Reklama

Reklama

Vlastička umřela. Vesnický kostel, pohřební kočár tažený koňmi, farář, obyvatelé Olšan a souputníci zvláštního života Bohumila Stejskala (Boleslav Polívka), multimilionáře z vůle Boží, z Dědictví I. Trochu zestárli. Bohumil (Boleslav Polívka) taky trochu zestárl. Přibyly mu majetek, starosti, kilogramy a děti. Ztratil ženu svého života. Hraje hudba, zpívá místní ženský sbor Křepelky, jehož byla Vlastička členkou (a Bohuš je sponzorem). Smrt známého sbližuje. Všichni jsou smutní, nebo tak aspoň vypadají. Za zdí hřbitova zastavil starší Mercedes a z něj vystupuje rovněž zestárlá „hérečka" Irenka. Pozoruje pohřeb přes zeď, dovnitř se neodváží. Odjede před koncem obřadu... Smuteční hostina v Bohušově sídle. Jsou tu všichni, které známe z původního filmu. Zjišťujeme, že Bohuš si postavil ohromné sídlo ve farmářském stylu obklopeném zoologickou zahradou. Má rád svou dceru (Anna Polívková) a visí na šestiletém vnukovi, jehož učí jízdě na koni. Má vlastní chov koní a považuje se za odborníka na to. Už sedm let nepije a celkem si zvykl na peníze. Bohuš je smutný, ale smutek v jeho podání má velmi výstřední podobu. Téměř každá promluva se mu proplétá s pohřební řečí a duch Vlastičky postupně výrazně vstupuje do jeho mysli i jednání. Vlastička dávala jeho životu řád...vnutila mu kázeň. Teď je zase Bohuš sám. A smutný. Je na čase vrátit se ke kořenům...k flašce. Po sedmi letech se Bohuš zase napije. A bude to jízda, během které se bláznivě zamiluje do herečky, málem se stane filmovým producentem a majitelem zámku, málem přijde o vnuka, málem uvěří, že Vlastička pořád žije, přijde o několik miliónů, rozbije v přímém přenosu finále soutěže Hvězdy tančí, aby nakonec pod tlakem dcery a věrného přítele Arnošta (Arnošt Goldflam) dobrovolně našel klid a sebe samého v protialkoholní léčebně v tichém rozjímání s bláznivým JUDr. Strážným (Jiří Pecha). Velká jízda... i tak by se film mohl jmenovat, kdyby nenavazoval na už tak proslavený název dílu prvního. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (819)

korbitch22 odpad!

všechny recenze uživatele

Už když se jen na chvilku zaposloucháte do těch umělých, unylých a stupidních dialogů, po deseti minutách vám bude jasné, že tahle neumětelská zrůdnost neměla nikdy vzniknout a jen pošpinila jméno legendárního prvního dílu.Bolek Polívka byl mým oblíbeným hercem, jeho výkony v Musíme si pomáhat, Pelíškách a konec konců třeba v poslední době i v těch sterilních Mužích v naději byly výtečné a on jako herec měl veliké jméno.Jako hodně lidí co mají hodně chtěl ale ještě víc a tak mu ta jeho megalomanská vidlácka farmička krachla a on musí znásilňovat svá nejslavnější díla a ke svému úplně idiostskému scénáři, který jako by psal úplně vyprahlý komik těsně před sebevraždou si najme toho nejubožejšího režiséra v české republice, který je schopný jít na hrad ve flísce.Na tomhle filmu není dobré vůbec nic a já odmítám uznat cokoliv, co by se snad dalo nazvat náznakem nějaké filmové práce.Když vidíte, že je možné u nás sehnat sponzory na něco tak stupidního a zbytečnýho, nechcete mít s českým filmem už nic moc společného.Naše domácí filmové vody jsou jak nahnilá žumpa plná zvratků a výkalů a naši ubozí čeští tvůrci si v ní dokonale rochní ty svoje vykrpený rypáky.Sračky se u nás točej, samý sračky.0%. ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Dědictví aneb takový obyčejný týden v životě Bolka Polívky? Vlastně proč ne, ta farma vypadá moc hezky a reklamu si zaslouží. A protože není pochyb o tom, že u nás jeden maká a čtyři čuměj, český národ se s tímhle prochlastaným pokračováním (s jedním dobrým fórem za půl hodiny) určitě bez problému sžije. (4/10) P. S.: Přiznaný product placement je zdaleka největším WTF začátku roku! ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Smutno v srdci, pachuť na patře. Zbytečná recyklace toho, co fungovalo v nestárnoucí jedničce. Zbylo jen povzdechnutí z nostalgie, úvodní letecký záběr na Vyškovsko a lulečský kostel a pak jen pár záchvěvů něčeho alespoň trochu atraktivního. Z Polívky je jen stín, nadbíhá látkám, ze kterých by mohlo kápnout a nechává se ukecávat k estrádním výstupům s dialogy, které na koleni sepíše šikovný přispěvatel do školního časopisu. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Neměla to být komedie? Vůbec nechápu, proč takové filmy vlastně vznikají. Další z řady pokračování po letech, které nemá absolutně co nabídnout a řadí se do kategorie propadáků. Stejně, jako např. Sněženky a machři či Bony a klid. Dědictví je však pravděpodobně nejhorší. Sedláček holt není Chytilová a Bolek má nejlepší roky dávno za sebou. Minimálně, jako scénárista. Trapná zbytečnost. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TAKTO VZAL PENÍZE S KAPSY A TAKTO JE POLOŽIL NA STŮL… " /// U Polívky straší Havlová (furt lepší než Havel…) a to v dlouhým nudným úvodu (a pak v celým filmu…). Reklama na farmu, helikoptéru a chlast všeho druhu v Bolkově exhibici na rodný hroudě. Budiž. Sedláček s Bolkem vyprávěj a vyprávěj… třeba vo tom, jak chtěj milionáře voškubat, ale bohužel – je to KURVA nuda! Nuda! (FTIPE VYLEZ!) Buranskej humor, kterej ve finále není až tak trapnej jako ten Troškův, ale je stejně blbej. Jako celá tahle ubohá zbytečnost. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Myslím, že Polívka patří do blázince. 2.) Má víra v českou kinematografii je pevná a neotřesitelná. /// PŘÍBĚH * HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Galerie (34)

Zajímavosti (17)

  • Na kare si je pri rozhovore Bohuša (Bolek Polívka) a doktora Záhradníka (Karel Heřmánek) možné všimnúť, že druhý menovaný drží pohár s vínom pri zábere zozadu vždy v pravej ruke. Pri záberoch zboku alebo spredu ho však drží v ľavej. (Johnny.ARN)
  • Natáčení začalo 29. května na zámku Skrýšov u Sedlčan. Natáčení probíhalo také v Praze, v Rudné u Prahy či na zámku Karla Rodena. Scény odehrávající se v blázinci, se natáčely v psychiatrické léčebně v Kroměříži. Scény na hřbitově a u kostela byly natočeny v Lulči u Vyškova. (Terva)
  • Při natáčení se zranil kůň Bolka Polívky. Musel proto být dovezen z Prahy nový kůň a maskéry byl následně poupraven do podoby původního bílého koně s hnědými skvrnami. (MTHRFCKR)

Reklama

Reklama