Kamera:
John InwoodHrají:
Ellie Kemper, Tituss Burgess, Jane Krakowski, Carol Kane, Ki-hong Lee, Jon Hamm, Adam Campbell, Tim Blake Nelson, Tina Fey, Martin Short, Dean Norris (více)VOD (1)
Série(4) / Epizody(51)
Obsahy(2)
Po záchraně z apokalyptického kultu odchází Kimmy do New Yorku, kde se setkává se světem, o jehož existenci neměla ani ponětí. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (40)
Stylizací überpřepálená záměrná afektovanost, která se více úspěšně než neúspěšně snaží o sofistikovaný společensky kousavý absurdní situační humor s břitkými nahláškovanými dialogy (a ne, není to zase až takový protimluv, jak se zdá). Dle všech zákonitostí by to nemělo fungovat, ale díky Tině Fey, dialogům a obsazení (v čele s půvabnou Ellie "Chica Hamburgesa" Kemper) to navzdory všemu funguje nad veškerá očekávání. Místy snad i lépe než ve více než jen podobném Studiu 30 Rock. Největší rozdíl mezi nimi je, že tady chybí "chlapácká" postava (a tedy i styl humoru) à la Jack. Každopádně je naprosto nepopiratelné, že jde o ztělesněnou "love it or hate it" záležitost, tohle vskutku není pro každého. | S1: 4/5 | S2: 3/5 | ()
V roce 2017 jsem projel první sérii a kousek druhé - seriál mě nenadchnul, částečně vinou slabší druhé série a tehdejším přesycením sitcomů z New Yorku. Teď, o tři roky později jsem, coby nadšený fanoušek interaktivních pořadů (choose-your-own-adventure), zkouknul interaktivní speciál Kimmy vs. the Reverend a následně během tří týdnů i kompletní UKS. Nevím, jestli to bylo tím, že jsem o něco více dospěl, jestli jsem více znal parodované reálie, jestli jsem trpěl nedostatkem nezdolného optimismu Leslie Knope nebo jestli to byla pouze shoda s prezentovanými myšlenkami, a morálními poselstvími, každopádně jsem si to užil o dost více než v roce 2017. Je to celé sympaticky osobité - kde jiné sitcomy jdou klasickou cestou kariéra-protějšek-dítě, zde se převážně řeší pouze to první. S vyjmenovanou trojicí často přicházejí emotivní momenty, zde jsou tyto mnohdy neoddělitelně spjaty s pobytem v bunkru, na který se nezapomíná ani po čtyřech sériích. ()
Kimmy Schmidt žila patnáct let v podzemním bunkru, unesená šíleným reverendem v domnění, že svět skončil. Teď je zachráněná, a že má sakra co dohánět. Hlavní ovšem je, že to přežila a se vším se vypořádala, protože je nerozbitná. UKS stojí především na totálně absurdním humoru, který často balancuje na hranici trapnosti, mnohdy bránici polechtá heverem, ale mnohdy tu hranici taky o hodně překročí. Velká porce vtipů je vyloženě infantilní (Dong, prdění), ale jako celek je to svěží a hravé. Pro mě dosud neznámá představitelka Kimmy, roztomilá Ellie Kemper, má přesný komediální timing, a zdatně jí sekundují 30rockoví veteráni Jenna a D'Fwan v možná ještě praštěnějších rolích. Určitě se nejedná o žádné nevídané komediální zjevení, a do pětihvězdy má daleko, čtvrtá ale utekla jen o kousek. Tina Fey se skutečně nezapře, ať už humorem, nebo příjemně nenuceným feministickým vyzněním (females are strong as hell!), a u úvodních titulků se spokojeně culím vždycky. 1. série - 70%. Po druhé sérii zvyšuju na 4, ve srovnání s mizérií, jakou momentálně představují TBBT, The Odd Couple nebo 2 Broke Girls je pohodový a spolehlivě vtipný sitcom jako UKS skoro vzácností. 2. série 80%. ()
Ze začátku mě tento seriál hodně nudil, dlouho mi trvalo, než jsem se do něj dostala. Je ti ale vlastně velmi originální podívaná a poslední dvě sezony byly dle mého geniální. Hrozně mě baví ty postavy a ten věčně ulítlej humor. Například scény typu: Titus s Kimmy ječej při spatření skvrny na zdi připomínající satana a pak se o tom už nikdy nezmíněj. Fajn, že to má jenom čtyři sezóny, je to od jiných amerických komediálních seriálů příjemná změna. ()
Americká odpověď na Bridget Jones. Sem tam mrazivě povědomá; jindy (a povětšinou) zase tak moc vzdálená, jak jen to je technicky možný. Obsazení Ellie Kemper byl super tah, neboť ta typicky feyovský hlášky a ksichtíky ještě vytuční, přičemž hlavní postavě jednim tahem dodává na roztomilosti, která je zde obzvlášť potřeba. Co se dalších postav týče, hemží se to tu prvoplánovkama (Jacqueline, Dong, ale i Titus "Bald by choice" Andromedon), stejně jako relativně originálníma a správně cáklýma charakterama, z nichž mě asi nejvíc bavila nenápadná paní správcová Lillian. --- "You know, Disney lies to little girls. Step mothers aren't scary. And nannies aren't magical. And dwarfs do NOT let you sleep in their house without expecting something." --- Edit po druhý sérii: Nic, já jsem se regulérně zamiloval. Na pět hvězdiček a zařazení do topky mě definitivně zviklala role pro autorku samotnou, která možná neni napsaná dokonale, ale v kontextu seriálu dokonalá je - cynická, až dekadentní, Kimmy slušivý zrcadlo nastavující. Nezvykle explicitní apel na zavržení Redskins závěrem velmi potěšil a zhruba potisící zdokumentoval, že Tina Fey moc dobře ví, jak psát a co psát. Sofistikovaná zábava pro, um, nesofistikované? --- "So I don't get pissed off. I get pissed on!" ()
Galerie (605)
Photo © Netflix / Eric Liebowitz
Zajímavosti (8)
- Když má Titus (Tituss Burgess) svůj monolog, ve kterém říká: „Když nás píchnete, neteče z nás krev?“, jedná se o odkaz na monolog z divadelní hry „Kupec benátský“ od Williama Shakespeara. Na Shakespeara odkazuje i tím, že v okamžiku, kdy tato slova pronáší, má kolem krku límec, který se v alžbětinské době nosil. (Ganka)
- Role Kimmy Schmidt byla psaná přímo pro Ellie Kemper. Stejně tak jako role Jacqueline, kterou Tina Fey psala pro Jane Krakowski. (Patw)
Reklama