Reklama

Reklama

Vlastička umřela. Vesnický kostel, pohřební kočár tažený koňmi, farář, obyvatelé Olšan a souputníci zvláštního života Bohumila Stejskala (Boleslav Polívka), multimilionáře z vůle Boží, z Dědictví I. Trochu zestárli. Bohumil (Boleslav Polívka) taky trochu zestárl. Přibyly mu majetek, starosti, kilogramy a děti. Ztratil ženu svého života. Hraje hudba, zpívá místní ženský sbor Křepelky, jehož byla Vlastička členkou (a Bohuš je sponzorem). Smrt známého sbližuje. Všichni jsou smutní, nebo tak aspoň vypadají. Za zdí hřbitova zastavil starší Mercedes a z něj vystupuje rovněž zestárlá „hérečka" Irenka. Pozoruje pohřeb přes zeď, dovnitř se neodváží. Odjede před koncem obřadu... Smuteční hostina v Bohušově sídle. Jsou tu všichni, které známe z původního filmu. Zjišťujeme, že Bohuš si postavil ohromné sídlo ve farmářském stylu obklopeném zoologickou zahradou. Má rád svou dceru (Anna Polívková) a visí na šestiletém vnukovi, jehož učí jízdě na koni. Má vlastní chov koní a považuje se za odborníka na to. Už sedm let nepije a celkem si zvykl na peníze. Bohuš je smutný, ale smutek v jeho podání má velmi výstřední podobu. Téměř každá promluva se mu proplétá s pohřební řečí a duch Vlastičky postupně výrazně vstupuje do jeho mysli i jednání. Vlastička dávala jeho životu řád...vnutila mu kázeň. Teď je zase Bohuš sám. A smutný. Je na čase vrátit se ke kořenům...k flašce. Po sedmi letech se Bohuš zase napije. A bude to jízda, během které se bláznivě zamiluje do herečky, málem se stane filmovým producentem a majitelem zámku, málem přijde o vnuka, málem uvěří, že Vlastička pořád žije, přijde o několik miliónů, rozbije v přímém přenosu finále soutěže Hvězdy tančí, aby nakonec pod tlakem dcery a věrného přítele Arnošta (Arnošt Goldflam) dobrovolně našel klid a sebe samého v protialkoholní léčebně v tichém rozjímání s bláznivým JUDr. Strážným (Jiří Pecha). Velká jízda... i tak by se film mohl jmenovat, kdyby nenavazoval na už tak proslavený název dílu prvního. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (819)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Podle očekávání, naprosto zbytečný, trapný až katastrofální snímek, který chce potěšit hlavně příznivce původního filmu, řadou nesouvislých narážek, ale díky scénáristické, režijní i herecké křeči, ztroskotává na všech frontách a řadí se do kolonky "to co očekáváte od nového českého filmu". P.S. původní Dědictví mám rád a řadu scén si rád pustím i dnes. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Bolek měl z jistých (pravděpodobně finančních) důvodů velký zájem na natočení druhého dílu památné komedie Dědictví. To je dost ošemetná věc vzhledem k tomu, že první díl je něco jako národní poklad lidové komedie. Je úctyhodné kolik lidí se snažilo Bolkovi pomoc alespoň účastí v epizodní roli (Lasica, Veškrnová, Donutil, Gott,.....) Žel výsledek je chabý. Ačkoli Polívka je pan herec a i z ničeho dokáže vytvořit zábavu, film jako celek selhává. Neforemný slepenec většinou chabých scének. A ta ze "Stardance" mi vysloveně zabrnkala na nervy. Já se vyhýbám těm přiblblým estrádním soutěžím se škrobenými projevy poroty jak čert kříži, a oni mi to nakonec strčí i do filmu. I s Borhyovou. Kdyby to tam alespoň rozbalil a poslal je s tou soutěží do prdele. Ale to ne. Udělali z toho nejdebilnější scénu celýho filmu. Bolku Bolku, tohle se nepovedlo. Nechci jen hanit. Mělo to i světlé okamžiky. Snad až na tu debilní scénu film není vysloveně zlý. Jen je prostě špatný. Promiň Bolku. Asi sis měl najít lepšího režiséra. 45% ()

Reklama

korbitch22 odpad!

všechny recenze uživatele

Už když se jen na chvilku zaposloucháte do těch umělých, unylých a stupidních dialogů, po deseti minutách vám bude jasné, že tahle neumětelská zrůdnost neměla nikdy vzniknout a jen pošpinila jméno legendárního prvního dílu.Bolek Polívka byl mým oblíbeným hercem, jeho výkony v Musíme si pomáhat, Pelíškách a konec konců třeba v poslední době i v těch sterilních Mužích v naději byly výtečné a on jako herec měl veliké jméno.Jako hodně lidí co mají hodně chtěl ale ještě víc a tak mu ta jeho megalomanská vidlácka farmička krachla a on musí znásilňovat svá nejslavnější díla a ke svému úplně idiostskému scénáři, který jako by psal úplně vyprahlý komik těsně před sebevraždou si najme toho nejubožejšího režiséra v české republice, který je schopný jít na hrad ve flísce.Na tomhle filmu není dobré vůbec nic a já odmítám uznat cokoliv, co by se snad dalo nazvat náznakem nějaké filmové práce.Když vidíte, že je možné u nás sehnat sponzory na něco tak stupidního a zbytečnýho, nechcete mít s českým filmem už nic moc společného.Naše domácí filmové vody jsou jak nahnilá žumpa plná zvratků a výkalů a naši ubozí čeští tvůrci si v ní dokonale rochní ty svoje vykrpený rypáky.Sračky se u nás točej, samý sračky.0%. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Už neplatí s Bohušem na věčné časy. Kurva se sice říkat nemá, ale nejeden divák si nejednou pomyslí, že tohle pokračování proslulé "bolkovské" komedie stojí kurevsky za nic(!). Jako by si toho byl (pozdě) vědom i jeho protagonista a autor scénáře v jedné osobě a celou dobu se neprojeví jeho humornost tak, jak jsme od Bohuša zvyklí. Je sice hezké, že zestárnul a věkem i "zmoudřel", ale copak s ním zestárnul i jeho pověstný invenční humor nadití k prasknutí originálními hláškami, hlody a nesmrtelnými výšplechty?! Zřejmě ano, protože jinak si nedovedu vysvětlit tak mimořádně nízký výskyt gagů. Ne dobrých, ale tady v podstatě absentoval jakýkoliv humor s výjimkou občasného záblesku toho hořko-humorného a rozjímavého, potažmo trapného, který se ovšem neslučuje s podstatou prvního filmu, který stavěl na principu dokonalé odezvy diváka na své narážky a zlidovělé hlášky. Problém nastal v odlišném přístupu režisérů. Kontroverzní Chytilová s osobitým režijním rukopisem versus na jistotu točící Robert Sedláček. Maximálně umí vykouzlit hezký záběr dýchající letní atmosférou, ale nejednou vznikl dojem, že režírování se ujal samotný Polívka a on jen zkontroloval záběr bez vlastního přičinění, aniž by do toho vtěsnal něco z vlastní režijní kapsy. Je přímo hrůza, jak film nemá tempo a záběr od záběru diváka uklimbává ve svém vypravěčském nic. Totální selhání přichází v podstatě v nulové návaznosti na původní film a žádná z postav se příliš nehlásí o svoji dvacetiletou filmovou minulost. Jednička sice rezignovala na satirický podtext, i když ten tam přece jen v určité míře patrný byl, ale dokázala na jednoduchou zápletku nabalit spoustu scének, o kterých diváci dokázali nadšeně debatovat a napodobovat je, včetně přenášení hlášek do reálu. Nemluvě o dokonalém vystižení doby porevoluční. Dvojka z tohoto hlediska nepřináší nic extra a nikam se ani neposouvá. Chybí nosná zápletka i herci se svým způsobem zhoršili, protože divák neustále čeká, kdy to rozbalí jako tehdy, a nedočká se. Na co je ve filmu nefunkční Gott, nefunkční mrtvá Vlastička, jakási Irenka za hřbitovní zdí, nebo zapáchající dr.Strážný?! Je z toho akorát znát, jak moc někteří herci v pokračování účinkovat nechtěli. O to smutnější, že na dvou ženských postavách se v původním filmu dost stavělo, až pro někoho zkultovněly. Nejednou tohle pokračování svým uchopením připomene "Sněženky po třiceti járech". I tady je znát propastný časový rozdíl či skok, jaký hlavní postava, plus ty kolem ní prodělaly. Další osudy Bohumila Stejskala totiž přišly strašně moc pozdě. 22 let je moc, a i když i já jsem byl coby divák zvědavý, co se u rázovitého Bohuše za tu dobu změnilo, tak můžu konstatovat, že změna žádná. A když, tak k horšímu. Jeho postava zpustla a zburanovatěla, a i když on sám coby Bolek Polívka ji nejednou hraje jako distingovanou a chytřejší, než se na první pohled zdá. Pak ovšem nevím, co tím chtěl autor říci. Jaký vlastně měl být současný Bohuš. Jestli "cool" týpek, co se znovu dal na chlast, anebo věkem sešlý a utrmácený "inteligent" používající na svých cestách veterána hořký, suchý a rádoby chytrý humor?! Je to spíše Bolek Polívka osobně. A co nejvíc zamrzí, že jako scenárista je mizerný a snižuje se k lacinostem. Bohuš si tentokrát už všechny (diváky) nekoupí, jak kdysi vítězoslavně prohlásil na konci prvního filmu. Nyní o ně bude muset bojovat. Akorát nevím čím. Jestli chlastem, dobrovolným pobytem v protialkoholní léčebně, omšelou "rádiovkou" anebo zkonfiskovanou farmou a uměleckým propadem. Račte si prosím vybrat, co je vám nejblíž. Druhé pokračování zabředlo přesně do těch typů komedií, kterým se tak jednička urputně bránila. A pokud i ona měla slabší a zdlouhavé chvilky, tak z toho dokázala vybruslit po "bohušostejskalovsku". A náramně se strefila do doby, kdy se do podnikání pouštěl každý a každý si chtěl náležitě užít nových možností léta odpíraných totalitním režimem. V tomto kontextu je Dědictví II jen smutnou a notně zašlou vzpomínkou na Bohušovy kdysi vtipné a satirou říznuté časy. Na druhou stranu setkání s tímhle (kultovním) buranem nebylo až tak nepříjemné, ale především zvláštně narafičené a režijně i scenáristicky méně vychytané. 60% () (méně) (více)

MikeCool odpad!

všechny recenze uživatele

Svatá prostato! Humus aneb kurva co to bylo? Nechápu pana mistra Sedláčka, že dokázal zplodit tuto komerční, podivuhodnou a stupidní (no co, řeknu to na plnou hubu) sračku! Takhle rozhořčen jsem z filmu dlouho nebyl. Divím se i zvučným jménům českého, filmového průmyslu, že po přečtení scénáře přijali účast v tomto paskvilu. Čím se může toto pokračování staré české klasiky pochlubit? Ničím! Byla to přehlídka nemístného a trapného humoru, který musel iritovat snad i skalní fanoušky Babovřesek. Co se týče scénáře, netřeba slov, protože s předchozích vět je patrné, že dějově se v tomto filmu nic nedělo. Nemělo to žádný spád, žádnou myšlenku, žádnou alespoň primitivní pointu, z čehož vyplývá, že scénář je komerční výstřel do tmy. Největším libidem se podle produkce tohoto filmu měla stát výborná kamera, hlavně při úvodních a závěrečných titulcích, kde můžeme pozorovat krásy českých krajin, ovšem do kontextu této komedie se to moc nehodilo. Vrcholem všeho byla Dagmar Havlová v roli ducha nebožky manželky. Dále už netřeba slov si myslím. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (17)

  • V snímke sa objavil aj Milan Lasica, ktorý výnimočne porušil svoje predsavzatie, že už nikdy nebude hrať vo filme. (Sufferer)
  • Objavili sa špekulácie, že Bolek Polívka nakrútil tento film kvôli tomu, aby splatil dlh voči svojej farme v Olšanoch, ktorý vtedy tvoril 56 miliónov českých korún. [Zdroj: EuroTelevízia] (kacer4)

Reklama

Reklama