, jejichž náznaky jsou tu už od kořenů série (nezapomínejme, že jedna důležitá linie v prvním Vetřelci byla ta s androidem Ashem, který vetřelce obdivoval). Bohužel, když si objednáte nejlepší menu v restauraci, neznamená to, že vám ho kuchař dobře připraví. Covenant několik highlightů má: první sekvence s neomorfy je parádně gradovaná a vyschízovaný stres z ní teče proudem... až do chvíle, kdy si vzpomenete, že ti lidé na plátně nejsou banda retardovaných středoškolaček, nýbrž speciální tým, jenž má kolonizovat cizí planetu. Hahaha, ty vole. Prometheovi se nemalá část publika vysmívala za scénu se sundaváním helem v místě, kde by se sundavat rozhodně neměly. Tady si parta, probuzená z hibernace, dovolí doslova během několika minut kompletně vyměnit cílovou planetu kolonizace (protože "nikdo nechce jít znovu spát") a při prvotním průzkumu nové destinace vyrazí nalehko rovnou od začátku. Následně vůbec nikoho nevzrušuje, že narazil na zjevně mimozemský život, který nějakým způsobem zkřížil cestu posádce lodi Prometheus (o jejímž osudu nikdo nic neví). Když do hry vstoupí android David, rozjede se kecací linie v útrobách budov vyspělé mimozemské civilizace (všemi - včetně filmu samotného - kompletně ignorované); určitě není vyloženě hloupá, nicméně v žádném ohledu nepřekvapí a její vývoj je silně předvídatelný. V téhle části filmu dost hapruje časová i prostorová kontinuita - fakt by v opuštěné kamenné budově nikdo neslyšel křik umírající kamarádky? Nevylíhnul se náš očekávaný první vetřeleček podezřele rychle? Eh... docela zbytečné béčkové přešlapy, ale dobře, na tohle kašlu, nikoho to nezajímá - co mě ovšem zajímá víc, je téměř nulová práce s postavami. David a Walter OK, to je klíčová kolize filmu (ve fyzické formě; klíčovým konfliktem je ve skutečnosti střet přirozené nedokonalosti s uměle vytvořenou dokonalostí), ale co zbytek? Proč se posádka chová jako banda zpovykaných pitomců? Proč naopak zachovává ledový klid ve chvílích, kdy objevuje MONUMENTÁLNÍ a VYVRAŽDĚNOU civilizaci? Nikomu není věnován prostor a Danielsové máme fandit jen proto, že jí na začátku umře manžel, se kterým chtěla chajdu u rybníka na cizí planetě? Co ty kecy androidů o lásce k ní? Kde má opodstatnění? V jednom krátkém monologu a jedné ukousnuté ručičce v rámci silně chaotického nočního souboje? Je toho moc a zároveň strašně málo. Zkratkovitost je bohužel místy natolik ve formě, že se film stává nechtěně směšným. Pro mě osobně je jejím nečekaným vrcholem právě samotný vetřelec, nastoupivší na scénu v závěrečné dvacetiminutovce. Vejce, facehugger, vetřelec zrozen, vetřelec hopkající po lodi, mrtvý vetřelec (vše z předchozí věty během několika minut). Následuje další vetřelec, mord ve sprše, "epický" fight, další mrtvý vetřelec (opět pár minut). Hele, nechoďme kolem horké kaše a řekněme si to na férovku: Covenant doplácí na slasherovitou stupiditu a prázdnotu svých postav, ignoraci potenciálně působivých prvků, zkrat(k)ovitost, nedůstojný přístup a pohrdání univerzem, jenž stojí na hrůze a neuchopitelnosti neznáma. A právě tady je konečná stanice - Covenant rezignuje na tajemno, místy až polopaticky vysvětluje a vše, co mohlo další porce tajemna přinést, okázale zahazuje. Čistě subjektivně mám navíc nemalý problém s tím, kterak je osvětlen vznik slavného monstra (a moc nechápu, jak tohle chce někdo naroubovat na původní vetřelčí sérii). Můžete si plácat něco o aktualizaci tématu a vývoji filmové řeči, ale tuhle špínu nevyperete. Abych řekl pravdu, při závěrečné řeži, v níž poletuje CGI loď s CGI vetřelcem, jsem si dávno přál, aby už film skončil. Neskončil, ještě chvíli to zkoušel a ve finále přinesl zbytečný twist, prokouknutelný od chvíle, v níž se perou dva "stejní" androidi. U všech předchozích Vetřelců (včetně Promethea) jsem si naopak před koncem říkal něco jako "sakra ne, dejte mi ještě něco, haste ještě chvíli mou žízeň po tomhle temným vesmíru!" Jdi do hajzlu, Covenante. Jsi fail a ospravedlnit tě může jen případná výjimečnost pokračování. Závěrem ještě pár věcí, který se mi líbily: Delikátní soundtrack, zdatně recyklující motivy made by Jerry Goldsmith. Neomorfové jsou mrazivě hrůzná stvoření; scéna, v níž jeden z nich hoduje na těle mrtvé dívky, zatímco její zdánlivě netknutá hlava plave v nedaleké kašně (či co to bylo), je jedinou, kterou si určitě budu pamatovat dlouho. Momentka s krásně brutální poetikou. Vizuál se místy snaží navazovat na vizuál vetřelčích filmů, což je fajn. Herci zdatně hrají (často sice dementní postavy, ale hrají je dobře) a rozpočet dodal kvalitní triky, byť nestřídmost v závěru trochu smrdí přemírou CGI. Scéna zrodu vetřelce sama o sobě má své kouzlo, především díky nezvykle zvolené hudbě. Zbytek je PŘINEJLEPŠÍM průměrným sci-fi hororem. Jako takový by ode mě možná dostal 5/10. V kontextu série, do níž patří a jíž chce ovlivňovat... 3/10.(18.5.2017)

  • ClintEastwood
    *****

    Poprvé od Gladiátora hodnotím film Ridleyho Scotta maximálně. Téměř dvě hodiny se jeho COVENANT tváří jako tradiční, akční sci-fi horor, s troškou té filozofie pana režiséra o stvoření a umírání, aby vás pak finální pětiminutovka se skvělou pointou uvrhla do stavu, kdy o filmu přemýšlíte ještě několik hodin po odchodu z kina. Právě úderný závěr chyběl PROMETHEOVI (který se mi jinak také líbil) a i proto tento snímek hodnotím ještě o něco výš. Scott se po trochu průměrnějším MARŤANOVI vrátil se vší parádou a připravil mi kvalitní sci-fi zážitek. Tak ať vás blešky štípou celou noc.(18.5.2017)

  • DaViD´82
    ***

    Čtvrtý nejlepší Vetřelec. Či druhý nejhorší, jak je libo. Každopádně však více stejné chyby opakující dvojka Promethea než regulérní na sérii čerstvě nahlížející pětka Vetřelce. Zachraňuje to především vizuální stránka, Fassbender a několik málo působivě intenzivních momentů.(17.5.2017)

  • Kaka
    **

    Jestli si tohle pustí James Cameron, musí se jen škodolibě uculovat, jak mu podobné prvky jakou jsou v Covenantu fungovaly v jeho klasice Alliens před 30ti lety minimálně o dvě třídy lépe. Jedinné co Scott překonává a vychází ze stínu předchozích dílu je opojný vizuál a výprava. Jinak velké zklamání. Scénář vycucaný z prstu, hrdinové bez šťávy, Vetřelce málo a android hrající na flétnu - wtf ? Scott cpe filozofii a rádoby myšlenkové přesahy někam, kam vůbec nepatří a nebo ok, ale jinačí formou. Paradox je, že on sám by to měl vědět nejlépe, protože dal tomuhle spektakulárnímu monstru život. Opět výsadková loď, signal od osadníků na neznámé planetě, vojácí nedbající na hrozby a zajeté bezpečnostní postupy, jatka, záchranný modul, těžká technika, přetlaková komora. S nějakými menšími odchylkami a přesmyčkami v podstatě to stejné opakující se pořád dokola. Přístí díl prosím dostaňte Vetřelce na Zemi, pusťte ho do měst a udělejte třetí světovou, ať máme konečně po 20ti dílech nějaké ozvláštnění.(21.5.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace