• Asgy
    ****

    Občas docela smutný, ale jinak prakticky bezchybný herecký koncert a pro mě každopádně nejlepší film Dušana Kleina. Na český film poměrně odvážně pojatá kamera, která se do zdejšího depresivního prostředí krásně hodí.(11.4.2010)

  • RHK
    ***

    Obří holubi se vracejí - Hitchockovo volné pokračování Ptáků - sledovat po pár panácích... :)(20.1.2013)

  • BoPo
    *

    Smutný pohľad na starnúce herecké legendy Menšíka a Hrušínského.(6.2.2010)

  • nunka
    *****

    Trochu mi to pripomenulo "Prelet nad Kukučím hniezdom" v slovenskej verzii, vyznieva však o niečo kontroverznejšie, satirickejšie... som nadšená a tento film radím medzi klenoty československého filmového sveta...odvážny film zobrazujúci realitu kritickým očkom...kdekoli o něco jde, musí u toho být takové svině!!!! a iné perly, ktoré len tak ľahko nevyšumia z hlavy...(25.12.2006)

  • Marthos
    *****

    "Žít jako člověk, chtít lepším být, pracovat pilně, přestat už pít, líbat svou ženu, rodiče ctít, dětem svým příkladem jít. Můj bratře v bílém, pomoz mi žít, pomoz mi hledat, pomoz mi chtít, pomoz mi dávat, pomoz mi brát, pomoz mi zas rovně stát." Ponořit se do myšlenek notorických alkoholiků je jednou z nejtěžších disciplín, zvláště u těch, kteří tomuto mámení nikdy nepodlehli v tak intezivní míře, aby byli schopni důkladně interpretovat jejich pocity i pohnutky. U Ladislava Pecháčka bylo toto poznání o něco snazší díky jeho bývalé profesi; konfrontace se získaným materiálem tu měla nepochybně svůj úkol. Záměr umístit příběh do ponurého areálu barokního zámku, v němž je zřízena protialkoholní léčebna s "avantgardními" metodami, se vyplatil zejména v případě kamery, ale výborně zapadá i do představy bezvýchodného stavu jednotlivých pacientů. Jestliže režisér Dušan Klein hovoří v přiloženém bonusovém komentáři o seskupení tehdejší herecké elity, nelze k tomu dodávat cokoli bližšího. Vedle výborného Milana Kňažka v zajímavě podané roli přemýšlivého idealisty zaujme samozřejmě tyranizující ošetřovatel Rudolfa Hrušínského, ale nezanedbával bych ani pestré složení mužského kolektivu, neboť každý se v léčebně ocitl z různých důvodů. Naprosto výjimečný je výkon Zdeňka Řehoře, u Miroslava Macháčka lze předpokládat trpkou osobní zkušenost, stejně jako u tehdy již zesláblého a nemocí strhaného Vladimíra Menšíka. Nepředstíraná závažnost zvoleného tématu přímo vybízí k zamyšlení nad vlastním životem a tím, že se film neuchyluje k moralizování hledá východisko v názoru, že užívat bychom měli všeho s mírou. Alkoholu i knih. Záleží jen na nás, čemu nakonec propadneme.(28.8.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace