Režie:
Filip RenčScénář:
Petr HudskýKamera:
Petr HojdaHudba:
Patrick Neil DoyleHrají:
Jitka Čvančarová, Jiří Dvořák, Michal Isteník, Petra Bučková, Jana Švandová, Jan Vlasák, Karel Heřmánek ml., Pavel Kříž, Gabriela Štefanová, Štěpán Tuček (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
Hlava Medúzy (E01)
-
Vykročení do života (E02)
-
Smrt na zámku (E03)
-
Dům na konci ulice (E04)
-
Královny krásy (E05)
-
Tajemství umírajícího lesa (E06)
-
Krev na stříbrném plátně (E07)
-
Kalich hořkosti (E08)
Obsahy(1)
Zmizelý originál Rubensovy "Hlavy Medúzy" a dva mrtví muži. Tak začíná první epizoda nového seriálu České televize, který natočil Filip Renč. Osm příběhů podle scenáristy Petra Hudského zavede diváky do Brna a jeho okolí. Čtveřici kriminalistů vede precizní a cílevědomá Karin v podání Jitky Čvančarové. Dalších rolí se zhostili Jiří Dvořák, Michal Isteník a Petra Bučková. „Vybrali jsme si podobu Medúzy jako symbol našich kriminálních příběhů. Co jeden jedovatý had v její hlavě, to jeden příběh, jeden zločin, jedno zlo,“ říká režisér Filip Renč a dodává: „Je pro nás velkou výzvou přijít v dnešní bohaté produkci detektivek a kriminálek s originálním realizačním řešením. Jednotlivé příběhy jsou tedy kombinací skutečných kriminálních případů a fikce autorů. Co se týká stylu vyprávění i hudební dramaturgie, rád bych obnovil atmosféru českých kriminálek ze šedesátých let. Jednoduchá, výrazná hudba, napětí, účelné dialogy, tajemná atmosféra a minimální barevnost obrazu.“ (Česká televize)
(více)Recenze (70)
Kriminálka v režii Filipa Renče a s dobrou skladbou hereckých person české scény. Nevím, co jsem čekal, ale minimálně jsem doufal, že si u Hlavy medůzy odpočinu a budu rád, že některé herce rád vidím v něčem novém. Nakonec už první díl mě teda dost nasral. Fušeřina nejtěžšího kalibru. Regulérní kriminální béčko. Hlavní role Jitky Čvančarový se mi hrozně nelíbila. Ta její drsnost v kombinaci s čepicí mi přišla jako hrozná póza a mrzelo mě to. Mám ji jinak hrozně rád, ostatně jako i ostatní herce. Jenže zatímco Jirka Dvořák byl třeba v pohodě, tak Michal Isteník tu mluvil (no spíš pískal), jako když mu někdo přiskřípne koule. Jelikož ho ale znám od Mostu a aktuálně na něj koukám v Kukačkách, tak vím, že to jeho běžný projev není a nevím, co ho za tím vedlo. Už od prvního dílu tu tvůrci navíc rozjíždí vedlejší linku s mladým Heřmánkem, která nejen, že byla zbytečná, ale taky byla zatraceně špatná. To už nebylo snad ani béčko. Abych byl ale genderově vyvážený, tak musím říct i pár pochval. Nejlepší díl jednoznačně šestý, kde mi role Marka Vašuta, nevím pořádně proč, asi tím, že tam lil jedno pivo za druhým, docela sedla a vysloveně ten příběh dost povýšil. Jenže co je to na plat, když předchozí díl z prostředí módních přehlídek má hned z kraje scénu vraždy modelky, do které Vám hraje děsně nepovedená cover verze Born Slippy od Underworldů, což asi bude zároveň i vševypovídající o celém seriálu. Znova už ho v životě nechci vidět a mrzí mě u řady herců, že si s tímhle dali práci. Ale tak co...jede se dál a příště je uvidím v něčem lepším. Nicméně pořád platí to, že Filip Renč je strašnej rutinnér. ()
Nevýrazná kriminálka, která nenadchne ani neurazí. 1) Civilní pojetí s trochou suchého humoru nebylo na škodu. Policejní tým je funkční a pracovitý, 42letá Jitka Čvančarová (šéfová Karin) nezvyklá, ale nic proti ničemu, 37letý Michal Isteník jako lehký žertovný prvek, proč ne? Karinini rodiče byli trochu fádní, ale zase mohu říci - proč ne?_____ 2) U Renče nikdy nevím, co dostanu. Od jedné hvězdičky do čtyř. Hlava Medůzy mě neoslnila, ale nenudil jsem se. A to se také počítá. ()
Dvořák skvělý jako obvykle, stejně tak Švandová, Vlasák i Heřmánek a další herci. Potud fajn. Jenže pak je tam naprosto otřesná Čvančarová, která se na tu roli vůbec nehodila. Absolutně zbytečná dějová linka s psychicky narušeným bráchou a co předváděl kameraman v posledním díle, tak to vypadalo, že tím ústavem prošel taky. Doporučil bych netahat do kriminálek nějaké symboly, tajemno a podobné kraviny, vypadá to pak přinejmenším trapně. ()
Renčova kriminálka ČT, u které mi naskočila myšlenka z kritiky kritika Kamila Fily, který postřehl, že veřejnoprávní televize točí tyhle jednoduché formou hloupé i provedením obstarožní seriály úmyslně, aby uspokojila největší skupinu konzumentů svého obsahu z věkové kategorie 65+ a úplně rezignuje na něco jako moderní quality tv. Já jako příznivec domácí tvorby zkonzumuju všechno, ale něco výživnějšího jdu opravdu hledat na Netflix a HBO. Případy jsou podprůměrné, týmu vyšetřovatelů jsem to moc nevěřil, Čvančarová s hroznou čepicí, Dvořák se nelogicky furt poťouchle směje ( ikdyž provádí výslech někoho z okolí oběti vraždy a ještě má ironizující poznámky ) a ti dva přicmrndávači Isteník s hlasovým problémem alá mutant a snad jediná Bučková umí běhat jako policajtka. Nejzábavnější je E07 , nejtragičtější E01. Kam režie a scénář došly po osmi dílech, jsem si uvědomil v poslední scéně, kde jsem se měl jako divák bát a šedivět hrůzou, když psychopat jde v temném sklepě jak z hororu mordovat nahou krásku v řetězech ( Kristína Povodová, kterou si Renč dovezl dle tradičních zvyků ze Slovenska ) potřísněnou krví a ukřičenou jak z Hyčkoka... jenže mně to přišlo neskutečně směšný a já vyprskl smíchy, zvlášť když tam pak vlastně křičeli úplně všichni. PS: Jediný světlý moment po tomto seriálu je, že mne začíná bavit hraní mladýho Fešáka Huberta ()
Samotné náměty kriminálních případů mi přišli celkem smysluplné a uvěřitelné, ale ta příběhová omáčka kolem byla naprosto zbytečná, skutečně infantilní a, bohužel, prostě hloupá. Isteník a Bučková by mohli mít spinoff, Dvořák by jim mohl dělat šéfa, co už nevyšetřuje a je zavalenej papírováním, přetíženej, ale prahnoucí znovu po akci, a Čvančarovou by konečně po právu odvolali a suspendovali za střet zájmů a zamlčování důkazů a mohla by odjet za bráchou do Paďous. --- No jo, Hudský a Labyrint, tak teď mi to dává smysl. ()
Galerie (145)
Photo © Česká televize / Radek Miča
Zajímavosti (37)
- „Medúza“ je obraz z roku 1618 od vlámského malíře Petera Paula Rubense, zobrazující useknutou hlavu Medúzy. Hadi na obraze byli připisováni Fransi Snydersovi. Je ve sbírce „Kunsthistorisches Museum“ ve Vídni, další verze pak v Moravské galerii v Brně. (sator)
- Premiéru čtvrtého dílu sledovalo 1,47 mil. diváků starších 15 let a šlo tak o nejlepší výsledek toho večera. (rublik05)
- Při příjezdu Karin Kaplanové (Jitka Čadek Čvančarová) domů (stopáž 9:58) se její dcera Táňa (Terezie Holá) s chůvou Lindou (Veronika Špačková) dívají na pohádku Sněžný drak (2013), v níž si Jitka Čadek Čvančarová zahrála královnu Vilmu. (RadimHavl)
Reklama