Tvůrci:
Bruce MillerHudba:
Adam TaylorHrají:
Elisabeth Moss, Alexis Bledel, O.T. Fagbenle, Joseph Fiennes, Max Minghella, Yvonne Strahovski, Samira Wiley, Amanda Brugel, Ever Carradine, Madeline Brewer (více)Série(6) / Epizody(66)
Obsahy(1)
Adaptace klasického románu spisovatelky Margaret Atwood Příběh služebnice vypráví o životě v dystopickém Gileádu, totalitní společnosti na půdě někdejších Spojených států. Republika Gileád, která se potýká s ekologickými katastrofami a ztrátou lidské plodnosti, je ovládána zvráceným fundamentalistickým režimem, který militantně volá po "návratu k tradičním hodnotám". Jako jedna z mála žen, které jsou ještě plodné, je Offred služebnicí v rodině Velitele. Ženy z této kasty jsou nuceny k sexuálnímu otroctví v rámci posledního zoufalého pokusu znovu zalidnit svět. V této děsivé společnosti musí Offred obezřetně manévrovat mezi Veliteli, jejich krutými Manželkami, hospodyněmi Martami i ostatními Služebnicemi – z nichž všech kdokoli může být špiónem Gileádu – a to s jediným cílem: přežít a najít dceru, která jí byla odebrána. (HBO Europe)
(více)Videa (25)
Recenze (288)
Aneb když se z USA stane klerofaštickej isl... křesťanskej stát. Silný téma a každá série nabízí hodně silných momentů a myšlenek, notně znásobených neskutečnýma hereckýma výkonama (jakkoli je hlavní postava od prvního momentu strašně nesympatická, o hereckým umu nelze ani trochu pochybovat) a výbornou režií a hudbou.Není epizody, která by nudila. Není ani postavy, která by nudila a vztahy mezi jednotlivýma protagonistama a jejich vývoj je radost sledovat. Jenomže problém nastane ve chvíli, kdy si uvědomíte, že vlastně ani po celých třech řadách se celá věc téměř nikam nepohnula a že po tolika dílech divák o fungování toho světa ví vlastně jen nutný minimum. Jasně, nějakej vývoj tam je, ale ten pořádně nastane většinou až tak v posledních třech dílech každý série a prostřední epizody tak zpětně působí jako jakási výplň, jakkoli se tam pořád něco řeší a emoce a tíseň z nich na diváka stříkaj v nevídaných dávkách. Jenže o to tady v tom seriálu vlastně jde, ne? Ne o příběh - jakkoli je to slovo v samotným názvu - ale o pohled do možná trochu nereálnýho (v rámci zasazení), ovšem mnoha skutečnýma režimama inspirovanýho krutýho světa náboženskýho fašizmu, plnýho krutostí, bezcitnosti, nedůvěry a notný dávky pokrytectví. ()
“POTŘEBUJU PŘEŽÍT. KVŮLI NÍ…“ /// Tak až sem nás dostala antikoncepce a jiný sračky. K režimu, kterej… no to by stačilo, protože na postupný odhalování příběh hodně sází. Je to takový dost komorní holčičí povídání vo dystopický společnosti, ze kterýho nejsu moc odvázanej (i když třeba ty gestapácký metody… takže je to i komorně drsný). Problém nemám ani tak s tím, že se tyhle nehezký věci dějou ženám. Jen je asi nedokážu naplno procítit. Elisabeth Moss mi připadá divná, obyčejná, nepřitažlivá… prostě mě nechytá za srdce. Taky ty flashbacky z doby „normálu“ jsou vo ničem. Ukazujou normální život... Hmm… jako že ženský nebyly vždycky „jenom“ madrace. (?) Dystopickej svět je prostě vždycky pro někoho horší a pro někoho lepší. Lidský práva jsou nahrazený zákonama, který ve finále ti nejmocnější stejně nedodržujou. Dala by se o tom napsat úvaha na dvě strany, ale důležitější asi je, proč jsem dal 3*. Je to tak komorní…jako bych si knihu četl sám zalezlej v koutě. Většinou to bejvá klad, ale tady… Seriál vo píchání služebnejch. Bacha není to péčko, ale feministickej pohled na jakousi budoucnost, ze kterýho vychází ženskej citovej masakr. Když si myslím, že jako už se to rozběhne, tak zase nic. Zvrácený týrání ženský duše, který zákonitě musí zasáhnout ty podobně spřízněný. Snad se i já dočkám ve II. sérii, kdy „Offred“ přestane bejt „dívkou z krabičky". /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu, kterou napsala v roce 1985 Margaret Atwood, neznám. 2.) Držej mě doma na chov. 3.) Po znásilnění vždycky utvoříme kruh. 4) Thx za titule „Sizok a audit.cz“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Waaau. Pesimistický obraz naší společnosti s kulervoucí atmosférou, díky které nejen, že vydržíte dlouhé nemluvné scény, ale dokonce vám při nich naskočí husina a budete si je užívat. Depresivní, ale zcela pohlcující mizérie. Seriál působí hodně realisticky,přestože já jsem ke skutečnosti, že by k něčemu takovému mohlo dojít, poněkud skeptická :) - jak se zdá, oproti zdejším uživatelům. Co mi však vadí je, že na ksichty hlavní hrdinky jsem si ani po deseti epizodách nedokázala zvyknout; jak už tu někdo psal, Elisabeth Moss je taková divná, nezajímavá žába. Myslím, že kdyby v ocenění Zlatá malina měly svoji kategorii i úšklebky a grimasy, zaručeně by vyhrála. Přitom když se zrovna křečovitě neksichtí, tak jí to utrpení i "apatii", jak tu již někdo zmínil v komentářích, naprosto žerete. ()
Tak silné, že vám bude mráz běhat po zádech. Po příběhové, herecké i scénáristické stránce. Svět Gileady, kde ženy jsou poníženy na pouhé zvířata a stroje, bez vůle a hlasu. Svět, ke kterému se některé moderní americké zákony přibližují, čímž příběh June nabírá na aktuálnosti a děsivosti. Elizabeth Moss je absolutně fenomenální, Lepší herecký výkon jsem tento rok neviděla. Joseph Fiennes je pro tyhle zápornné role typický, ale musím říct, že role velitele mu neskutečně sedla. Je nutné zmínit, že většinu epizod režírovaly ženy(!!!) a ukazují, že jejich malý počet v dnešní TV je neomluvitelný. Bez diskuze zatím nejlepší nový seriál roku. Jen tak dál. ()
Komentár po prvej epizóde, časom budem aktualizovať. Požužňáníčko pre všetkých social justice warriors. Je tu vlastne všetko čo dnešných "liberálov" serie a desí, len dotiahnuté ad absurdum. Krásne natočené len prekombinované a vykonštruované až hrôza. Takáto spoločnosť je dlhodobo neudržateľná a práve podľa toho posudzujeme kvalitu dystopií (kde kráľom je Huxleyho Brave new world a korunným princom Orwellova 1984). 5/10 ()
Galerie (2 125)
Photo © Hulu
Zajímavosti (21)
- V scénach, kde vidno obesencov, viseli iba dve falošné telá a ostatné dorobili digitálne. [Zdroj: Filmkult] (krasomama)
- Elisabeth Moss byla jediná, která se objevila v každé epizodě. (SONY_)
- Seriál je natočen na motivy stejnojmeného románu od Margaret Atwood z roku 1985. Margaret Atwood knihu napsala během svého pobytu v Západním Berlíně. Při psaní ji inspirovali i cesty po vychodním bloku včetně Československa. (morgos)
Reklama